Ви переглядаєте архівну версію офіційного сайту НУЛП (2005-2020р.р.). Актуальна версія: https://lpnu.ua
Соціокультурна антропологія
Major: Філософія
Code of Subject: 8.033.00.M.18
Credits: 5
Department: Філософія
Lecturer: Д-р. філос. наук, проф. Світлана Повторева
Semester: 3 семестр
Mode of Study: денна
Learning outcomes:
У результаті вивчення навчальної дисципліни аспірант повинен бути здатним продемонструвати такі результати навчання:
знати:
- місце соціокультурної антропології в системі сучасних наук про людину, знати основні сучасні антропологічні вчення і теорії, ідеї видатних представників світової та вітчизняної гуманітарної науки у цій сфері;
- способи впливу технічних досягнень на сучасні соціально-культурні процеси та на появу нових якостей і проявів людини;
- відмінності між різними напрямами сучасних антропологічних досліджень, достатні для аналізу становища людини у сучасних цивілізаційних процесах.
- основні форми і способи оформлення результатів наукового пошуку, їх оприлюднення та презентацій;
вміти:
- логічно послідовно і системно мислити та застосовувати творчі здібності до формування принципово нових ідей і підходів у сфері філософсько-світоглядного освоєння дійсності;
- застосовувати знання іноземних мов для опрацювання оригінальних наукових текстів та налагодження наукової комунікації;
- здійснювати пошук інформації в різних джерелах, вміти давати кваліфіковану оцінку інформаційних ресурсів для вирішення задач соціокультурної антропології;
- ефективно і продуктивно працювати як індивідуально, так і у складі команди;
- ідентифікувати, класифікувати та описувати явища антропологічного характеру з використанням наукової термінології та знань напрямів і методологій сучасної соціокультурної антропології;
- застосовувати знання різних рівнів, механізмів та інструментів пізнання для вирішення проблемних питань розвитку сучасних наук про людину.
знати:
- місце соціокультурної антропології в системі сучасних наук про людину, знати основні сучасні антропологічні вчення і теорії, ідеї видатних представників світової та вітчизняної гуманітарної науки у цій сфері;
- способи впливу технічних досягнень на сучасні соціально-культурні процеси та на появу нових якостей і проявів людини;
- відмінності між різними напрямами сучасних антропологічних досліджень, достатні для аналізу становища людини у сучасних цивілізаційних процесах.
- основні форми і способи оформлення результатів наукового пошуку, їх оприлюднення та презентацій;
вміти:
- логічно послідовно і системно мислити та застосовувати творчі здібності до формування принципово нових ідей і підходів у сфері філософсько-світоглядного освоєння дійсності;
- застосовувати знання іноземних мов для опрацювання оригінальних наукових текстів та налагодження наукової комунікації;
- здійснювати пошук інформації в різних джерелах, вміти давати кваліфіковану оцінку інформаційних ресурсів для вирішення задач соціокультурної антропології;
- ефективно і продуктивно працювати як індивідуально, так і у складі команди;
- ідентифікувати, класифікувати та описувати явища антропологічного характеру з використанням наукової термінології та знань напрямів і методологій сучасної соціокультурної антропології;
- застосовувати знання різних рівнів, механізмів та інструментів пізнання для вирішення проблемних питань розвитку сучасних наук про людину.
Required prior and related subjects:
Пререквізити: Історія української культури, соціологія, філософія
Кореквізити: філософія і методологія науки, гносеологія та епістемологія, професійна педагогіка
Кореквізити: філософія і методологія науки, гносеологія та епістемологія, професійна педагогіка
Summary of the subject:
Антропологія в системі наук про людину, соціум і культуру. Історія соціальної та культурної антропології. Напрями та школи соціокультурної антропології. Методологія соціокультурної антропології. Основні поняття і проблеми соціокультурної антропології. Культура та особистість.
Людина, етнос і культура.
Recommended Books:
1. Антропологические традиции: стили, стереотипы, парадигмы: Сб. статей [Текст] / Ред. И сост. А.Л.Елфимов. – М.: Новое литературное обозрение, 2012. – 298 с.; ил.
2. Вульф К. Антропология: история, культура, философия [Текст] / Е.Вульф. Пер. с нем. Г.Хайдаровой. – СПб.: Изд-во С.-Петурб. ун-та, 2008. – 280 с.
3. Гнатенко П.И. Феномен природы человека: Монография / П.И.Гнатенко. – К.: Вища освита, 2014. – 167 с.
4. Кром М.М. Историческая антропология [Текст] / М.М.Кром. 2-е изд., испр., доп. – СПб.: «Дмитрий Буланин», 2004. – 168 с.
5. Никишенков А.А. История британской социальной антропологии / А.А.Никишенков. – СПб.: Изд-во СПбуниверситета, 2008. – 496 с.
6. Петрушенко В.Л. Парадигма сучасної філософської антропології: провідні тенденції змін / В.Л.Петрушенко // Гуманітарні візії. Науковий журнал. - № 2 (2), 2015. – С. 85 – 90. – Львів: Видавництво Львівської політехніки.
2. Вульф К. Антропология: история, культура, философия [Текст] / Е.Вульф. Пер. с нем. Г.Хайдаровой. – СПб.: Изд-во С.-Петурб. ун-та, 2008. – 280 с.
3. Гнатенко П.И. Феномен природы человека: Монография / П.И.Гнатенко. – К.: Вища освита, 2014. – 167 с.
4. Кром М.М. Историческая антропология [Текст] / М.М.Кром. 2-е изд., испр., доп. – СПб.: «Дмитрий Буланин», 2004. – 168 с.
5. Никишенков А.А. История британской социальной антропологии / А.А.Никишенков. – СПб.: Изд-во СПбуниверситета, 2008. – 496 с.
6. Петрушенко В.Л. Парадигма сучасної філософської антропології: провідні тенденції змін / В.Л.Петрушенко // Гуманітарні візії. Науковий журнал. - № 2 (2), 2015. – С. 85 – 90. – Львів: Видавництво Львівської політехніки.
Assessment methods and criteria:
- Усного опитування на семінарських заняттях;
- Заслуховування фіксованих доповідей на семінарських заняттях;
- Оцінювання виконаних індивідуальних завдань;
- Оцінювання письмових контрольних робіт;
- Оцінювання виконання проміжних тестових завдань;
- Проведення підсумкового іспиту, що складається з письмової та усної складової
- Заслуховування фіксованих доповідей на семінарських заняттях;
- Оцінювання виконаних індивідуальних завдань;
- Оцінювання письмових контрольних робіт;
- Оцінювання виконання проміжних тестових завдань;
- Проведення підсумкового іспиту, що складається з письмової та усної складової