Ви переглядаєте архівну версію офіційного сайту НУЛП (2005-2020р.р.). Актуальна версія: https://lpnu.ua
Professional Foreign Language
Major: Information Technologies in Instrument Engineering
Code of Subject: 7.152.05.M.8
Credits: 3
Department: Foreign Languages
Lecturer: as.Prof., PhD Barabash O., as.Prof., PhD Fuchyla O
Semester: 1 семестр
Mode of Study: заочна
Learning outcomes:
• use different language skills: speaking, reading, listening and writing according to the future profession;
• maintain a conversation on familiar study and specialism-related topics, expressing and exchanging opinions and factual information on study and job - related events;
• read original literature in the specialty to obtain scientific and technical information;
• demonstrate understanding of clear and simple notices, including details on warning, announcements and instructions in academic and job-related events;
• make arrangements on the telephone in academic or professional environment, including getting connected, leaving and taking messages, provided the interlocutor’s speech is clearly articulated in a generally familiar accent;
• write e-mails for educational purposes conveying simple straightforward information of immediate relevance /close to academic environment and everyday life;
• fill in correctly application and registration forms for accommodation and / or for a conference with an appropriate degree of accuracy and adequacy
• maintain a conversation on familiar study and specialism-related topics, expressing and exchanging opinions and factual information on study and job - related events;
• read original literature in the specialty to obtain scientific and technical information;
• demonstrate understanding of clear and simple notices, including details on warning, announcements and instructions in academic and job-related events;
• make arrangements on the telephone in academic or professional environment, including getting connected, leaving and taking messages, provided the interlocutor’s speech is clearly articulated in a generally familiar accent;
• write e-mails for educational purposes conveying simple straightforward information of immediate relevance /close to academic environment and everyday life;
• fill in correctly application and registration forms for accommodation and / or for a conference with an appropriate degree of accuracy and adequacy
Required prior and related subjects:
Prerequisites: The level of knowledge B1 +
Corequisites: Ukrainian language for professional purposes.
Corequisites: Ukrainian language for professional purposes.
Summary of the subject:
My speciality. Working of additional technical literature. Features of style scientifically technical literature. Working of additional technical literature. Terms, abbreviation. Working of additional technical literature.
Recommended Books:
English:
1. Спілкуємося англійською мовою. Част.3: Студентське життя сьогодні / За Ред.. П. Корнеса і Н. Гайдук. – Львів: СП «БаК», 1998. – 76 с etting on in English. За ред. І.Байбакової, О.Гасько, М.Федоришина, Львів 2006.
2. Getting on in English (Upper Intermediate). За ред. І.Байбакової, О.Гасько, М.Федоришина, Львів – 2009.
3. Clare A., Wilson JJ. Speakout. Intermediate. Pearson / Longman, 2011. – 175 p.
4. Fuchs M., Bonner M. Focus on Grammar. – Longman, 2000. – 432 p.
German:
1. Kommunikatives Deutsch. Redaktionelle Leitung: Dr. V. Sadoroshnyj, Dr. Th. Seifert, Dr. F. Spitzner, M. Vesna. Lviv, 1998.
2. ‘Deutsch (an den technischen Universitaten)”, М.Весна, Львів, 2009.
3. “Deutsch fur den Beruf”. За ред. М.Весни, В.Задорожного. Растр-7, Львів – 2010.
4. Бориско Н.В. Бизнес-курс немецкого язика. К., „ЛОГОС”, 1998.
5. Dictionaries.
French:
1. Parlez-vous francais ? Чи розмовляєте французькою мовою?: Навчальний посібник / За ред. І.Ключковської. – Львів: БаК, 2001. – 196 с.
2. Education: un passeport pour le futur: Практичне завдання з розвитку розмовних навичок французької мови для студентів всіх спеціальностей. Ч. 1 / Укл. І.М. Ключковська. – Львів : Видавництво Національного університету “Львівська політехніка”, 2003. – 32 c.
