Ви переглядаєте архівну версію офіційного сайту НУЛП (2005-2020р.р.). Актуальна версія: https://lpnu.ua

Designing Banking Products and Services

Major: Finance, Banking and Insurance
Code of Subject: 7.072.03.E.50
Credits: 6
Department: Finance
Lecturer: Professor Vitalii Rysin
Semester: 3 семестр
Mode of Study: денна
Learning outcomes:
to know: directions of market research, development rules of commodity, price, marketing and communications policy of the bank.
to be able: to collect and process the required information about a product or service, demand, market counterparts; to develop proposals for commodity and pricing policies; to provide suggestions on the choice of channels for selling products and services and communication tools.
Required prior and related subjects:
prerequisites: market of financial services, financial innovations
Summary of the subject:
Classification of banking products and services. Market of banking services, its segmentation. Competitive environment of the bank. Designing banking products as part of a bank's marketing strategy. Formation of the product policy of the bank. Development and introduction of a new banking product. Pricing for banking products (services).
Recommended Books:
1. Маркетинг у банку : навчальний посібник / за заг. ред. проф. Т. А. Васильєвої ; Т. А. Васильєва, С. М. Козьменко, І. О. Школьник та ін. ; Державний вищий навчальний заклад “Українська академія банківської справи Національного банку України”. – Суми : ДВНЗ “УАБС НБУ”, 2014. – 353 с.
2. Лютий І. О. Банківський маркетинг: підручн. [для студ. вищ. навч. закл.]/ І. О. Лютий, О. О. Солодка – К.: Центр учбової літератури, 2010. – 776 с.
3. Андрєєва, Я. С., Величко, Г. О., Ропотан, І. В. Теоретичні аспекти фінансового інжинірингу в комерційному банку // Вісник соціально-економічних досліджень: зб. наук. праць (ISSN 2313-4569); за ред. М. І. Звєрякова (голов. ред.) та ін. Одеса: Одеський національний економічний університет. 2018. № 1 (65). С. 135?143.
Assessment methods and criteria:
current control (the methods of oral control, practical cases, the frontal questioning, the test questionnaire, the written control and self-control (40%)
final control (exam): written-verbal form (60%)