Ви переглядаєте архівну версію офіційного сайту НУЛП (2005-2020р.р.). Актуальна версія: https://lpnu.ua

Кількісний та якісний аналіз в соціальній роботі

Спеціальність: Соціальне забезпечення
Код дисципліни: 6.232.00.O.71
Кількість кредитів: 3
Кафедра: Соціологія та соціальна робота
Лектор: проф. Климанська Лариса Дмитрівна
Семестр: 8 семестр
Форма навчання: денна
Результати навчання:
1. Здійснювати самоаналіз та самооцінку, викорінювати шкідливі звички та власні недоліки, шанувати традиції і звичаї українського народу та культурний спадок цивілізацій, застосовувати соціально-екологічні знання співіснування в навколишньому середовищі;
2. Застосовувати уміння використовувати базові знання з фундаментальних наук;
3. Застосовувати базові знання з напрямів, форм, методів наукових досліджень в галузі соціального забезпечення;
4. Застосовувати методи збору інформації: аналіз документів, спостереження, опитування, експеримент, тестування, використовувати статистичну, методичну та нормативну базу системи соціального захисту населення;
5. Аналізувати та пояснювати актуальні процеси у соціальній сфері та соціальному забезпеченні;
6. Здійснювати пошук інформації з різних джерел для розв’язання фахових задач;
7. Системно мислити та застосовувати творчі здібності до формування нових ідей;
8. Критично оцінювати отримані результати, опрацьовувати та аргументовано захищати прийняті рішення на основі фактичних / емпіричних даних практики;
9. Надавати об’єктивну фахову інформацію центральним та місцевим органам державної влади, місцевого самоуправління, громадським організаціям з питань соціального розвитку, формування і оцінювання послуг соціального забезпечення, соціальної політики;
10. Здійснювати аналітичну, дослідницьку діяльність для встановлення регіональних, місцевих закономірностей і особливостей виникнення, розвитку, розв’язання і попередження проблем соціального забезпечення;
11. Здатність до самостійної автономної професійної роботи та виконання фахових завдань у складі мультидисциплінарних команд фахівців;
12. Здатність адаптуватись до нових ситуацій та приймати рішення;
13. Здатність усвідомлювати необхідність навчання впродовж усього життя з метою поглиблення набутих та здобуття нових фахових знань відповідно до новітніх тенденцій розвитку суспільних наук;
14. Здатність відповідально ставитись до виконуваної роботи та досягати поставленої мети з дотриманням вимог професійної етики.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни:
Загальна соціологія
Основи наукових досліджень соціальних проблем
Методологія та методи соціальних досліджень;
Моніторинг і оцінювання соціальних проектів

Короткий зміст навчальної програми:
Теоретико-методологічні засади кількісних методів соціальних досліджень. Вимірювання в соціальному дослідженні. Вибірковий метод. Процедури концептуалізації та операціоналізації. Методологічні, методичні та процедурні засади методів опитування в дослідженні. Метод анкетування. Метод інтерв'ю. Метод контент-аналізу документів. Метод спостереження. Метод експерименту. Якісні методи. Логіка якісного дослідження. Якісне інтерв'ю. Індивідуальне глибинне інтерв'ю. Фокус-групове інтерв'ю. Робота з текстом інтерв'ю. Коди і кодування. Види аналізу даних. Етичні питання дослідження. Представлення даних дослідження.
Рекомендована література:
• Паніна Н.В. Технологія соціологічного дослідження. – К.: Наук. думка, 1995. –145 с.
• Ядов В.А. Социологическое исследование: методология, программа, методы. – М.: Наука, 1987 – 245 с.
• Семенова В. В. Введение в гуманистическую социологию. - М., 1998.
Методи і критерії оцінювання:
• виконання індивідуальних практичних робіт; завдання з написання програми емпіричного дослідження (40%)
• підсумковий контроль (контрольний захід, екзамен): письмово-усна форма