Ви переглядаєте архівну версію офіційного сайту НУЛП (2005-2020р.р.). Актуальна версія: https://lpnu.ua
Social responsibility in marketing
Major: Marketing
Code of Subject: 7.075.01.O.1
Credits: 3
Department: Marketing and Logistics
Lecturer: Nataliya M. Mashchak, PhD, Assistant
Semester: 1 семестр
Mode of Study: заочна
Learning outcomes:
As the study’s results, student has:
Know: methodology and tools of scientific research, modern problems of society, the key principles of professional ethics, a system of moral and cultural values; depth knowledge of scientific concepts, theories and techniques necessary to understand the principles of marketing, effective use of marketing; essence, constituent elements and priorities of socially responsible policies regarding to the employees; understanding of the environmental aspects of their social responsibility and legal regulation.
Be able to: act socially responsibly and deliberately based on ethical reasons (motives); evaluate the effectiveness of CSR and develop it as a factor in improving competitiveness; carry on social responsibility for decisions, adhere to moral and cultural values.
Know: methodology and tools of scientific research, modern problems of society, the key principles of professional ethics, a system of moral and cultural values; depth knowledge of scientific concepts, theories and techniques necessary to understand the principles of marketing, effective use of marketing; essence, constituent elements and priorities of socially responsible policies regarding to the employees; understanding of the environmental aspects of their social responsibility and legal regulation.
Be able to: act socially responsibly and deliberately based on ethical reasons (motives); evaluate the effectiveness of CSR and develop it as a factor in improving competitiveness; carry on social responsibility for decisions, adhere to moral and cultural values.
Required prior and related subjects:
- Prerequisites: Strategic Marketing, Marketing Management.
- Co-requisites: Customer Service; The Art of Negotiation.
- Co-requisites: Customer Service; The Art of Negotiation.
Summary of the subject:
Social responsibility as a factor of sustainable development. Social responsibility of human, society and the state. Organizational and economic support management of corporate social responsibility. Forming relationships of employers with employees based on the principles of social responsibility. Building business relationships with external organizations on the principles of social responsibility. The environmental component of social responsibility. Social partnership as a tool for social responsibility. Monitoring of corporate social responsibility. Evaluation of the effectiveness of social responsibility. Strategic directions of social responsibility in Ukraine.
Recommended Books:
1. Kotler Ph. Marketing 3.0, 2014, p. 197.
2. Котлер Ф., Лі Н. Корпоративна соціальна відповідальність. Як зробити якомога більше добра для вашої компанії та суспільства / Пер. з англ. С.Яринич. — К.: Стандарт, 2005. — 302 с.
3. Гогуля, О. П. Соціальна відповідальність бізнесу / О. П. Гогуля, І. П. Кудінова. – К. : Вид-во Національного університету біоресурсів і природокористування України, 2008. – 79 с.
4. Корпоративна соціальна відповідальність: моделі та управлінська практика : підручник / Саприкіна М. А., Ляшенко О., Саєнсус М. А., Місько Г. А., Зінченко А. Г.; за наук. ред. д.е.н., проф., засл. діяч науки і техніки України Редькіна О. С. – К.: ТОВ «Фарбований лист», 2011. – 480 с.
5. Соціальна відповідальність бізнесу: конструктивний діалог з бізнесом і владою. - К., 2008. – 165 с.
2. Котлер Ф., Лі Н. Корпоративна соціальна відповідальність. Як зробити якомога більше добра для вашої компанії та суспільства / Пер. з англ. С.Яринич. — К.: Стандарт, 2005. — 302 с.
3. Гогуля, О. П. Соціальна відповідальність бізнесу / О. П. Гогуля, І. П. Кудінова. – К. : Вид-во Національного університету біоресурсів і природокористування України, 2008. – 79 с.
4. Корпоративна соціальна відповідальність: моделі та управлінська практика : підручник / Саприкіна М. А., Ляшенко О., Саєнсус М. А., Місько Г. А., Зінченко А. Г.; за наук. ред. д.е.н., проф., засл. діяч науки і техніки України Редькіна О. С. – К.: ТОВ «Фарбований лист», 2011. – 480 с.
5. Соціальна відповідальність бізнесу: конструктивний діалог з бізнесом і владою. - К., 2008. – 165 с.
Assessment methods and criteria:
final control (100%, differentiated test)