Ви переглядаєте архівну версію офіційного сайту НУЛП (2005-2020р.р.). Актуальна версія: https://lpnu.ua
Economy and Organization of Tourism Practice
Major: Management
Code of Subject: 6.073.03.E.102
Credits: 4
Department: Organizational Management
Lecturer: Bondarenko Y.Н., Gerbut M.V.
Semester: 7 семестр
Mode of Study: заочна
Learning outcomes:
- to know their rights and responsibilities as a member of society, to be aware of the values of civil society, the rule of law, the rights and freedoms of man and citizen in Ukraine;
- describe the content of the functional areas of the organization;
- basic knowledge for realization of innovative activity in linear and functional subdivisions of organizations of tourist and recreational sphere of various forms of ownership and organizational - legal forms, in bodies of state power, local self - government;
- skills to plan various activities, build organizational structures for managing organizations and units, use effective systems of employee motivation and remuneration, ensure effective control of the quality of work and regulation of management processes;
- skills to establish and maintain relationships with the external environment, to analyze the market situation of tourism and recreational innovative products, to make optimal management decisions in the sphere of tourism and recreational activities, to provide their documentary support and effective implementation at all levels of management
- describe the content of the functional areas of the organization;
- basic knowledge for realization of innovative activity in linear and functional subdivisions of organizations of tourist and recreational sphere of various forms of ownership and organizational - legal forms, in bodies of state power, local self - government;
- skills to plan various activities, build organizational structures for managing organizations and units, use effective systems of employee motivation and remuneration, ensure effective control of the quality of work and regulation of management processes;
- skills to establish and maintain relationships with the external environment, to analyze the market situation of tourism and recreational innovative products, to make optimal management decisions in the sphere of tourism and recreational activities, to provide their documentary support and effective implementation at all levels of management
Required prior and related subjects:
prerequisites:
corequisites: Мanagement сommunications of tourism organizations
corequisites: Мanagement сommunications of tourism organizations
Summary of the subject:
The essence and socio-economic categories of tourism. Travel industry. Organizational bases of tourism activity. Tourism and recreation. Economic planning of tourism industry enterprises. Formation of tourist product. Economic efficiency of tourism business. Marketing activity of tourism enterprises. Investments in tourism economy. State regulation of tourism economy.
Recommended Books:
1.Агафонова Л.Г., Агафонова О.Є. Туризм, готельний та ресторанний бізнес: Ціноутворення, конкуренція, державне регулювання / Навч. посібник. - К.: Знання України, 2002. - 358 с.
2.Балабанов И. Т., Балабанов А. И. Экономика туризма: Учебное пособие. - М.: Финансы и статистика, 2003. - 176 с.
3.Білоус С. В. Економічні аспекти формування стратегії розвитку туризму в Україні / С.В. Білоус // Вісник ЛНУ імені Івана Франка. Серія економічна. - Львів. 2008. - Вип. 39. - С. 62-70.
4.Быстрое С.А.. Воронцова М.Г. Туризм: макроэкономика и микроэкономика. - СПб.: "Издательский дом Герда". 2007. - 147 с.
5.Мальська М. П. Країнознавство: теорія та практика: підручник / М. П. Мальська, Н. В. Антонюк, Ю. С. Занько, Н. М. Ганич. - К: Центр учбової літератури, 2012. - 528 с.
6.Мальська М. П. Організація та планування діяльності туристичних підприємств: теорія та практика: навч. посібник / М. П. Мальська, О. Ю. Бордун. - К.: Центр учбової літератури, 2012. - 241 с.
7.Мальська М. П. Готельний бізнес: теорія та практика: підручник. 2-е вид. перероб. та доп. / М. П. Мальська, І. Г. Пандяк. - К.: Центр учбової літератури, 2012. - 472 с.
8.Мальська М. П. Туристичний бізнес: теорія та практика: підручник. 2-ге вид. перероб. та доп. / М. П. Мальська, В. В. Худо. - К: Центр учбової літератури, 2012. - 368 с.
9. Мальська М. П. Економіка туризму: теорія та практика: підручник / М. П. Мальська, М.Й. Рутинський, С.В. Білоус, Н.Л. Мандюк. – К. : «Центр учбової літератури», 2016.
10.Соболева Е. А. Статистика туризма: Учебное пособие. - М.: Финансы и статистика, 2004. - 160 с.
2.Балабанов И. Т., Балабанов А. И. Экономика туризма: Учебное пособие. - М.: Финансы и статистика, 2003. - 176 с.
3.Білоус С. В. Економічні аспекти формування стратегії розвитку туризму в Україні / С.В. Білоус // Вісник ЛНУ імені Івана Франка. Серія економічна. - Львів. 2008. - Вип. 39. - С. 62-70.
4.Быстрое С.А.. Воронцова М.Г. Туризм: макроэкономика и микроэкономика. - СПб.: "Издательский дом Герда". 2007. - 147 с.
5.Мальська М. П. Країнознавство: теорія та практика: підручник / М. П. Мальська, Н. В. Антонюк, Ю. С. Занько, Н. М. Ганич. - К: Центр учбової літератури, 2012. - 528 с.
6.Мальська М. П. Організація та планування діяльності туристичних підприємств: теорія та практика: навч. посібник / М. П. Мальська, О. Ю. Бордун. - К.: Центр учбової літератури, 2012. - 241 с.
7.Мальська М. П. Готельний бізнес: теорія та практика: підручник. 2-е вид. перероб. та доп. / М. П. Мальська, І. Г. Пандяк. - К.: Центр учбової літератури, 2012. - 472 с.
8.Мальська М. П. Туристичний бізнес: теорія та практика: підручник. 2-ге вид. перероб. та доп. / М. П. Мальська, В. В. Худо. - К: Центр учбової літератури, 2012. - 368 с.
9. Мальська М. П. Економіка туризму: теорія та практика: підручник / М. П. Мальська, М.Й. Рутинський, С.В. Білоус, Н.Л. Мандюк. – К. : «Центр учбової літератури», 2016.
10.Соболева Е. А. Статистика туризма: Учебное пособие. - М.: Финансы и статистика, 2004. - 160 с.
Assessment methods and criteria:
• written reports of laboratory works, oral quiz, upcoming tests (only for distance learning students) (40%)
• final examination: written - oral form (60%)
• final examination: written - oral form (60%)