Ви переглядаєте архівну версію офіційного сайту НУЛП (2005-2020р.р.). Актуальна версія: https://lpnu.ua

Pedagogical Workshops

Major: Philology
Code of Subject: 8.035.00.O.9
Credits: 3
Department: Applied Linguistics
Lecturer: Associate Professor, Ph.D. M.P. Duzha-Zadorozhna
Semester: 3 семестр
Mode of Study: заочна
Learning outcomes:
After completing the course, a postgraduate student should be able to demonstrate the following learning outcomes:
to know:
1) and understand the philosophical methodology of scientific knowledge, psychological and pedagogical aspects of professional and scientific activity;
2) the content and specificity of the professional activity of a teacher in higher education institutions;
3) principles and methods of organizing academic process in universities;
4) fundamentals of pedagogical control in universities and forms of its implementation;
be able to:
5) hold a scientific discussion with students at the appropriate professional level, organize and conduct practical classes, analyze practical experience of specialists in teaching philological disciplines, own educational and professional activity;
6) scientifically substantiate the results of professional activity in universities, to realize the creative potential to improve its forms, methods and technologies;
7) communicate using business, scientific and professional language, apply different styles of speech, methods and techniques of communication, acquire an extensive scientific and professional vocabulary;
8) apply modern information and communication tools and technologies to ensure effective scientific and professional communication;
9) use pedagogical techniques, forms of pedagogical control.
Required prior and related subjects:
prerequisites:
Professional pedagogy
Philosophy and methodology of science
co-requisites:
Psychology of creativity and invention
Rhetoric
Summary of the subject:
Pedagogical practice is a course of Doctor of Philosophy degree program aimed at preparing postgraduates for scientific and pedagogical activity in a higher educational institution and a type of practical activity of postgraduate students in the implementation of educational process in higher school, including teaching philological disciplines, organizing academic work of students, scientific and methodological work, acquisition of practical teaching skills.
Recommended Books:
References
1. Навчальний процес у вищій педагогічній школі / За ред. Мороза О.Г.- К.: НПУ, 2001. – 338с.
2. Нагаєв В.М. Методика викладання у вищій школі / В.М. Нагаєв. – К.: Центр учбової літератури, 2007. – 232 с.
3. Найдиш Ж. Практики в університеті / Ж. Найдиш // Рідна школа. – 2006. –№ 1. – С. 6 7.
4. Слєпкань З. І. Наукові засади педагогічного процесу у вищій школі / З. І. Слєпкань. – К.: НПУ, 2005. – 240с.
5. Чобітько М. Г. Технології особистісно орієнтованої професійної освіти : навч.-метод. посіб. / М. Г. Чобітько. – К. : Ніка-Центр, 2005. – 88 с.
6. Артемова Л.В. Педагогіка і методика вищої школи / Л.В. Артемова. – К.: Кондор, 2008. – 272 с.
7. Біляковська О.О. Дидактика вищої школи: навч.посібн. / О.О.Біляковська, І.Я. Мищишин, С.Б. Цюра. - Львів: ЛНУ імені Івана Франка, 2013. - 360 с.
8. Нові технології навчання : наук.-метод. зб. Вип. 43 / М-во освіти і науки України, Наук.-метод. центр вищ. освіти. - К. : Науково-методичний центр вищої освіти, 2006. – 73 с.
9. Положення про проведення практики студентів вищих навчальних закладів України, наказ Міністерства освіти України 8 квітня 1993 року № 93 змінами, внесеними згідно з наказом Міносвіти №351 (0351281 20.12.94) // Інформ. Зб. Міністерства освіти України. – 1993. – № 17-18. – С. 16-30.
10. Чепіль М. М. Педагогічні технології : навч. посіб. / М. М. Чепіль, Н. З. Дудник. – К. : Академвидав, 2012. – 223 с.
Assessment methods and criteria:
The postgraduate pedagogical practice ends with a differentiated credit based on the cumulative system. All types of student’s work are assessed according to the developed criteria using a 100-point scale.
General criteria:
• performance of practice and individual tasks;
• adherence to professional ethics, rules of the department's internal rules;
• involvement, initiative in the process of task fulfillment;
• completeness and logic of the report;
• content, integrity and conciseness of the report and answers to the questions at the final conference;
• formation of professional skills and personality traits of a specialist;
• organization, confidence, interest in work.