Ви переглядаєте архівну версію офіційного сайту НУЛП (2005-2020р.р.). Актуальна версія: https://lpnu.ua

Foreign Language for Specific Purposes, part 1

Major: Nuclear Power Engineering
Code of Subject: 6.143.00.O.1
Credits: 3
Department: Foreign Languages
Lecturer: associate-professor Kushka B.H.
Semester: 1 семестр
Mode of Study: денна
Learning outcomes:
By the end of the study learners are expected to be able to:
• use different language skills: speaking, reading, listening and writing according to the future profession;
• maintain a conversation on familiar study and specialism-related topics, expressing and exchanging opinions and factual information on study and job - related events;
• read original literature in the specialty to obtain scientific and technical information;
• demonstrate understanding of clear and simple notices, including details on warning, announcements and instructions in academic and job-related events;
• make arrangements on the telephone in academic or professional environment, including getting connected, leaving and taking messages, provided the interlocutor’s speech is clearly articulated in a generally familiar accent;
• write e-mails for educational purposes conveying simple straightforward information of immediate relevance /close to academic environment and everyday life;
• fill in correctly application and registration forms for accommodation and / or for a conference with an appropriate degree of accuracy and adequacy

Required prior and related subjects:
Prerequisites: The level of knowledge A2-B1
Corequisites: Ukrainian language for professional purposes.
Summary of the subject:
Student Life. Future Profession. My Institute. My Specialty. Laboratory. Ukrainian Names in World Science. Study and specialism-oriented texts. (Getting to Know Each Other. Socialising in Academic and Professional Environments.Describing Daily Life and Learning Experience. Making Arrangements by Phone. Exchanging Information and Discussing News. Dealing with Problems. Networking/Socialising in VLE. Developing skimming and scanning skills: extracting main and detailed information. Distinguishing between factual/ non-factual, important/ less important. Listening for main and detailed information.)
Recommended Books:

English:
1. Спілкуємося англійською мовою. Част.3: Студентське життя сьогодні / За Ред.. П. Корнеса і Н. Гайдук. – Львів: СП «БаК», 1998. – 76 с Getting on in English. За ред. І.Байбакової, О.Гасько, М.Федоришина, Львів 2006.
2. Getting on in English (Upper Intermediate). За ред. І.Байбакової, О.Гасько, М.Федоришина, Львів – 2009.
3. Clare A., Wilson JJ. Speakout. Intermediate. Pearson / Longman, 2011. – 175 p.
4. Fuchs M., Bonner M. Focus on Grammar. – Longman, 2000. – 432 p.

German:
1. Kommunikatives Deutsch. Redaktionelle Leitung: Dr. V. Sadoroshnyj, Dr. Th. Seifert, Dr. F. Spitzner, M. Vesna. Lviv, 1998.
2. ‘Deutsch (an den technischen Universitaten)”, М.Весна, Львів, 2009.
3. “Deutsch fur den Beruf”. За ред. М.Весни, В.Задорожного. Растр-7, Львів – 2010.
4. Бориско Н.В. Бизнес-курс немецкого язика. К., „ЛОГОС”, 1998.
5. Dictionaries.
French:
1. Parlez-vous francais ? Чи розмовляєте французькою мовою?: Навчальний посібник / За ред. І.Ключковської. – Львів: БаК, 2001. – 196 с.
2. Education: un passeport pour le futur: Практичне завдання з розвитку розмовних навичок французької мови для студентів всіх спеціальностей. Ч. 1 / Укл. І.М. Ключковська. – Львів : Видавництво Національного університету “Львівська політехніка”, 2003. – 32 c.
3. Бабкіна М.І. Ділова кореспонденція: Навчальний посібник з французької мови для студентів вищих технічний навчальних закладів / М.І. Бабкіна. – Львів: ЗУКЦ, ПП НВФ БІАРП, 2012.–152 с.
4. Бабкіна М.І. Збірник граматичних завдань з французької мови: Навчальний посібник для студентів вищих технічних навчальних закладів / М.І.Бабкіна. – Львів: ЗУКЦ, ПП НВФ БІАРП, 2013. – 164 с.
7. Dictionaries.
Assessment methods and criteria:
Current control: listening, monologic and dialogic speech, reading, writing. -50%
Control test.- 50%
Final control: differentiated test/credit.- 100%