Ви переглядаєте архівну версію офіційного сайту НУЛП (2005-2020р.р.). Актуальна версія: https://lpnu.ua
ОсвітаКаталог освітніх послуг
Образотворче мистецтво, декоративне мистецтво, реставрація
Навчальна дисципліна
Педагогічний практикум
Major: Образотворче мистецтво, декоративне мистецтво, реставрація
Code of Subject: 8.023.00.O.14
Credits: 3
Department: Архітектура та реставрація
Lecturer: к.арх., асистент Каплінська М.В.
Semester: 3 семестр
Mode of Study: денна
Learning outcomes:
• знання теоретико-методологічних основ та категоріального апарату професійної архітектурної педагогіки, сучасних підходів, методів, методик та засобів планування, організації та проведення освітньої діяльності архітектурної тематики з різними категоріями учнів;
• вміння транслювати фахові знання, створювати власну базу навчальної інформації, проектувати зміст навчання, розробляти та використовувати дидактичні засоби методичного супроводу навчального процесу;
• планувати цілі та структуру навчального заняття, розробляти навчально-методичне забезпечення навчальних дисциплін, застосовувати сучасні методи і прийоми презентації тенденцій архітектурної науки та практики;
• здатність організовувати ефективну комунікативну діяльність, розв’язувати педагогічні задачі та ситуації
• уміти застосовувати міждисциплінарний підхід в розгляді архітектурних питань, здійснювати критичний аналіз релевантної наукової літератури за спеціальністю, уміння планувати, організовувати та коригувати процесу ґрунтовного наукового дослідження з дотриманням належної академічної доброчесності;
• комплексно розкривати проблему засобами мультимедійної презентації та усного виступу,
• здатність демонструвати інноваційність, високий ступінь самостійності, академічну та професійну доброчесність, готовність до безперервного саморозвитку та самовдосконалення
• вміння транслювати фахові знання, створювати власну базу навчальної інформації, проектувати зміст навчання, розробляти та використовувати дидактичні засоби методичного супроводу навчального процесу;
• планувати цілі та структуру навчального заняття, розробляти навчально-методичне забезпечення навчальних дисциплін, застосовувати сучасні методи і прийоми презентації тенденцій архітектурної науки та практики;
• здатність організовувати ефективну комунікативну діяльність, розв’язувати педагогічні задачі та ситуації
• уміти застосовувати міждисциплінарний підхід в розгляді архітектурних питань, здійснювати критичний аналіз релевантної наукової літератури за спеціальністю, уміння планувати, організовувати та коригувати процесу ґрунтовного наукового дослідження з дотриманням належної академічної доброчесності;
• комплексно розкривати проблему засобами мультимедійної презентації та усного виступу,
• здатність демонструвати інноваційність, високий ступінь самостійності, академічну та професійну доброчесність, готовність до безперервного саморозвитку та самовдосконалення
Required prior and related subjects:
Попередні навчальні дисципліни:
Методологія наукових досліджень в галузі архітектури, містобудування, мистецтва та дизайну
Джерельна база наукових досліджень в галузі архітектури, містобудування, мистецтва та дизайну
Професійна педагогіка
Понятійний та термінологічний апарат наукових досліджень в галузі архітектури, містобудування,мистецтва та дизайну
Супутні і наступні навчальні дисципліни:
Риторика
Управління науковими проектами
Спеціальні методи дослідження в галузі архітектури, містобудування, мистецтва та дизайну
Методологія наукових досліджень в галузі архітектури, містобудування, мистецтва та дизайну
Джерельна база наукових досліджень в галузі архітектури, містобудування, мистецтва та дизайну
Професійна педагогіка
Понятійний та термінологічний апарат наукових досліджень в галузі архітектури, містобудування,мистецтва та дизайну
Супутні і наступні навчальні дисципліни:
Риторика
Управління науковими проектами
Спеціальні методи дослідження в галузі архітектури, містобудування, мистецтва та дизайну
Summary of the subject:
Навчальна програма «Педагогічний практикум» передбачає вивчення основ архітектурної педагогіки та особливостей організації навчально-виховного процесу освітніх закладів різного типу; ознайомлення із світовим досвідом викладання архітектурних дисциплін і законодавчою нормативною базою неперервної освіти, освітніми стандартами, видами педагогічної діяльності, методами практичної роботи. Розглядаються питання дидактики, сучасних освітніх інновацій, методики проведення теоретичних і практичних занять, організації самостійної та дослідницької роботи, самонавчання у архітектурній науці та практиці.