3. Бабкіна М.І. Ділова кореспонденція: Навчальний посібник з французької мови для студентів вищих технічний навчальних закладів / М.І. Бабкіна. – Львів: ЗУКЦ, ПП НВФ БІАРП, 2012.–152 с.
4. Бабкіна М.І. Збірник граматичних завдань з французької мови: Навчальний посібник для студентів вищих технічних навчальних закладів / М.І.Бабкіна. – Львів: ЗУКЦ, ПП НВФ БІАРП, 2013. – 164 с.
7. Dictionaries.
1. Спілкуємося англійською мовою. Част.3: Студентське життя сьогодні / За Ред.. П. Корнеса і Н. Гайдук. – Львів: СП «БаК», 1998. – 76 с etting on in English. За ред. І.Байбакової, О.Гасько, М.Федоришина, Львів 2006.
2. Getting on in English (Upper Intermediate). За ред. І.Байбакової, О.Гасько, М.Федоришина, Львів – 2009.
3. Clare A., Wilson JJ. Speakout. Intermediate. Pearson / Longman, 2011. – 175 p.
4. Fuchs M., Bonner M. Focus on Grammar. – Longman, 2000. – 432 p.
German:
1. Kommunikatives Deutsch. Redaktionelle Leitung: Dr. V. Sadoroshnyj, Dr. Th. Seifert, Dr. F. Spitzner, M. Vesna. Lviv, 1998.
2. ‘Deutsch (an den technischen Universitaten)”, М.Весна, Львів, 2009.
3. “Deutsch fur den Beruf”. За ред. М.Весни, В.Задорожного. Растр-7, Львів – 2010.
4. Бориско Н.В. Бизнес-курс немецкого язика. К., „ЛОГОС”, 1998.
5. Dictionaries.
French:
1. Parlez-vous francais ? Чи розмовляєте французькою мовою?: Навчальний посібник / За ред. І.Ключковської. – Львів: БаК, 2001. – 196 с.
2. Education: un passeport pour le futur: Практичне завдання з розвитку розмовних навичок французької мови для студентів всіх спеціальностей. Ч. 1 / Укл. І.М. Ключковська. – Львів : Видавництво Національного університету “Львівська політехніка”, 2003. – 32 c.
3. Бабкіна М.І. Ділова кореспонденція: Навчальний посібник з французької мови для студентів вищих технічний навчальних закладів / М.І. Бабкіна. – Львів: ЗУКЦ, ПП НВФ БІАРП, 2012.–152 с.
4. Бабкіна М.І. Збірник граматичних завдань з французької мови: Навчальний посібник для студентів вищих технічних навчальних закладів / М.І.Бабкіна. – Львів: ЗУКЦ, ПП НВФ БІАРП, 2013. – 164 с.
7. Dictionaries.
Assessment methods and criteria:
Current control: listening, monologue and dialogic speech, reading, writing. Control test.
Final control: differentiated test/credit.
The distribution of points according to a 100-point scale
Current control (CC):
Total for the discipline 100
Classroom work (20):
Listening 5
Reading 5
Speaking 5
Writing 5
Self-study (30):
Exercises from textbooks 5
Lexical and grammatical tests in Virtual Educational Environment (VEE) 5
Extracurricular reading 5
Vocabulary of educational and special professional vocabulary 5
Monologic speech 5
Dialogic speech 5
Test (50)
Final control: differentiated test/credit.
The distribution of points according to a 100-point scale
Current control (CC):
Total for the discipline 100
Classroom work (20):
Listening 5
Reading 5
Speaking 5
Writing 5
Self-study (30):
Exercises from textbooks 5
Lexical and grammatical tests in Virtual Educational Environment (VEE) 5
Extracurricular reading 5
Vocabulary of educational and special professional vocabulary 5
Monologic speech 5
Dialogic speech 5
Test (50)