Ви переглядаєте архівну версію офіційного сайту НУЛП (2005-2020р.р.). Актуальна версія: https://lpnu.ua

Foreign Language for Specific Purposes, Part 2

Major: Information and Communication Systems
Code of Subject: 6.126.02.O.12
Credits: 3
Department: Foreign Languages
Lecturer: Teachers conducting practical classes: Balatska L.P.,Ukhach L.D., Pastyrska I.Y.
Semester: 2 семестр
Mode of Study: денна
Learning outcomes:
Learning outcomes:
By the end of the module learners are expected to be able to:
- make and give structured presentations of professional content using appropriate linguistic and non-linguistic means of communication;
- demonstrate the ability to arrange information on common study and job/ specialism-related topics in a logical and coherent way, demonstrate a sufficient appropriate vocabulary range related to the topic of presentation;
- interpret graphical information using appropriate linguistic means;
- select and sort out relevant information by scanning and skimming through education- and employment-related web-sites;
- demonstrate a working understanding of the purpose, structure, general and detailed content and requirements of education- and employment-related documentation;
- write education- and employment-related papers (a resume, a cover/motivation letter) with a sufficient degree of grammatical accuracy and appropriate vocabulary range; revise, edit and proofread them;
- demonstrate a working understanding of existing rules and standard procedures while participating as an applicant in an academic/job interview;
- perform effectively during the job interview: respond to the interviewers’ questions with an ample degree of precision, appropriacy and a sufficient range of vocabulary; ask related to the situation open-ended questions; use suitably verbal (lexis and grammar) and non-verbal (melody, pauses, gestures, postures, dress code, cosmetics etc.) means of communication.
Required prior and related subjects:
Prerequisites: The level of knowledge A2-B1
Corequisites: Ukrainian language for specific purposes

Summary of the subject:
Summary of the discipline: Presenting Information. (Structuring the material for a presentation. Organising and practicing Introduction. Structuring and practicing the Body of presentation. Interpreting visual aids. Organizing and practicing a Conclusion. Using visual aids. Language and rules of delivery. Using Body language. Handling questions and organising a discussion. Delivering full individual presentations.) Application Procedure. Writing a motivation letter for an academic course on an exchange student programme. Writing a Resume. Writing a Cover letter. Attending a job interview.
Recommended Books:
The recommended literature:
English:
1. Кострицька С.І., Зуєнок І.І., Швець О.Д, Поперечна Н.В.. Англійська мова для навчання і роботи: підручник для студ. вищ. навч. закл.: у 4 т. Т. 1. Спілкування в соціальному, академічному та професійному середовищах = English for Study and Work: Coursebook in 4 books. Book 1 Socialising in Academic and Professional Environment / С.І. Кострицька, І.І.
2. Зуєнок, О.Д. Швець, Н.В. Поперечна; М-во освіти і науки України, Нац. гірн. ун-т. – Дніпропетровськ : НГУ, 2015. – 162 с.
3. Azar B.S (2014) Understanding and Using English Grammar. New York: Pearson Education – 437p.
4. Електронний навчально-методичний комплекс «Іноземна мова за професійним спрямуванням, ч.2» Сертифікат №02094 Укладачі Вислободська І.М., Залуцька Г.І., Пришляк М.В., Сорока Л.Т.
Адреса розміщення: http://vns.lpnu.ua/course/view.php?id=3308
Номер та дата реєстрації : E41-185-198/2018 від 05.01.2018 р.
5. Evans, V. (2015) Round Up 6. English Grammar Book. Longman.
6. Getting on in English (Upper Intermediate). За ред. І.Байбакової, О.Гасько, М.Федоришина, Львів – 2012.
7. Murphy R., English Grammar in Use. CEF Level: B1 Intermediate - B2 High Intermediate. Cambridge University Press.
9. Quick Placement Test (2012) Oxford: Oxford University Press. – 26 p.
10. Dictionaries.
German:
1. Kommunikatives Deutsch. Redaktionelle Leitung: Dr. V. Sadoroshnyj, Dr. Th. Seifert, Dr. F. Spitzner, M. Vesna. Lviv, 1998.
2. Весна М. Українсько-німецький розмовник. Растр-7, Львів – 2010.
3. Sprich richtig aus- Практичні завдання з розвитку фонетичних навичок з німецької мови для студентів І-ІІ курсів усіх спеціальностей, Львів 2014.
4. Д. Паремська. Німецька мова. Практична граматика. видавництво Арій. - 2015.
5. Becker, Braunert, Eisfeld. Dialog Beruf I. Max Hueber- Verlag, 2013.
6. Dictionaries.

French:
1. Попова И.Н., Козакова Ж.О. Французька мова - 21-ше вид., виправлене. Х,: ТОВ «Нестор Академік Паблішерз», 2008.- 576 с.
2. Даутель К. Французька граматика коротко і легко . К.: Методика,2011. – 192с
3. Mes pas vers la France. Мої кроки до Франції: підручник з французької мови длярозвитку розмовних навичок (В1, В2) / М.І.Бабкіна, О.С.Білик, М.З.Джура, І.М.Ключковська, Б.Г.Кушка; за ред. І.М.Ключковської. – Львів: ВД “Панорама”, 2017. – 252 c.
4. Бабкіна М.І. Збірник граматичних завдань з французької мови: Навчальний посібник для студентів вищих технічних навчальних закладів / М.І.Бабкіна. – 3-тє вид., переробл. і доповн. Львів: – ЗУКЦ, 2015. – 260 с.
5. Boulares M., Grand-Clement O. Conjugaison progressive du francais. CLE Internatonal, 2013-223p.
6. Gregoire M, Thievenaz O. Grammaire progressive du francais. CLE International, 2017-255p.
7. Miquel C. Vocabulaire progressif du francais. CLE International, 2018-192p.
8. Dictionaries.
Assessment methods and criteria:
Assessment methods and criteria:
Current control: listening, monologic and dialogic speech, reading, writing.
Final control: exam.
The distribution of points according to a 100-point scale
Current control (CC)
Total for CC
45
Classroom work (20)
Listening 5
Reading 5
Speaking 5
Writing 5
Self-study (25)
Lexical and grammatical exercises from textbooks and tests in Virtual Educational Environment (VEE) 5
Extracurricular reading 5
Vocabulary of educational and special professional vocabulary. 5
Monologic speech.. 5
Dialogic speech. 5
Exam
Written Test 40
Presentation 15
Total for the discipline 100