Ви переглядаєте архівну версію офіційного сайту НУЛП (2005-2020р.р.). Актуальна версія: https://lpnu.ua

Foreign Language for Specific Purposes, part 1

Major: Information and Communication Systems
Code of Subject: 6.126.02.O.5
Credits: 3
Department: Foreign Languages
Lecturer: Teachers conducting practical classes: Balatska L.P.,Ukhach L.D., Pastyrska I.Y.
Semester: 1 семестр
Mode of Study: денна
Learning outcomes:
Learning outcomes:
By the end of the study, learners are expected to be able to:
• maintain a conversation on familiar study and specialism-related topics, expressing and exchanging opinions and factual information on study-related events;
• demonstrate understanding of clear and simple notices, including details on warning, announcements and instructions in academic and job-related events;
• make arrangements on the telephone in academic or professional environment, including getting connected, leaving and taking messages, provided the interlocutor’s speech is clearly articulated in a generally familiar accent;
• make public presentations on a number of general issues in the political, economic and cultural spheres using appropriate linguistic and non-linguistic means of communication;
• write e-mails for educational purposes conveying simple straightforward information of immediate relevance/close to academic environment and everyday life;
• write forum posts and comments, expressing their own opinion and commenting on other opinions, agreeing/disagreeing on what can be found in social media and virtual learning environment;
• fill in correctly application and registration forms for accommodation and \ or for a conference with an appropriate degree of accuracy and adequacy
Required prior and related subjects:
Prerequisites: The level of knowledge A2-B1
Corequisites: Ukrainian language for specific purposes
Summary of the subject:
Summary of the discipline: Socialising in Academic and Professional Environments (Getting to Know Each Other. Describing Daily Life and Learning Experience. Making Arrangements by Phone. Exchanging Information and Discussing News. Dealing with Problems. Networking / Socialising in VLE) Searching for and Processing Information Developing skimming and scanning skills: extracting main and detailed information. Distinguishing between factual/non-factual, important/ less important. Listening for main and detailed information.
Recommended Books:
The recommended literature:
English:
1. Кострицька С.І., Зуєнок І.І., Швець О.Д, Поперечна Н.В.. Англійська мова для навчання і роботи: підручник для студ. вищ. навч. закл.: у 4 т. Т. 1. Спілкування в соціальному, академічному та професійному середовищах = English for Study and Work: Coursebook in 4 books. Book 1 Socialising in Academic and Professional Environment / С.І. Кострицька, І.І.
2. Зуєнок, О.Д. Швець, Н.В. Поперечна; М-во освіти і науки України, Нац. гірн. ун-т. – Дніпропетровськ : НГУ, 2015. – 162 с.
3. Azar B.S (2014) Understanding and Using English Grammar. New York: Pearson Education – 437p.
4. Електронний навчально-методичний комплекс «Іноземна мова за професійним спрямуванням, ч.1», Сертифікат №02044. Укладачі Білик О.О., Гавран М.І., Гук Л. І., Марціхів Х.Р.,Проць М.З.
Адреса розміщення: http://lpnu.ua/course/view.php?id=3277
Номер та дата реєстрації: Е41-185-191/2017 від 20.11.2017 р.
5. Evans, V. (2015) Round Up 6. English Grammar Book. Longman.
6. Getting on in English (Upper Intermediate). За ред. І.Байбакової, О.Гасько, М.Федоришина, Львів – 2012.
7. Murphy R., English Grammar in Use. CEF Level: B1 Intermediate - B2 High Intermediate. Cambridge University Press.
9. Quick Placement Test (2012) Oxford: Oxford University Press. – 26 p.
10. Dictionaries.
German:
1. Kommunikatives Deutsch. Redaktionelle Leitung: Dr. V. Sadoroshnyj, Dr. Th. Seifert, Dr. F. Spitzner, M. Vesna. Lviv, 1998.
2. Весна М. Українсько-німецький розмовник. Растр-7, Львів – 2010.
3. Sprich richtig aus- Практичні завдання з розвитку фонетичних навичок з німецької мови для студентів І-ІІ курсів усіх спеціальностей, Львів 2014.
4. Д. Паремська. Німецька мова. Практична граматика. видавництво Арій. - 2015.
5. Becker, Braunert, Eisfeld. Dialog Beruf I. Max Hueber- Verlag, 2013.
6. Dictionaries.

French:
1. Попова И.Н., Козакова Ж.О. Французька мова - 21-ше вид., виправлене. Х,: ТОВ «Нестор Академік Паблішерз», 2008.- 576 с.
2. Даутель К. Французька граматика коротко і легко . К.: Методика,2011. – 192с
3. Mes pas vers la France. Мої кроки до Франції: підручник з французької мови длярозвитку розмовних навичок (В1, В2) / М.І.Бабкіна, О.С.Білик, М.З.Джура, І.М.Ключковська, Б.Г.Кушка; за ред. І.М.Ключковської. – Львів: ВД “Панорама”, 2017. – 252 c.
4. Бабкіна М.І. Збірник граматичних завдань з французької мови: Навчальний посібник для студентів вищих технічних навчальних закладів / М.І.Бабкіна. – 3-тє вид., переробл. і доповн. Львів: – ЗУКЦ, 2015. – 260 с.
5. Boulares M., Grand-Clement O. Conjugaison progressive du francais. CLE Internatonal, 2013-223p.
6. Gregoire M, Thievenaz O. Grammaire progressive du francais. CLE International, 2017-255p.
7. Miquel C. Vocabulaire progressif du francais. CLE International, 2018-192p.
8. Dictionaries.
Assessment methods and criteria:
Assessment methods and criteria:
Current control: listening, monologue and dialogic speech, reading, writing. Control test.
Final control: differentiated test/credit.

The distribution of points according to a 100-point scale
Current control (CC)
Classroom work 70
Listening 5
Reading 5
Speaking 5
Writing 5
Test № 1 25
Test № 2 25
Self-study 30
Exercises from textbooks. 5
Lexical and grammatical tests in Virtual Educational Environment (VEE) 5
Extracurricular reading. 5
Vocabulary of educational and special professional vocabulary. 5
Monologic speech. 5
Dialogic speech. 5
Total for the discipline 100