Ви переглядаєте архівну версію офіційного сайту НУЛП (2005-2020р.р.). Актуальна версія: https://lpnu.ua

Psychology of Advertising

Major: Architecture and Town Planning
Code of Subject: 7.191.00.M.16
Credits: 3
Department: Theoretical and Applied Psychology
Lecturer: senior lecturer Zakalyk Halyna
Semester: 2 семестр
Mode of Study: денна
Learning outcomes:
- to know the features Psy advertising and promotional strategies;
- to know the characteristics of the political and social advertising;
- be able to determine individual differences in consumer response to advertising influences;
- be able to combine visual, auditory, kinesthetic and other forms of influence to promote specific products;
- be able to develop models of print, video, Internet advertising;
- be able to develop a corporate identity, build brand image in computer programs
Required prior and related subjects:
Рhilosophy
Summary of the subject:
The nature and types of advertising. Rational and emotional advertising. Advertising and psychoanalysis: attention, perception, interest, desire. Types of psychological effects of advertising. Types of printed promotional products. Corporate identity. Promotional activities and strategies. Social and political reklama.Reklamni agency. The legal requirements for advertising.
Recommended Books:
1.Бутенко Н. Ю. Соціальна психологія в рекламі: Навч. посіб. — К.: КНЕУ, 2006. — 384 с.
2. Владимирска Г., Владимирский П. Реклама. Навчальний посібник. – К.: Кондор, 2009. – 334 с.
3. Кромптон А. Майстерня рекламного тексту. - М., 1998. - 243 с.
4. Музикант В.Л. Теорія і практика сучасної реклами. - М., 1998. - 328 с.
5. Психологія кольору в рекламі [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://toplutsk.com/articles-article_426.html
6. Психологія рекламної діяльності організації [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://studentam.net.ua/content/view/3373/97/
7. Реклама: внушение и манипуляция. Медиа-ориентированный подход : Учеб. пособ. для факультетов психологии, социологии. экономики и журналистики / Под ред. М.С. Плохина. - Самара: БАХРАМ-М, 2001. - 752 с.
8. Терлецька І.В. Політична реклама.- Дніпропетровськ, 2002.
Assessment methods and criteria:
• oral rapid testing, the quality of performance of practical tasks;
• final control: differential settlement on the basis of current points on the 100-point scale.