Ви переглядаєте архівну версію офіційного сайту НУЛП (2005-2020р.р.). Актуальна версія: https://lpnu.ua
Наукові дослідження у психологічній науці
Major: Психологія
Code of Subject: 8.053.00.O.3
Credits: 5
Department: Теоретична та практична психологія
Lecturer: Професор Лещинська Олена Альбертівна
Semester: 1 семестр
Mode of Study: денна
Learning outcomes:
-знати базові методологічні проблеми психології, специфічні ознаки постнекласичної стадії розвитку психології, базові дослідницькі тенденції
вітчизняної психології, перспективи інтеграції психології за умов методологічного плюралізму;
загальні та спеціальні (часткові) методологічні принципи наукового дослідження в психології;
типологію об’єктів психологічного дослідження і підходи до визначення предмету, мети, завдань дослідження;
етапи підготовки, проведення, обробки і інтерпретації результатів наукового дослідження;
термінологію психологічної науки;
типи описань результатів наукових психологічних досліджень.
- Уміти виокремлювати методологічну складову феноменів психологічного знання; - конкретизувати загальні принципи та провідні концептуальні положення відповідно до вимог певного завдання, певної ситуації;
визначати мету і завдання наукового пошуку з урахуванням стану науки і потреби практики;
здійснювати розробку відповідних методичних процедур при проведенні дослідження;
здійснювати аналіз літератури за проблематикою наукового дослідження як створення передумови наукового пошуку;
структурувати теоретико-методологічне знання, володіти навичками його моделювання;
оцінювати методологічну обґрунтованість сучасних наукових пошуків у психологічній царині; - обирати науковий напрям;
формулювати гіпотезу та завдання науково-практичних психологічних досліджень;
обирати адекватні науково-психологічні методи дослідження;
обирати тип дослідження, адекватний специфіці професійних завдань, що розв’язуються експериментальним шляхом.
вітчизняної психології, перспективи інтеграції психології за умов методологічного плюралізму;
загальні та спеціальні (часткові) методологічні принципи наукового дослідження в психології;
типологію об’єктів психологічного дослідження і підходи до визначення предмету, мети, завдань дослідження;
етапи підготовки, проведення, обробки і інтерпретації результатів наукового дослідження;
термінологію психологічної науки;
типи описань результатів наукових психологічних досліджень.
- Уміти виокремлювати методологічну складову феноменів психологічного знання; - конкретизувати загальні принципи та провідні концептуальні положення відповідно до вимог певного завдання, певної ситуації;
визначати мету і завдання наукового пошуку з урахуванням стану науки і потреби практики;
здійснювати розробку відповідних методичних процедур при проведенні дослідження;
здійснювати аналіз літератури за проблематикою наукового дослідження як створення передумови наукового пошуку;
структурувати теоретико-методологічне знання, володіти навичками його моделювання;
оцінювати методологічну обґрунтованість сучасних наукових пошуків у психологічній царині; - обирати науковий напрям;
формулювати гіпотезу та завдання науково-практичних психологічних досліджень;
обирати адекватні науково-психологічні методи дослідження;
обирати тип дослідження, адекватний специфіці професійних завдань, що розв’язуються експериментальним шляхом.
Required prior and related subjects:
- Психологія;
- Філософія;
- Математичні методи в психології;
- Експериментальна психологія.
- Філософія;
- Математичні методи в психології;
- Експериментальна психологія.
Summary of the subject:
Курс «Наукові дослідження у психологічній науці» покликаний дати аспірантам уявлення про специфіку психологічного дослідження, про особливості, можливості та обмеженнях застосування основних методів психологічного дослідження. Курс дозволяє здобути практичні навички розробки програми, планування й реалізації психологічного дослідження з використанням різних методів і методичного інструментарію. Курс має виражену інтегративну й прикладну спрямованість. У його основу покладені сучасні уявлення про емпіричну психологію, враховані останні досягнення у галузі теорії та практики психологічного дослідження. Безпосереднє практичне значення навчальний курс має для підготовки аспірантами підсумкової кваліфікаційної роботи та подальшої самостійної наукової діяльності. Даний курс сприяє формуванню дослідницького мислення, інтересу до професійної сфери й закріпленню професійних етичних установок майбутнього фахівця.
Recommended Books:
1. Бочелюк В.Й., Бочелюк В.В. Методика та організація наукових досліджень із психології : Навчальний посібник. – К.: Центр учбової літератури, 2008. – 360 с.
2. Методологічні та теоретичні проблеми психології : навчальний посібник для слухачів та студентів вищих навчальних закладів / Корольчук М.С. та ін. – К. : Ніка-Центр, 2008. – 336 с.
3. І.М. Рассоха. Конспект лекцій з навчальноїдисципліни “Методологія та організація наукових досліджень” для студентів 5 курсу денної форми навчання освітньо-кваліфікаційного рівня “магістр”. – Х.: ХНАМГ, 2011.–76 с.
4. Теория и методология психологии.Постнеклассическая перспектива // Отв. ред. А.Л.Журавлев, А.В.Юревич. – М.: Изд-во «Институт психологии РАН»,
2009. – 520 с.
5.Готтсданкер Р. Основы психологического эксперимента. – М.: Академия, 2005. – 368 с.
6.Гудвин Дж. Исследование в психологии. Методы и планирование. – 3-е изд. – СПб., 2004. – 558 с.
8.Климчук В.О. Математичні методи у психології. – К., 2009. – 288 с.
9. Носенко Е. Л., Аршава І. Ф. Сучасні напрями зарубіжної психології: психологія особистості: підручник за ред. С. Д. Максименка – Д.: Вид-во ДНУ. – 2010 с. 193-202).
2. Методологічні та теоретичні проблеми психології : навчальний посібник для слухачів та студентів вищих навчальних закладів / Корольчук М.С. та ін. – К. : Ніка-Центр, 2008. – 336 с.
3. І.М. Рассоха. Конспект лекцій з навчальноїдисципліни “Методологія та організація наукових досліджень” для студентів 5 курсу денної форми навчання освітньо-кваліфікаційного рівня “магістр”. – Х.: ХНАМГ, 2011.–76 с.
4. Теория и методология психологии.Постнеклассическая перспектива // Отв. ред. А.Л.Журавлев, А.В.Юревич. – М.: Изд-во «Институт психологии РАН»,
2009. – 520 с.
5.Готтсданкер Р. Основы психологического эксперимента. – М.: Академия, 2005. – 368 с.
6.Гудвин Дж. Исследование в психологии. Методы и планирование. – 3-е изд. – СПб., 2004. – 558 с.
8.Климчук В.О. Математичні методи у психології. – К., 2009. – 288 с.
9. Носенко Е. Л., Аршава І. Ф. Сучасні напрями зарубіжної психології: психологія особистості: підручник за ред. С. Д. Максименка – Д.: Вид-во ДНУ. – 2010 с. 193-202).
Assessment methods and criteria:
Поточний контроль (40 балів), екзаменаційний контроль (60 балів).
Максимальна оцінка 100 балів.
Максимальна оцінка 100 балів.