Ви переглядаєте архівну версію офіційного сайту НУЛП (2005-2020р.р.). Актуальна версія: https://lpnu.ua

Professional Foreign Language

Major: Applied ecology and conservation
Code of Subject: 7.183.01.M.7
Credits: 3
Department: Foreign Languages
Lecturer: Tsubova O.L.
Semester: 1 семестр
Mode of Study: заочна
Learning outcomes:
By the end of the study learners are expected to be able to communicate in a foreign language in the familiar academic and general professional environment in order to:
•discuss general academic and specialization-related issues to reach agreement;
•make public presentations on a number of general issues in the political, economic and cultural spheres using appropriate linguistic and non-linguistic means of communication;
•extract new text, graphic, audio and video information on the topics related to the academic and professional activities, using appropriate search methods;
•analyze information from foreign sources to obtain data necessary for academic and professional goals;
•write required documentation in a foreign language for the participation in international academic activities, student exchange programs, and employment
Required prior and related subjects:
Prerequisites: The level of knowledge B1 +
Corequisites: Foreign language for specific purposes
Summary of the subject:
My specialty. Language peculiarities of scientific and technical literature style. Terminology and abbreviations. Additional technical literature processing.
Recommended Books:
English:
1. English for Specific Purposes (ESP) National Curriculum for Universities: Програма з англійської мови для професійного спілкування [Text] / Г. Є. Бакаєва, О.А. Борисенко, І. І. Зуєнок [та інші] / Ministry of Education and Science of Ukraine. – К. : Ленвіт, 2005. – 119 с. МОН України (Лист МОН України № 14/18.2_481 від 02.03.2005 р.).
2.“Загальноєвропейські Рекомендації з мовної освіти: вивчення, викладання, оцінювання”. Резолюція Ради Європейського союзу 2011 р.
3. Положення про організацію та проведення поточного і семестрового контролю результатів навчання студентів. НУ «Львівська політехніка». – 09.06.2016. – 10с.

German:
1. Kommunikatives Deutsch. Redaktionelle Leitung: Dr. V. Sadoroshnyj, Dr. Th. Seifert, Dr. F. Spitzner, M. Vesna. Lviv, 1998.
2. ‘Deutsch (an den technischen Universitaten)”, М.Весна, Львів, 2009.
3. “Deutsch fur den Beruf”. За ред. М.Весни, В.Задорожного. Растр-7, Львів – 2010.
4. Бориско Н.В. Бизнес-курс немецкого язика. К., „ЛОГОС”, 1998.
5. Dictionaries.
French:
1. Parlez-vous francais ? Чи розмовляєте французькою мовою?: Навчальний посібник / За ред. І.Ключковської. – Львів: БаК, 2001. – 196 с.
2. Education: un passeport pour le futur: Практичне завдання з розвитку розмовних навичок французької мови для студентів всіх спеціальностей. Ч. 1 / Укл. І.М. Ключковська. – Львів : Видавництво Національного університету “Львівська політехніка”, 2003. – 32 c.
3. Бабкіна М.І. Ділова кореспонденція: Навчальний посібник з французької мови для студентів вищих технічний навчальних закладів / М.І. Бабкіна. – Львів: ЗУКЦ, ПП НВФ БІАРП, 2012.–152 с.
4. Бабкіна М.І. Збірник граматичних завдань з французької мови: Навчальний посібник для студентів вищих технічних навчальних закладів / М.І.Бабкіна. – Львів: ЗУКЦ, ПП НВФ БІАРП, 2013. – 164 с.
7. Dictionaries.
Assessment methods and criteria:
Current control: listening, monologic and dialogic speech, reading, writing. -50%
Control test.- 50%
Final control: differentiated test/credit.- 100%