Ви переглядаєте архівну версію офіційного сайту НУЛП (2005-2020р.р.). Актуальна версія: https://lpnu.ua
Управління соціальною зміною
Major: Соціальна робота
Code of Subject: 8.231.00.M.20
Credits: 5
Department: Соціологія та соціальна робота
Lecturer: д. політ. н., професор Климанська Лариса Дмитрівна, к.соц.н., доцент Проскура Володимир В'ячеславович
Semester: 3 семестр
Mode of Study: денна
Learning outcomes:
1. Здатність продемонструвати глибинні знання історичних та сучасних концептуально-методологічних та методичних засад соціальної роботи.
2. Здатність продемонструвати глибинні знання теоретико-прикладних засад широкого спектру різновидів та сфер наукових досліджень.
3. Здатність продемонструвати глибинні знання вітчизняного і зарубіжного наукового доробку та практичного досвіду у сфері соціальних змін.
5. Інтегрувати та застосовувати одержані знання з різних міжпредметних сфер у процесі розв’язання теоретико-прикладних завдань у конкретній області дослідження.
6. Обирати і застосовувати методологію та інструментарій наукового дослідження при здійсненні теоретичних й емпіричних досліджень у сфері соціальних змін.
7. Проводити наукові дослідження та виконувати наукові проекти на засадах ідентифікування актуальних наукових проблем, визначення цілей та завдань, формування та критичного аналізування інформаційної бази, обґрунтування та комерціалізації результатів дослідження, формулювання авторських висновків і пропозицій.
8. Здійснювати моделювання та соціально-економічне діагностування різних процесів та об’єктів у сфері соціальних змін.
2. Здатність продемонструвати глибинні знання теоретико-прикладних засад широкого спектру різновидів та сфер наукових досліджень.
3. Здатність продемонструвати глибинні знання вітчизняного і зарубіжного наукового доробку та практичного досвіду у сфері соціальних змін.
5. Інтегрувати та застосовувати одержані знання з різних міжпредметних сфер у процесі розв’язання теоретико-прикладних завдань у конкретній області дослідження.
6. Обирати і застосовувати методологію та інструментарій наукового дослідження при здійсненні теоретичних й емпіричних досліджень у сфері соціальних змін.
7. Проводити наукові дослідження та виконувати наукові проекти на засадах ідентифікування актуальних наукових проблем, визначення цілей та завдань, формування та критичного аналізування інформаційної бази, обґрунтування та комерціалізації результатів дослідження, формулювання авторських висновків і пропозицій.
8. Здійснювати моделювання та соціально-економічне діагностування різних процесів та об’єктів у сфері соціальних змін.
Required prior and related subjects:
Попередні навчальні дисципліни
Актуальні проблеми соціогуманітарних наук
Супутні і наступні навчальні дисципліни
Сучасний стан та перспективи розвитку наукових знань галузі "Соціальна робота"
Актуальні проблеми соціогуманітарних наук
Супутні і наступні навчальні дисципліни
Сучасний стан та перспективи розвитку наукових знань галузі "Соціальна робота"
Summary of the subject:
У межах дисципліни розглядаються питання сутності та місця соціальних змін у соціальній роботі, знання та навички, необхідні для курування соціальними змінами, ролі, які може відігравати громада у процесі змін, етапи процесу планування та реалізації соціальних змін, чинники, які визначають успішність соціальних змін, ресурсне забезпечення соціальних змін.
Recommended Books:
1. Методичні вказівки до виконання контрольної роботи з дисципліни “Управління соціальною зміною” для студентів ІІІ рівня вищої освіти усіх форм навчання / Укл.: Климанська Л.Д., Проскура В.В. – Львів, 2016. – 12 с.
2. Методичні вказівки до виконання практичних занять з дисципліни з “Управління соціальною зміною” для студентів ІІІ рівня вищої освіти усіх форм навчання / Укл.: Климанська Л.Д., Проскура В.В. – Львів, 2016. – 20 с.
3. Методичні вказівки для самостійного вивчення дисципліни “Управління соціальною зміною” / Укл.: Климанська Л.Д., Проскура В.В. – Львів, 2016. – 20с.
4. Армстронг М. Стратегическоеуправлениечеловеческими ресурсами / М. Армстронг. - М.: ИНФРА-М, 2002. - 328 с.
5. Данилова Е.А. Сущностьсоциальныхизменений в организации/ Е.А. Данилова // Управлениесоциальнымиизменениями в нестабильныхусловиях: Всероссийскаянаучнаяконференция; 24 мая 2016 г., Москва, МГУ шимени М.В. Ломоносова, социологический факультет: Материалыконференции / Подобщ. ред. В.П. Васильева. – М.: МАКС Пресс, 2016. – С.306-309
6. Социологияуправления. Тощенко Ж.Т. Учебник. – М.: Центр социальногопрогнозирования и маркетинга, 2011. – 300 с.
7. Alinsky, S. (2010).Rulesforradicals.Vintage.
8. Carroll, W.K. Ed. (1997). Organizing dissent: Contemporary social movements in theory and practice (2nd Ed.) Toronto: Garamond Press.
