Ви переглядаєте архівну версію офіційного сайту НУЛП (2005-2020р.р.). Актуальна версія: https://lpnu.ua
Psychodiagnostics
Major: Psychology
Code of Subject: 6.053.00.O.40
Credits: 4
Department: Theoretical and Applied Psychology
Lecturer: candidate of psychological sciences, docent Partyko Neonila
Semester: 5 семестр
Mode of Study: заочна
Learning outcomes:
- to know an aim, task, base categories, stages andindustries of development and application, value of psychodiagnostics, feature of construction and methods oftreatment of results of psychodiagnostic inspection, professionally-ethic norms of activity of psychodiagnostician;
- able to organize the process of psychodiagnostic inspection, apply concrete psychodiagnostic methodologiesin the different spheres of psychological practice, to processand to interpret the results of methodologies, formulatescientifically-reasonable conclusions on their basis.
- able to organize the process of psychodiagnostic inspection, apply concrete psychodiagnostic methodologiesin the different spheres of psychological practice, to processand to interpret the results of methodologies, formulatescientifically-reasonable conclusions on their basis.
Required prior and related subjects:
- Personality Psychology;
- Social Psychology.
- Social Psychology.
Summary of the subject:
Psychodiagnostic inspection and research: aim, task, stages. Methods of psychological diagnostics. Apsychometry is in the structure of methodspsychodiagnostics. Methodological and methodical aspects ofdiagnostics of intellect. Personality as object of psychodiagnosticsresearch. Projective diagnostics: essence, features, classification of methodologies. Psychodiagnosticsof interpersonality relations. Diagnostics ofpsychical development. A psychodiagnostics is in activity ofschool psychologist.
Recommended Books:
1. Акимова М.К.Психологическая диагностика: [текст] / М.К.Акимова, К.М.Гуревич. – СПб.: Питер, 2008. – 652 с.
2. Анастази А., Урбина С. Психологическоетестирование / А. Анастази, С.Урбина/ под ред. К.М.Гуревича, В.И.Лубовского. - СПб.: Питер, 2009. - 688 с.
3. Галян І.М. Психодіагностика /І.М.Галян. – К.: Академвидав, 2009.- 464 с.
4. Корольчук М.С., Осьодло В.І. Психодіагностика: навч.посіб./ М.С.Корольчук, В.І.Осьодло. – К.: «Ельга», «Ніка-центр», 2004. – 399 с.
5. Скребець В.О. Основи психодіагностики: навч.посіб./ В.О.Скребець. – К.: Слово, 2003. – 192 с.
2. Анастази А., Урбина С. Психологическоетестирование / А. Анастази, С.Урбина/ под ред. К.М.Гуревича, В.И.Лубовского. - СПб.: Питер, 2009. - 688 с.
3. Галян І.М. Психодіагностика /І.М.Галян. – К.: Академвидав, 2009.- 464 с.
4. Корольчук М.С., Осьодло В.І. Психодіагностика: навч.посіб./ М.С.Корольчук, В.І.Осьодло. – К.: «Ельга», «Ніка-центр», 2004. – 399 с.
5. Скребець В.О. Основи психодіагностики: навч.посіб./ В.О.Скребець. – К.: Слово, 2003. – 192 с.
Assessment methods and criteria:
- current control (40 % ): verbal questioning, writing reportsfrom practical works;
- final control (60 %, examination).
- final control (60 %, examination).