У 2020–2021 роках Львів і вся Україна відзначають дві важливі для автомобілебудування нашої країни дати – це 55-літній ювілей Науково-дослідного інституту «Укравтобуспром», який за радянських часів називали Головним союзним конструкторським бюро (ГСКБ) з автобусів середньої і великої місткості та Всесоюзним конструкторським експериментальним інститутом автобусо- та тролейбусобудування (ВКЕІ «Автобуспром»), а також 65-ліття від початку виробництва у Львові автобусів на Львівському автобусному заводі.
Першим керівником конструкторського бюро ЛАЗу був Віктор Осепчугов (1906 – 1994). Він очолював це КБ із 1952 до 1958 року, коли перейшов на роботу на кафедру «Автомобілі» Львівського політехнічного інституту.
У ГСКБ працював також іще один конструктор автобусів – вірменин за національністю Рубен Акопян (1929 – 2017). Він долучився до модернізації автобусів сімейства ЛАЗ-695 – ЛАЗ-697 – ЛАЗ-699, а також брав участь в розробці експериментальних моделей ЛАЗ-696 і ЛАЗ-698 та серійного автобуса сімейства ЛАЗ-4202. Рубен Акопян був відзначений як Заслужений винахідник та Заслужений діяч науки і техніки України, отримав наукове звання доктора технічних наук, працював професором на кафедрі автомобілебудування Національного університету «Львівська політехніка». Зазначимо, що Рубен Акопян був розробником однієї із перших у світі пневматичних підвісок для автобуса, за його участю було створено перший в СРСР автобус на пневматичній підвісці.
Повний текст матеріалу – на сайті «Фотографії Старого Львова».