Ви переглядаєте архівну версію офіційного сайту НУЛП (2005-2020р.р.). Актуальна версія: https://lpnu.ua
Педагогічні основи організації та управління професійним навчальним закладом
Major: Професійна освіта (за спеціалізаціями)
Code of Subject: 8.015.00.M.27
Credits: 3
Department: Педагогіка та інноваційна освіта
Lecturer: професор Сікорський Петро Іванович
Semester: 4 семестр
Mode of Study: денна
Learning outcomes:
а) студенти повинні знати:
• сутність Законів України «Про освіту» та «Про професійно-технічну освіту»;
• принципи управління навчальним закладом;
• сутність основних управлінських понять («керівник», «менеджер», «лідер», «імідж
керівника»);
• структуру управлінського циклу, функції управління;
• основні якості та риси керівника навчального закладу;
• алгоритм прийняття управлінських рішень, їх види та форми;
• види планування навчально-виховного процесу, їх структуру і змістове наповнення;
• основні підходи до моделювання контрольно-оцінювальних систем;
• повноваження колегіальних органів управління навчальним закладом (загальні збори
(конференція), педагогічна рада, піклувальна рада, шкільна рада);
• алгоритм проведення атестації педагогічних працівників;
• основні віхи управлінського досвіду В.О.Сухомлинського;
б) студенти повинні вміти:
• порівнювати стилі керівництва (демократичний, ліберальний, авторитарний);
• складати алгоритм кар’єрного зростання;
• виробляти різні види управлінських рішень (наказ, розпорядження, рішення);
• вирішувати конфліктні ситуації;
• укладати річний план роботи, тижневий план роботи керівника;
• укласти модульно-календарний план навчального предмета і поурочний плани із
заданої теми (модулях);
• моделювати конкретно контрольно-оцінювальну систему за заданими параметрами;
• підготувати доповідь на педагогічну раду на задану тему і рішення до неї;
• підготувати атестаційну характеристику та атестаційний лист на вчителя за заданою
кваліфікаційною категорією.
• сутність Законів України «Про освіту» та «Про професійно-технічну освіту»;
• принципи управління навчальним закладом;
• сутність основних управлінських понять («керівник», «менеджер», «лідер», «імідж
керівника»);
• структуру управлінського циклу, функції управління;
• основні якості та риси керівника навчального закладу;
• алгоритм прийняття управлінських рішень, їх види та форми;
• види планування навчально-виховного процесу, їх структуру і змістове наповнення;
• основні підходи до моделювання контрольно-оцінювальних систем;
• повноваження колегіальних органів управління навчальним закладом (загальні збори
(конференція), педагогічна рада, піклувальна рада, шкільна рада);
• алгоритм проведення атестації педагогічних працівників;
• основні віхи управлінського досвіду В.О.Сухомлинського;
б) студенти повинні вміти:
• порівнювати стилі керівництва (демократичний, ліберальний, авторитарний);
• складати алгоритм кар’єрного зростання;
• виробляти різні види управлінських рішень (наказ, розпорядження, рішення);
• вирішувати конфліктні ситуації;
• укладати річний план роботи, тижневий план роботи керівника;
• укласти модульно-календарний план навчального предмета і поурочний плани із
заданої теми (модулях);
• моделювати конкретно контрольно-оцінювальну систему за заданими параметрами;
• підготувати доповідь на педагогічну раду на задану тему і рішення до неї;
• підготувати атестаційну характеристику та атестаційний лист на вчителя за заданою
кваліфікаційною категорією.
Required prior and related subjects:
Професійна педагогіка
Теорія і методика професійного навчання
Теорія і практика професійності мобільності
Теорія і методика професійного навчання
Теорія і практика професійності мобільності
Summary of the subject:
Динамізм соціально-економічних процесів, що відбуваються у сучасному світі, висуває особливі вимоги до організації управління у закладах професійно-технічної освіти. Ринкові умови, державна політика децентралізації загострили для професійно-технічних навчальних закладів проблеми підготовки кваліфікованих робітників. Зокрема, фінансуючи професійно- технічні училища з місцевого бюджету, місцеві органи влади вимагають адаптувати підготовку робітників до місцевих потреб. Виникають й інші проблеми. Тому у пропонованій
навчальній дисципліні на основі загальних управлінських підходів розглядаються особливості управління професійно-технічним навчальним закладом в умовах децентралізації та ринку з врахуванням того, що підготовка робітника є високозатратною для бюджету.
Навчальна дисципліна структурована, складається з 15 параграфів, кожних два з яких розраховані на одну лекцію. Крім назви параграф містить мету і план вивчення теми.
Усі опорні елементи знань виділені жирним шрифтом. У кожному параграфі навчальний матеріал генералізується, узагальнюється і систематизується. В кінці параграфа є запитання і тестові завдання для самоконтролю, а також завдання для самостійної роботи.
