Ви переглядаєте архівну версію офіційного сайту НУЛП (2005-2020р.р.). Актуальна версія: https://lpnu.ua

The Theory of Automobile Moving (курсовий проект)

Major: Transport technology (by Automobile Transport)
Code of Subject: 6.275.03.O.22
Credits: 3
Department: Operation and Repair of Automotive Vehicles
Lecturer: Myskiv Teodozij H.
Semester: 3 семестр
Mode of Study: денна
Learning outcomes:
? to know: components of the drive vehicule and their function;
? be able to calculate: performance characteristic of of engine vehicle, operating range transmission, traction vehicle and its acceleration time;
? be able to analyze integration reciprocating engine with a discrete variable transmission.

Required prior and related subjects:
? Physics;
? Higher mathematics;
? Computer Science;
? The theory of vehicle movement
Summary of the subject:
For a given vehicle specification calculate and graphically display: performance characteristic of the engine drive, operating range of discrete-variable transmission, traction vehicle in the coordinates traction power-speed and power-speed, acceleration time to 100 km / h.
Recommended Books:
1. Динаміка приводу автомобіля з дискретно-змінною трансмісією: Методичні вказівки до курсового проекту з дисципліни “Теорія руху автомобіля” для студентів спеціальності 274 “Автомобільний транспорт” / Укл. Т. Г. Миськів, Ю. В. Пороховський. — Львів: Видавництво Національного університету “Львівська політехніка”, 2017.— 40 с.
2. Автомобілі: Динаміка. Текст лекцій для студентів базового напряму підготовки 6.070106 “Автомобільний транспорт”/ укл. Т. Г. Миськів, Ю. В. Пороховський.— Львів: Видавництво Національного університету “Львівська політехніка”, 2015.— 167 с.
3. Солтус А.П. Теорія експлуатаційних властивостей автомобіля: Навчальний посібник для ВНЗ. — К.: Арістей, 2010. — 155 с.
Assessment methods and criteria:
final control (100% protection course project): course project, oral form

The Theory of Automobile Moving

Major: Transport technology (by Automobile Transport)
Code of Subject: 6.275.03.O.20
Credits: 4
Department: Operation and Repair of Automotive Vehicles
Lecturer: Myskiv Teodozij H.
Semester: 3 семестр
Mode of Study: денна
Learning outcomes:
- To know the basic laws of motion in traction and braking modes;
- To know the criteria for assessing the operational efficiency of the vehicle, the impact of structural and operational factors on the performance properties of the vehicle;
- Be able to analyze the car on excellence workflow fuel thrift, stability, manageability and reliability, improve the culture of their operation.
Required prior and related subjects:
prerequisites:
- Physics;
- Higher mathematics;
- Computer Science;
- Theoretical mechanics.
Summary of the subject:
The wheel and tire, bearings, adhesion, slip; vertical load; lateral load. The drive and braking, the resistance movement; drive, engine characteristics, the number of transfer; power consumption; the limit values of the driving variables; braking. Vibrations the car, vibrating systems; disturbance vibrations and benchmarks; fluctuations in body and wheels; elasticity seat. Manageability car: traffic circle, excessive and insufficient understeer.
Recommended Books:
6. Автомобілі: Динаміка. Текст лекцій для студентів базового напряму підготовки 6.070106 “Автомобільний транспорт”/ укл. Т. Г. Миськів, Ю. В. Пороховський.— Львів: Видавництво Національного університету “Львівська політехніка”, 2015.— 167 с.
7. Солтус А.П. Теорія експлуатаційних властивостей автомобіля: Навчальний посібник для ВНЗ. — К.: Арістей, 2010. — 155 с.
8. Чабан С.Г., Колесніченко М.О. Теорія експлуатаційних властивостей автотранспортних засобів. — Одеса: АО БАХВА, 2003. — 220 с.
9. Reza N. Jazar. Vehicle dynamics: Theory and applications. Springer Science+Business, LLC, 2008. — 1022 p.
10. Hans B. Pacejka. Tyre and Vehicle Dynamics. Butterworth-Heinemann is an imprint of Elsevier. Linacre House, Jordan Hill, Oxford OX2 8DP. 30 Corporate Drive, Suite 400, Burlington, MA 01803. Second edition 2006.
Assessment methods and criteria:
- Oral interrogation, control work (30 %)
- Final control (70 %, exam): the written - oral form (70 %)