Інститут звітував про свою роботу за період 2011–2015 років. Із доповіддю на засіданні Вченої ради Національного університету «Львівська політехніка» виступив очільник підрозділу професор Володимир Скорохода. Окрім цього, заслухано також співдоповідь голови комісії Вченої ради професора Валерія Дудикевича за наслідками ґрунтовної перевірки діяльності інституту за звітний період.
Вчена рада констатувала, що колектив інституту виконав значну роботу із вдосконалення навчального процесу, його кадрового і навчально-методичного забезпечення, поліпшення якості підготовки фахівців, розвитку наукових досліджень та зміцнення матеріально-технічної бази. Разом з тим було вказано і на низку недоліків та невикористаних резервів, насамперед у науковій діяльності. Йдеться про збільшення частки госпдоговірних робіт, омолодження викладацького складу тощо.
Після засідання Вченої ради Університету ми поспілкувалися з директором інституту професором Володимиром Скороходою.
– Володимире Йосиповичу, майбутнє будь-якого навчального закладу залежить, насамперед, від того, чи є на нього попит серед випускників шкіл...
– Попит на наші освітні послуги є. Конкурс останні 3 роки зростає. Попри те, що зменшується державне замовлення, кількість студентів, яких ми зараховуємо на перший курс, залишається майже незмінною. Це тому, що збільшується контингент студентів, які вчаться на платній основі. Скажімо, торік за комерційною формою у нас навчалися 277 юнаків і дівчат. Зростає також успішність, хоча загалом до студентів-платників маємо певні претензії. Відчуваємо ми і прогалини у знаннях випускників середніх шкіл. Попри це наші вихованці успішно виступають на предметних олімпіадах і конкурсах різного рівня, беруть активну участь у науковій роботі.
– Ректор Львівської політехніки професор Юрій Бобало постійно наголошує на тому, що головним осередком навчальної і виховної роботи є кафедра...
– У складі інституту 11 кафедр: 3 – базової і 8 – фахової підготовки. Про ефективність їхньої роботи свідчить те, що за результатами рейтингового оцінювання у 2015 році кафедри органічної хімії, хімічної технології переробки пластмас та хімічної технології переробки нафти та газу увійшли до першої десятки кращих щодо фахової підготовки в Університеті, а кафедри аналітичної хімії та фізичної і колоїдної хімії – увійшли у першій десятку кафедр базової підготовки. Інші кафедри перебувають у першій половині рейтингового списку і мають значний потенціал для поліпшення результатів своєї діяльності.
За останніх 5 років у нас захищено 17 докторських і 63 кандидатські дисертації. Проте не всі кафедри можуть похвалитися відчутними здобутками у цій справі. Цілком слушним було зауваження комісії щодо необхідності омолодження викладацького складу інституту. Хотів би зазначити, що ми видаємо єдиний в Україні англомовний науково-технічний журнал з хімії та хімічних технологій «Chemistry & Chemical Technology» (головний редактор професор М. Братичак), який входить до наукометричних баз даних Scopus.
– Вимога часу: не сподіватися лише на держбюджет, а заробляти кошти для інституту та Університету власноруч...
– Співробітники інституту виконали держбюджетні науково-дослідні роботи на суму 12 млн. 494 тис. грн., госпдоговірні – на 5 млн. 107 тис. грн. Це непогані показники серед інших інститутів Університету. Але ми прагнемо залучити до виконання госпдоговірної тематики всі наші кафедри. Багато залежить від пожвавлення економіки, зростання виробництва на підприємствах хімічної галузі. За моїми спостереженнями, є перспектива такого зростання і співпраці виробничників з наукою.
– Розкажіть, будь ласка, над якими завданнями працює зараз колектив, які проблеми необхідно розв’язати найближчим часом?
– Я особисто намагаюся виконувати програму, яку викладав на конференції трудового колективу. У наших планах – ліцензування спеціальностей «хімія» та «нафтогазова інженерія та технології». За рік-другий плануємо розв’язати питання щодо входження до складу Львівської політехніки Калуського хіміко-технологічного коледжу. Це сприятиме залученню до нашого інституту вмотивованих кращих учнів цього навчального закладу.
Багато треба зробити для оновлення матеріально-технічної бази. На засіданні Вченої ради я привернув увагу керівництва Університету до проблеми водовідведення з навчального корпусу № 9. Фундамент і стіни тут починають руйнуватися. Самотужки ми цієї проблеми не вирішимо. Порушував я і таке питання. Зараз наші студенти проживають у 12 різних гуртожитках. Це значно ускладнює виховну роботу. Було б доцільно розмістити наших студентів якщо не в одному, то принаймні у двох гуртожитках.
Загалом скажу таке: всі критичні зауваження, що прозвучали під час засідання Вченої ради, спонукають нас ще активніше працювати над удосконаленням навчального процесу і науково-дослідницької роботи.