Ви переглядаєте архівну версію офіційного сайту НУЛП (2005-2020р.р.). Актуальна версія: https://lpnu.ua

Media-planning

Major: Marketing
Code of Subject: 7.075.01.E.29
Credits: 4
Department: Marketing and Logistics
Lecturer: PhD, Assoc. Prof. Nazar Hlynskyy
Semester: 2 семестр
Mode of Study: заочна
Learning outcomes:
As the studies results, student has:
know:
- The content of the communication process and its components;
- Basic concepts, terms and categories of media planning;
- Ways and sequence of media plan;
- The specific features of new media tools and media technologies;
- The effects of media technologies on society.
know to:
Required prior and related subjects:
prerequisites: Marketing Communications Policy, Organazing of Public Relations
co-requisites: Advertising Management
Summary of the subject:
Media planning as practical knowledge and educational discipline. Media planning as communication technology. Information as a part of media planning. The media planning phenomenon as constitutive foundation technology of media planning. The main parameters of media planning. Principles of planning a media strategy. The specifics of media planning in various media.
Recommended Books:
1. Головлева Е.Л. Массовые коммуникации и медиапланирование: учебное пособие / E.Л. Головлева. — Ростов н/Д: Феникс, 2008. – 250 с.
2. Дашевська О.В. Маркетингова політика комунікацій: Збірник завдань для практичних занять та самостійної роботи студентів. Дніпропетровськ: Видавництво Дніпропетровського університету ім. А. Нобеля. – 2012. – 80 с.
3. Мазилкина Е.И. Маркетинговые коммуникации: Учебно-практическое пособие/ Е. И. Мазилкина. – М.: Издательско-торговая корпорация «Дашков и К», 2008.
4. Мельникова Н. Медиапланирование. Стратегическое и тактическое планирование рекламных кампаний. М.: Дашков и КО, 2008. (+CD)
5. Назайкин А.Н. Медиапланирование. М.: Эксмо, 2010..— 400 с.
6. Назайкин А.Н. Медиапланирование на 100%: 2-е изд., перераб. и доп. -
М.: Альпина Бизнес Букс, 2007.
Assessment methods and criteria:
Current control (30 %): review of case studies, work during practical classes, oral questioning;
Final control (70%, tests)

Media-planning

Major: Marketing
Code of Subject: 7.075.01.E.21
Credits: 4
Department: Marketing and Logistics
Lecturer: PhD, Assoc. Prof. Nazar Hlynskyy
Semester: 2 семестр
Mode of Study: заочна
Learning outcomes:
As the studies results, student has:
know:
- The content of the communication process and its components;
- Basic concepts, terms and categories of media planning;
- Ways and sequence of media plan;
- The specific features of new media tools and media technologies;
- The effects of media technologies on society.
know to:
Required prior and related subjects:
prerequisites: Marketing Communications Policy, Organazing of Public Relations
co-requisites: Advertising Management
Summary of the subject:
Media planning as practical knowledge and educational discipline. Media planning as communication technology. Information as a part of media planning. The media planning phenomenon as constitutive foundation technology of media planning. The main parameters of media planning. Principles of planning a media strategy. The specifics of media planning in various media.
Recommended Books:
1. Головлева Е.Л. Массовые коммуникации и медиапланирование: учебное пособие / E.Л. Головлева. — Ростов н/Д: Феникс, 2008. – 250 с.
2. Дашевська О.В. Маркетингова політика комунікацій: Збірник завдань для практичних занять та самостійної роботи студентів. Дніпропетровськ: Видавництво Дніпропетровського університету ім. А. Нобеля. – 2012. – 80 с.
3. Мазилкина Е.И. Маркетинговые коммуникации: Учебно-практическое пособие/ Е. И. Мазилкина. – М.: Издательско-торговая корпорация «Дашков и К», 2008.
4. Мельникова Н. Медиапланирование. Стратегическое и тактическое планирование рекламных кампаний. М.: Дашков и КО, 2008. (+CD)
5. Назайкин А.Н. Медиапланирование. М.: Эксмо, 2010..— 400 с.
6. Назайкин А.Н. Медиапланирование на 100%: 2-е изд., перераб. и доп. -
М.: Альпина Бизнес Букс, 2007.
Assessment methods and criteria:
Current control (30 %): review of case studies, work during practical classes, oral questioning;
Final control (70%, tests)