9. Chomsky, N. (1998). Profit over People: Neoliberalism and global order. Seven Stories Press: New York.
10. Clark, S.D. et. al. Eds (1975). Prophecy and protest: Social movements in twentieth Century Canada. Toronto: Gage Educational Publishing Ltd.
11 Homan, Mark S. (2004). PromotingCommunityChange: MakingItHappenintheRealWorld. Brooks / Cole.
12 Masolo, D. (2010). Self and community in a changing world. Bloomington: Indiana University Press.
14. Moghadam, V. M. (2012). Globalization and social movements: Islamism, feminism, and the global justice movement. Lanham, Maryland: Rowman& Littlefield.
15. Turow, J. (2011). The daily you: How the new advertising industry is defining you identity and your worth. New Haven, CT: Yale University Press.
16. Waltz, M. (2005). Alternative and activist media. Edinburgh: Edinburgh University Press.
17. White, M. (2016). The end of protest: A new playbook for revolution. Toronto: Penguin.
2. Методичні вказівки до виконання практичних занять з дисципліни з “Управління соціальною зміною” для студентів ІІІ рівня вищої освіти усіх форм навчання / Укл.: Климанська Л.Д., Проскура В.В. – Львів, 2016. – 20 с.
3. Методичні вказівки для самостійного вивчення дисципліни “Управління соціальною зміною” / Укл.: Климанська Л.Д., Проскура В.В. – Львів, 2016. – 20с.
4. Армстронг М. Стратегическоеуправлениечеловеческими ресурсами / М. Армстронг. - М.: ИНФРА-М, 2002. - 328 с.
5. Данилова Е.А. Сущностьсоциальныхизменений в организации/ Е.А. Данилова // Управлениесоциальнымиизменениями в нестабильныхусловиях: Всероссийскаянаучнаяконференция; 24 мая 2016 г., Москва, МГУ шимени М.В. Ломоносова, социологический факультет: Материалыконференции / Подобщ. ред. В.П. Васильева. – М.: МАКС Пресс, 2016. – С.306-309
6. Социологияуправления. Тощенко Ж.Т. Учебник. – М.: Центр социальногопрогнозирования и маркетинга, 2011. – 300 с.
7. Alinsky, S. (2010).Rulesforradicals.Vintage.
8. Carroll, W.K. Ed. (1997). Organizing dissent: Contemporary social movements in theory and practice (2nd Ed.) Toronto: Garamond Press.
9. Chomsky, N. (1998). Profit over People: Neoliberalism and global order. Seven Stories Press: New York.
10. Clark, S.D. et. al. Eds (1975). Prophecy and protest: Social movements in twentieth Century Canada. Toronto: Gage Educational Publishing Ltd.
11 Homan, Mark S. (2004). PromotingCommunityChange: MakingItHappenintheRealWorld. Brooks / Cole.
12 Masolo, D. (2010). Self and community in a changing world. Bloomington: Indiana University Press.
14. Moghadam, V. M. (2012). Globalization and social movements: Islamism, feminism, and the global justice movement. Lanham, Maryland: Rowman& Littlefield.
15. Turow, J. (2011). The daily you: How the new advertising industry is defining you identity and your worth. New Haven, CT: Yale University Press.
16. Waltz, M. (2005). Alternative and activist media. Edinburgh: Edinburgh University Press.
17. White, M. (2016). The end of protest: A new playbook for revolution. Toronto: Penguin.
Assessment methods and criteria:
Поточний контроль на практичних, семінарських заняттях проводиться з метою виявлення готовності студента до занять у таких формах:
• вибіркове усне опитування перед початком занять;
• фронтальне стандартизоване опитування за картками, тестами протягом 5-10 хв.;
• фронтальна перевірка виконання домашніх завдань;
• оцінка активності студента у процесі занять, внесених пропозицій, оригінальних рішень, уточнень і визначень, доповнень попередніх відповідей і т. ін.
Контрольні запитання поділяються на:
а) тестові завдання – вибрати вірні відповіді;
б) проблемні – створення ситуацій проблемного характеру;
в) питання-репліки – виявити причинно-наслідкові зв’язки;
г) ситуаційні завдання – визначити відповідь згідно певної ситуації;
д) питання репродуктивного характеру – визначення практичного значення;
е) інтерактивні завдання вікторинного та ігрового характеру.
Підсумковий контроль проводиться за результатами поточного контролю та виконання контрольної роботи.
• вибіркове усне опитування перед початком занять;
• фронтальне стандартизоване опитування за картками, тестами протягом 5-10 хв.;
• фронтальна перевірка виконання домашніх завдань;
• оцінка активності студента у процесі занять, внесених пропозицій, оригінальних рішень, уточнень і визначень, доповнень попередніх відповідей і т. ін.
Контрольні запитання поділяються на:
а) тестові завдання – вибрати вірні відповіді;
б) проблемні – створення ситуацій проблемного характеру;
в) питання-репліки – виявити причинно-наслідкові зв’язки;
г) ситуаційні завдання – визначити відповідь згідно певної ситуації;
д) питання репродуктивного характеру – визначення практичного значення;
е) інтерактивні завдання вікторинного та ігрового характеру.
Підсумковий контроль проводиться за результатами поточного контролю та виконання контрольної роботи.