Ви переглядаєте архівну версію офіційного сайту НУЛП (2005-2020р.р.). Актуальна версія: https://lpnu.ua

Theory of Organizations

Major: Marketing
Code of Subject: 7.075.01.M.13
Credits: 3
Department: Marketing and Logistics
Lecturer: Igor P. Taranskiy, PhD, Associate Professor of Economics
Semester: 2 семестр
Mode of Study: денна
Learning outcomes:
- to know the essence and principles of the organization, basic theory of models, general description of the properties and principles;
- to be able to organize management organization, to build information-analytical systems management organization, to evaluate the effectiveness of the organization.
Required prior and related subjects:
Prerequisites: Finance, Marketing.
Co-requisites: Sales Management in services. Internet Marketing.
Summary of the subject:
The theory of the science and its place in the scientific knowledge. Models of organization theory. Organization as a universal category, basic approaches. The genesis of the organization. Properties organization. The concept of organizational system. The organization as an open system. Internal organizational system environment. Subsystems organization. Static and dynamic organizational systems. A dynamic organization. The concept of structural elements and features of the organizational culture. The essence of organizational design. Information in the organization as a factor in ensuring its effectiveness. Management information. The concept of effectiveness of the organization.
Recommended Books:
1. Закони України: “Про банки та банківську діяльність ”, “ Про інститути спільного інвестування”, „Про цінні папери та фондовий ринок”, „Про господарські товариства”, „Про державне регулювання ринку цінних паперів”, „Про оподаткування прибутку підприємств”.
2. Лютий І.О., О.О. Солодка О.О. „Банківський маркетинг ”: Підручник - К.: „Центр учбової літератури”, 2009. – 776 с.
3. Алексунін В.А. Маркетинг в галузях і сферах деятельности:Учебник. – М.: Видавництво Дашков і До, 2005.
4. Банківський маркетинг/ під общ. ред. А.В. Фалько. – М.: АТ Моськ. фин. объед. – 2004. – 320с.
5. Беляєвській І.К. Маркетингове дослідження: інформація, аналіз, прогноз. – М.: Фінанси і статистика, 2001.
6. Беляєвській І.К. Статистика ринку товарів і послуг. – М.: Фінанси і статистика, 2002.
7. Березін І.С. Маркетинговий аналіз. Принципи і практика. Російський досвід. – М.: Эксмо, 2002.
8. Голубков Е.П. Маркетингові дослідження. Теорія, методологія і практика. – М.: Фінпресс, 2000.
9. Егоров Е.В., Романов А.В., Романова В.А. Маркетинг банківських послуг: Учебн. допомога / МІЛІГРАМУ. – М.: ТЕИС. – 1999.
10. Зубец А.Н. Страховий маркетинг. – М.: Видавничий будинок “Анкил”. – 1998.
11. Іванова С. Продажа на 100%. Ефективна техніка просування товарів і послуг. – М.: Альпіна Бізнес Букс, 2006.
12. Котлер Ф. Маркетінг від А до Я. Пер. з англ. //Под. ред. Теор Т.Э. - М.: Видавничий будинок «Нева», 2003.
13. Котлер Ф., Армстронг Р., Сондерс Д, Вонг В. Основи маркетингу. – М.: – СПб.: – К.: Видавництво будинок "Вільямс", 2002.
14. Крилова Г.Д., Соколова М.І. Маркетинг: Теорія і 86 ситуацій: Навчальний посібник для вузів. – М.: ЮНИТИ-ДАНА, 2001.
15. Моїсєєва Н.К., Конишева М.В. Управління маркетингом: теорія, практика, інформаційні технології: Навчальний посібник. – М.: Фінанси і статистика, 2002.
16. Стефенсон, Рой. Маркетинг фінансових послуг. – /пер. з англ. Ільіна В.В. і Боолдишевой А.В.; під общ. ред. Е.В. Калугина – М.: Вершина, 2007
17. Спіцин І.О., Спіцин Я.О. Маркетинг в банку. – Львів: АТ ТАРНЕКС. – 2003.
18. Довідник банкіра / Під ред. Э.А. Уткина. – М.: ТАНДЕМ, ЭКМОС. –2008.
19. Стоянова Е.С. Фінанси маркетингу. – М.: Перспектива. – 2004.
Assessment methods and criteria:
- current control (30%): work at practical lessons.
- final control (70%), exam.