Recommended Books:
I. Базова
I. Даниленко Л.І. Сучасні підходи до управління професійно-технічними закладами: Навч- метод. посіб./ Даниленко Л.І., Сереєва Л.М. та ін.; За заг. ред. В.В.Олійника. - К.:ТОВ «Етіс Плюс», 2007. - 104 с.
II. Даниленко Л.І. Модернізація змісту, форм та методів управлінської діяльності директора загальноосвітньої школи [монографія] // Л.І. Даниленко. - [2 - е вид.] - К.: Логос, 2002. - 140с.
1. Даниленко Л.І. Модернізація змісту, форм та методів управлінської діяльності директора загальноосвітньої школи. К.: Логос, 2002. - 140с.
2. Даниленко Л.І. Управління інноваційною діяльністю в загальноосвітніх навчальних закладах // Л.І. Даниленко. - К.: Міленіум, 2004. - 358с.
3. Дерлоу Д. Ключові управлінські рішення. Технологія прийняття рішень. - К.: Наукова думка, 2001. - 242с.
4. Дроб’язко П. Удосконалення роботи педагогічної ради // Директор школи. - 2000. - №7. - С.9.
5. Закон України «Про професійно-технічну освіту».
6. Положення про організацію навчально-виробничого процесу у професійно-технічних навчальних закладах. Наказ МОН України від 30.05.2006 №419.
7. Помаран П.І. Маркетингове управління ПТНЗ у сучасних умовах / П.І. Помаран // Професійно-технічна освіта. - 2015. - №4. - С. 12-13.
II. Допоміжна
1. Даниленко Л.І. Менеджмент інновацій в освіті. - К.: Шк. світ, 2007. - 120 с.
2. Глосарій основних термінів професійної освіти і навчання.
3. Збірка інформаційно-аналітичних матеріалів.
1. Мармаза О.І. Проектний підхід до управління навчальним закладом. - Х.: Основа, 2003.
2. Наукові основи управління школою /За ред. Г.В. Ельнікової. - Х.: ХДШ, 1991. - 170с.
3. Освіта України: Нормативно-правові документи. - К.:Міленіум, 2001.- 472 с..
4. Підготовка керівника середнього закладу освіти: / уклад. Л.І. Даниленко. - К. : Міленіум
I. Даниленко Л.І. Сучасні підходи до управління професійно-технічними закладами: Навч- метод. посіб./ Даниленко Л.І., Сереєва Л.М. та ін.; За заг. ред. В.В.Олійника. - К.:ТОВ «Етіс Плюс», 2007. - 104 с.
II. Даниленко Л.І. Модернізація змісту, форм та методів управлінської діяльності директора загальноосвітньої школи [монографія] // Л.І. Даниленко. - [2 - е вид.] - К.: Логос, 2002. - 140с.
1. Даниленко Л.І. Модернізація змісту, форм та методів управлінської діяльності директора загальноосвітньої школи. К.: Логос, 2002. - 140с.
2. Даниленко Л.І. Управління інноваційною діяльністю в загальноосвітніх навчальних закладах // Л.І. Даниленко. - К.: Міленіум, 2004. - 358с.
3. Дерлоу Д. Ключові управлінські рішення. Технологія прийняття рішень. - К.: Наукова думка, 2001. - 242с.
4. Дроб’язко П. Удосконалення роботи педагогічної ради // Директор школи. - 2000. - №7. - С.9.
5. Закон України «Про професійно-технічну освіту».
6. Положення про організацію навчально-виробничого процесу у професійно-технічних навчальних закладах. Наказ МОН України від 30.05.2006 №419.
7. Помаран П.І. Маркетингове управління ПТНЗ у сучасних умовах / П.І. Помаран // Професійно-технічна освіта. - 2015. - №4. - С. 12-13.
II. Допоміжна
1. Даниленко Л.І. Менеджмент інновацій в освіті. - К.: Шк. світ, 2007. - 120 с.
2. Глосарій основних термінів професійної освіти і навчання.
3. Збірка інформаційно-аналітичних матеріалів.
1. Мармаза О.І. Проектний підхід до управління навчальним закладом. - Х.: Основа, 2003.
2. Наукові основи управління школою /За ред. Г.В. Ельнікової. - Х.: ХДШ, 1991. - 170с.
3. Освіта України: Нормативно-правові документи. - К.:Міленіум, 2001.- 472 с..
4. Підготовка керівника середнього закладу освіти: / уклад. Л.І. Даниленко. - К. : Міленіум
Assessment methods and criteria:
Усне опитування, тестування (40%)
Підсумковий контроль (60%, залік)
Підсумковий контроль (60%, залік)