Ви переглядаєте архівну версію офіційного сайту НУЛП (2005-2020р.р.). Актуальна версія: https://lpnu.ua

Педагогічний практикум

Спеціальність: Філологія
Код дисципліни: 8.035.00.O.9
Кількість кредитів: 3
Кафедра: Прикладна лінгвістика
Лектор: доцент, к. пед. н. М.П.Дужа-Задорожна
Семестр: 3 семестр
Форма навчання: денна
Результати навчання:
Внаслідок вивчення навчальної дисципліни аспірант має бути здатним продемонструвати такі результати навчання:
1) знати та розуміти філософську методологію наукового пізнання, психолого-педагогічні аспекти професійно-наукової діяльності;
2) розуміти зміст і специфіку професійної діяльності викладача вищої школи;
3) знати принципи й методи організації навчання у ВНЗ;
4) знати основи педагогічного контролю у ВНЗ та форми його здійснення;
5) вміти вести наукову бесіду та дискусію із студентами на належному фаховому рівні, організовувати та проводити навчальні заняття, аналізувати практичний досвід фахівців у галузі викладання дисциплін філологічного циклу, власну навчально-професійну діяльність;
6) вміти науково обґрунтовувати результати професійної діяльності у ВНЗ, реалізувати творчий потенціал для удосконалення її форм, методів, технологій;
7) вміти спілкуватися діловою науковою та професійною мовою, застосовувати різні стилі мовлення, методи і прийоми спілкування, демонструвати широкий науковий та професійний словниковий запас;
8) вміти застосовувати сучасні інформаційно-комунікаційні інструменти і технології для забезпечення ефективних наукових та професійних комунікацій;
9) володіти педагогічною технікою, формами педагогічного контролю.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни:
пререквізити:
Професійна педагогіка
Філософія і методологія науки
кореквізити:
Психологія творчості та винахідництва
Риторика
Короткий зміст навчальної програми:
Педагогічний практикум в системі підготовки здобувачів вищої освіти ступеня доктора філософії є компонентом професійної підготовки до науково-педагогічної діяльності у вищому навчальному закладі та являє собою вид практичної діяльності аспірантів щодо здійснення навчально-виховного процесу у вищій школі, включаючи викладання філологічних дисциплін, організацію навчальної діяльності студентів, науково-методичну роботу, здобуття вмінь і навиків практичної викладацької діяльності.
Рекомендована література:
Рекомендована література
1. Гладуш В. А. Педагогіка вищої школи: теорія, практика, історія. Навч. посіб. / В. А. Гладуш, Г. І. Лисенко – Д., 2014. – 416 с.
2. Інноваційні технології навчання: Навч. посібн. для студ. вищих технічних навчальних закладів / [Кол. авторів; відп. ред. Бахтіярова Х.Ш.; наук. ред. Арістова А.В.; упорядн. словника Волобуєва С.В.]. – К. : НТУ, 2017. – 172 с.
3. Каплінський В.В. Методика викладання у вищій школі: Навчальний посібник /В. В Каплінський. – Вінниця: ТОВ «Ніланд ЛТД», 2015 – 224 с.
4. Нагаєв В.М. Методика викладання у вищій школі / В.М. Нагаєв. – К.: Центр учбової літератури, 2007. – 232 с.
5. Проблеми формування професіоналізму особистості та діяльності майбутнього фахівця в контексті вимог євроінтеграції: колективна монографія / під наук. ред. проф. О.С. Цокур. - Одеса: СПД Бровкін О.В., 2012. - 160 с.
6. Біляковська О.О. Дидактика вищої школи: навч.посібн. / О.О.Біляковська, І.Я. Мищишин, С.Б. Цюра. - Львів: ЛНУ імені Івана Франка, 2013. - 360 с.
7. Про затвердження Концепції розвитку педагогічної освіти: Наказ МОН України від 16 липня 2018 р. № 776.
8. Теорія і методика викладання в вищій школі. Конспект лекцій з навчальної дисципліни [Електронний ресурс] : навч. посіб. для підготовки докторів філософії очної форми навчання, які навчаються за спеціальністю 133 – «Галузеве машинобудування» / КПІ ім. Ігоря Сікорського; уклад.: І. О. Казак. – Електронні текстові данні (1 файл: 1,37 Мбайт). – Київ : КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2018. – 116 с.
9. Чепіль М. М. Педагогічні технології : навч. посіб. / М. М. Чепіль, Н. З. Дудник. – К. : Академвидав, 2012. – 223 с.
10. Про затвердження переліку галузей знань і спеціальностей, за якими здійснюється підготовка здобувачів вищої освіти: Постанова Кабінету Міністрів України від 29 квітня 2015 р. №266.
Методи і критерії оцінювання:
Педагогічний практикум аспірантів завершується диференційованим заліком за накопичувальною системою. Він оцінюється за всіма видами діяльності аспіранта відповідно до розроблених критеріїв, за 100-бальною шкалою.
Загальні критерії оцінювання педагогічної практики аспірантів:
• успішність виконання програми практики та індивідуальних завдань;
• дотримання професійної етики, правил внутрішнього розпорядку кафедри;
• активність, ініціативність у процесі виконання завдань;
• повнота і логічність звіту про проходження практикуму;
• змістовність, цілісність і лаконізм доповіді та відповідей на запитання на заключній конференції;
• сформованість професійних умінь і якостей особистості фахівця;
• організованість, впевненість, інтерес до роботи.