Вивчення дисципліни дозволяє апробувати методи збору та структурування інформації відповідно до проблем архітектурної науки і тематики курсового архітектурного проектування, набути досвід застосування набутих знань і вмінь у самостійному укладанні навчальних презентацій, підготовці різноманітних методичних матеріалів, плануванні та проведенні практичних занять з різним контингентом слухачів, роботу у віртуальному навчальному середовищі університету. За результатами самостійних досліджень студентам пропонується презентувати свою наукову тему, визначити її педагогічний потенціал. Індивідуальні дослідницькі завдання відповідають тематиці дисертаційної роботи аспіранта. Передбачена практична апробація результатів дослідницької роботи під час проведення занять за навчальними планами підготовки бакалаврів і магістрів спеціальності «Архітектура та містобудування».
Recommended Books:
1. Богданова І. М. Педагогічна інноватика: навч. посіб. / І. М. Богданова. – Одеса : «ТЕС», 2000. – 148 с.
2. Вітвицька С.С. Основи педагогіки вищої школи: Методичний посібник. – К. : Центр навчальної літератури, 2003. – 316 с.
3. Гузій Н.В. Педагогічний професіоналізм: історико-методологічні та теоретичні аспекти / Національний педагогічний ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К. : НПУ, 2004. — 243 с.
4. Дичківська І. М. Інноваціні педагогічні технології : навч. посіб. / І. М. Дичківська. – К. : Академвидав, 2004. – 352 с.
5. Жигірь В.І. Професійна педагогіка: Навчальний посібник / В.І. Жигірь, О.А. Чернега; за ред. М.В. Вачевського. – К.: Кондор, 2012. – 336 с.
6. Закон України «Про вищу освіту» // Закон від 01.07.2014 № 1556-VII [Електронний ресурс]. – Режим доступу:http://vnz.org.ua \zakonodavstvo\111- zakon-ukrayiny-pro-vyschu-osvitu
7. Закон України «Про освіту» від 23.05. 1991 р. № 1069–ХII // Голос України. – 1991. – 26 черв. ; Відомості Верховної Ради УРСР. – 1991. – № 34.– http://zakon4.rada.gov.ua/laws/show/1060-12/ (дата звернення: 12.12.09).
8. Кайдановська О.О. Образотворча підготовка архітекторів у вищому навчальному закладі: монографія // О. О. Кайдановська. – Львів : Видавництво ЛП, 2013. – 368 с.
9. Козловська І.М. Теоретичні та методичні основи викладання загальнотехнічних і спеціальних дисциплін: інтегративний підхід : [монографія] / І. Козловська та ін. ; за ред. Ірини Козловської, Клауша Лєніка. — Львів : Євросвіт, 2003. – 248 с.
10. Кравченко Л. М. Неперервна педагогічна підготовка менеджера і освітнього лідера: Навч.-метод. посіб. – Полтава: Техсервіс, 2007. – 496 с.
11. Кудрявцев А. П., Степанов А. В. и др. Архитектурное образование: проблемы развития. — Изд. 2-е. — М.: Едиториал УРСС, 2009. — 152 с.
12. Кузьмінський А.І. Педагогіка вищої школи: навч. посібник. – К.: Знання, 2005–486 с.
13. Мармаза О. І. Менеджмент в освіті: секрети успішного управління / Мармаза Олександра Іванівна. – Х. : Основа, 2005. – 176 с.
14. Мелодинский Д. Л. Архитектурная пропедевтика : история, теория, практика / Д. Л. Мелодинский. – М. : Эдиториал УРСС, 2000. – 312 с.
15. Ортинський В.Л. Педагогіка вищої школи : навч. посіб. для студ ВНЗ / В.Л. Ортинський. — К.: Центр учбової літератури, 2009. — 472 с.
16. Освітні технології: Навч.-метод. посіб. / О. М. Пєхота, А. З. Кіктенко та ін.; За заг. ред. О. М. Пєхоти. – К.: А.С.К., 2001. – 256 с.
17. Падалка Г. М. Педагогіка мистецтва / Г. М. Падалка. – К. : Освіта України, 2008. – 274 с.
18. Педагогічна майстерність: Підручник / І. А. Зязюн, Л. В. Крамущенко, І. Ф. Кривонос та ін.; За ред. І. А. Зязюна. — К.: Вища школа, 2004.— 422 с. https://studfile.net/preview/6489104/
19. Професійна освіта: Словник: Навч. посіб. / Уклад. С.У. Гончаренко та ін.; За ред. Н.Г. Ничкало. – К.: Вища шк., 2000. – 380 с.
20. Рудницька О. П. Педагогіка : загальна та мистецька : навч. посіб. / О. П. Рудницька. – Тернопіль : Навч. книга – Богдан, 2005. – 360 с.
