Ви переглядаєте архівну версію офіційного сайту НУЛП (2005-2020р.р.). Актуальна версія: https://lpnu.ua

Strategic Marketing

Major: Marketing
Code of Subject: 7.075.00.O.4
Credits: 5
Department: Marketing and Logistics
Lecturer: PhD, associate proffesor Kosar Nataliya
Semester: 1 семестр
Mode of Study: денна
Learning outcomes:
to know the theoretical basis of the marketing strategy of the company, its development and scientific justification;
- to know the essence of marketing tools and strategic analysis;
- to know the classification tools and marketing strategies;
- to be able to analyze the competitive landscape of enterprise and justify under appropriate competitive strategies;
- to be able to generate appropriate situation development strategy and strategy for individual components of the marketing company;
- to be able to manage a portfolio of business enterprises.
Required prior and related subjects:
Prerequisites: Marketing, Marketing commodity policy, Marketing researches, Marketing pricing.
Co-requisites: Marketing Management, Financial management, Advertising management.
Summary of the subject:
Role of Strategic Marketing in enterprise management. Analysis of the marketing environment. Determination of competitive advantage. Marketing strategies segmentation and target market selection. Market growth strategy. Marketing Strategic Portfolio Management business enterprise. Marketing strategies of differentiation and positioning. Marketing strategies of competition. Marketing strategies for enterprise components of the marketing mix.
Recommended Books:
1. Куденко Н.В. Стратегічний маркетинг: підручник / Н.В. Куденко. - К.: КНЕУ 2012.—523 с.
2. Крикавський Є.В. Маркетинговий менеджмент: навч. посібник / Є.В. Крикавський, І.О. Дейнега, О.В. Дейнега, І.Ф. Лорві. – Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2014. – 380 с.
3. Крикавський Є.В. Стратегічний маркетинг: навч. посібник / Є.В. Крикавський, Л.І. Третьякова, Н.С. Косар. – 2-ге вид. – Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2013. – 256 с.
4. Маркетинговий менеджмент: підручник / Ф. Котлер, К.Л. Келлер, А.Ф. Павленко та ін. — К.: Видавництво «Хімджест», 2008. — 720 с.
Assessment methods and criteria:
Processing workshops, oral examination (30%).
Final control (70% control measure, exam), written-oral form (70%)