21. Сисоєва С. О. Основи педагогічної творчості: Підручник / С.О.Сисоєва. – К.: Міленіум, 2006. – 346 с.
22. Шаповал Н. Г. Основи архітектурного формоутворення : навч. посіб. / Н. Г. Шаповал. – К. : Основа, 2008. – 448 с.
2. Вітвицька С.С. Основи педагогіки вищої школи: Методичний посібник. – К. : Центр навчальної літератури, 2003. – 316 с.
3. Гузій Н.В. Педагогічний професіоналізм: історико-методологічні та теоретичні аспекти / Національний педагогічний ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К. : НПУ, 2004. — 243 с.
4. Дичківська І. М. Інноваціні педагогічні технології : навч. посіб. / І. М. Дичківська. – К. : Академвидав, 2004. – 352 с.
5. Жигірь В.І. Професійна педагогіка: Навчальний посібник / В.І. Жигірь, О.А. Чернега; за ред. М.В. Вачевського. – К.: Кондор, 2012. – 336 с.
6. Закон України «Про вищу освіту» // Закон від 01.07.2014 № 1556-VII [Електронний ресурс]. – Режим доступу:http://vnz.org.ua \zakonodavstvo\111- zakon-ukrayiny-pro-vyschu-osvitu
7. Закон України «Про освіту» від 23.05. 1991 р. № 1069–ХII // Голос України. – 1991. – 26 черв. ; Відомості Верховної Ради УРСР. – 1991. – № 34.– http://zakon4.rada.gov.ua/laws/show/1060-12/ (дата звернення: 12.12.09).
8. Кайдановська О.О. Образотворча підготовка архітекторів у вищому навчальному закладі: монографія // О. О. Кайдановська. – Львів : Видавництво ЛП, 2013. – 368 с.
9. Козловська І.М. Теоретичні та методичні основи викладання загальнотехнічних і спеціальних дисциплін: інтегративний підхід : [монографія] / І. Козловська та ін. ; за ред. Ірини Козловської, Клауша Лєніка. — Львів : Євросвіт, 2003. – 248 с.
10. Кравченко Л. М. Неперервна педагогічна підготовка менеджера і освітнього лідера: Навч.-метод. посіб. – Полтава: Техсервіс, 2007. – 496 с.
11. Кудрявцев А. П., Степанов А. В. и др. Архитектурное образование: проблемы развития. — Изд. 2-е. — М.: Едиториал УРСС, 2009. — 152 с.
12. Кузьмінський А.І. Педагогіка вищої школи: навч. посібник. – К.: Знання, 2005–486 с.
13. Мармаза О. І. Менеджмент в освіті: секрети успішного управління / Мармаза Олександра Іванівна. – Х. : Основа, 2005. – 176 с.
14. Мелодинский Д. Л. Архитектурная пропедевтика : история, теория, практика / Д. Л. Мелодинский. – М. : Эдиториал УРСС, 2000. – 312 с.
15. Ортинський В.Л. Педагогіка вищої школи : навч. посіб. для студ ВНЗ / В.Л. Ортинський. — К.: Центр учбової літератури, 2009. — 472 с.
16. Освітні технології: Навч.-метод. посіб. / О. М. Пєхота, А. З. Кіктенко та ін.; За заг. ред. О. М. Пєхоти. – К.: А.С.К., 2001. – 256 с.
17. Падалка Г. М. Педагогіка мистецтва / Г. М. Падалка. – К. : Освіта України, 2008. – 274 с.
18. Педагогічна майстерність: Підручник / І. А. Зязюн, Л. В. Крамущенко, І. Ф. Кривонос та ін.; За ред. І. А. Зязюна. — К.: Вища школа, 2004.— 422 с. https://studfile.net/preview/6489104/
19. Професійна освіта: Словник: Навч. посіб. / Уклад. С.У. Гончаренко та ін.; За ред. Н.Г. Ничкало. – К.: Вища шк., 2000. – 380 с.
20. Рудницька О. П. Педагогіка : загальна та мистецька : навч. посіб. / О. П. Рудницька. – Тернопіль : Навч. книга – Богдан, 2005. – 360 с.
21. Сисоєва С. О. Основи педагогічної творчості: Підручник / С.О.Сисоєва. – К.: Міленіум, 2006. – 346 с.
22. Шаповал Н. Г. Основи архітектурного формоутворення : навч. посіб. / Н. Г. Шаповал. – К. : Основа, 2008. – 448 с.
Assessment methods and criteria:
Поточний контроль (70%): практичні завдання; індивідуальні дослідницькі завдання
Підсумковий контроль (30%): недиференційований залік
Підсумковий контроль (30%): недиференційований залік