Ви переглядаєте архівну версію офіційного сайту НУЛП (2005-2020р.р.). Актуальна версія: https://lpnu.ua
Педагогіка творчості
Спеціальність: Науки про освіту
Код дисципліни: 8.011.00.M.28
Кількість кредитів: 3
Кафедра: Педагогіка та інноваційна освіта
Лектор: проф. Швай Роксоляна Іванівна
Семестр: 4 семестр
Форма навчання: заочна
Результати навчання:
• знання методичних вимог до підготовки та проведення навчальних занять різних організаційних форм, інноваційних методів навчання у системі освіти та основних вимог до їх вибору;
• знання психологічних особливостей студентського віку в реалізації організаторської, аналітичної та соціальної функцій у вихованні креативної особистості, закономірностей та особливостей її розвитку;
• уміння виявляти та розвивати творчі якості особистості, застосовувати методи навчання творчості та проводити тренінги для розвитку творчих здібностей.
• знання психологічних особливостей студентського віку в реалізації організаторської, аналітичної та соціальної функцій у вихованні креативної особистості, закономірностей та особливостей її розвитку;
• уміння виявляти та розвивати творчі якості особистості, застосовувати методи навчання творчості та проводити тренінги для розвитку творчих здібностей.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни:
Професійна педагогіка
Порівняльна педагогіка
Порівняльна педагогіка
Короткий зміст навчальної програми:
Предмет педагогіки творчості Види творчості. Теоретичні і методологічні положення сучасних теорій творчості. Творчі здібності. Методи педагогіки творчості. Вплив зовнішнього середовища на розвиток креативної особистості. Методи дослідження творчості. Методи стимулювання творчості
Рекомендована література:
1. Ґоральський А. Теорія творчості. – Львів.: Каменяр, 2002. – 144 с.
2. Ґоральський А. Правила тренінгу творчості: Методичний посібник. – Львів.: ВНТЛ, 1998. – 52 с.
3. Дружинин В.Н. Психология общих способностей. – СПб.: Питер, 2000.–368 с.
4. Клименко В.В. Психологія творчості: Навчальний посібник. – К.:ЦНЛ, 2006. – 480 с.
5. Мигаль В.Д. Теорія і методи наукової творчості: Навчальний посібник / В. Д. Мигаль, В. П. Волоков. – Харків: ХНАДУ, 2007. – 200 с.
6. Моляко В.А. Психология решения школьниками творческих задач. – К.: 1983. – 95 с.
7. Моляко В.А.. Психология конструкторской деятельности. – М.: Машиностроение, 1983. – 134 с.
8. Пойа Д. Математическое открытие. – М.: Наука. – 1976. – 448 с.
9. Пойа Д. Как решать задачу. – М.: Учпедгиз. – 1961. – 207 с.
10. Пономарев Я.А. Психология творчества и педагогика. М.: Педагогика, 1976. – 279 с.
11. Психологічне дослідження творчого потенціалу особистості [монографія / наук. кер. Моляко В. О.]. – К.: Педагогічна думка, 2008. – 208 с.
12. Трофимов Ю.Л. Техническое творчество в САПР (психологические аспекты). – К.: Вища школа, 19989. – 189 с.
13. Холодная М.А. Когнитивные стили как проявление своеобразного интелектуального интелекта. – К.: , 1990.
14. Полуянов Ю.А. Воображение и способности. – М.: 1982. – 374 с.
15. Швай Р.І. Елементи технології творчості у навчальному процесі. Наукові записки. – Випуск 82. – Серія: Педагогічні науки. – Кіровоград: РВВ КДПУ ім. Винниченка. – 2009. – Частина 2. – С. 107 – 111.
16. Швай Р.І. Аналіз класичних теорій творчості на предмет їх значення для навчання. Вісник Чернігівського державного педагогічного університету імені Т.Г.Шевченка. – Випуск 65. – Серія: Педагогічні науки. Чернігів: ЧДПУ, 2009. – № 65. – С. 318 – 322.
17. Швай Р.І. Навчання творчості і /або творче навчання. (конгрес “Креативність і творчість” //Вісник Київського національного університету імені Т. Шевченка. – Серія “Соціологія. Психологія. Педагогіка. – Тематичний випуск № 1 “Креативність і творчість. – К. Гнозис, 2009. – С. 252 – 256. (Збірник ВАК).
18. Швай Р.І. Творчість, креативність та інновація як важливі поняття сучасної педагогіки //Вісник Львівського університету. Серія педагогічна. – Львів: Видавничий центр Львівського національного університету імені Івана Франка, 2009. – Вип. 25. –Ч. 2. – С. 175 – 182. (Збірник ВАК).
19. Швай Р.І. Формування творчої особистості з позицій системного підходу //Зб. наук. пр. Кам’янець-Подільського державного університету: Серія педагогічна. – Кам’янець-Подільський: Кам’янець-Подільського державний університет, 2009. – Вип. 15. – С. 334 – 337. (Збірник ВАК).
20. Швай Р.І. Творчі процеси з позицій когнітивних теорій творчості//Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова. Серія № 5. Педагогічні науки: реалії та перспективи. – Випуск 18: збірник наукових праць, 2009. – С. 281 – 286. (Збірник ВАК).
21. Швай Р.І. Теоретико-методичні засади розвитку креативності учнів у процесі навчання фізики: монографія / Р.І.Швай. – Львів: Львівська політехніка, 2012. – 348 с.
22. Швай Р.І. Психологія та педагогіка творчості: навч. посібник/Роксоляна Швай. - Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2014. – 200 с.
2. Ґоральський А. Правила тренінгу творчості: Методичний посібник. – Львів.: ВНТЛ, 1998. – 52 с.
3. Дружинин В.Н. Психология общих способностей. – СПб.: Питер, 2000.–368 с.
4. Клименко В.В. Психологія творчості: Навчальний посібник. – К.:ЦНЛ, 2006. – 480 с.
5. Мигаль В.Д. Теорія і методи наукової творчості: Навчальний посібник / В. Д. Мигаль, В. П. Волоков. – Харків: ХНАДУ, 2007. – 200 с.
6. Моляко В.А. Психология решения школьниками творческих задач. – К.: 1983. – 95 с.
7. Моляко В.А.. Психология конструкторской деятельности. – М.: Машиностроение, 1983. – 134 с.
8. Пойа Д. Математическое открытие. – М.: Наука. – 1976. – 448 с.
9. Пойа Д. Как решать задачу. – М.: Учпедгиз. – 1961. – 207 с.
10. Пономарев Я.А. Психология творчества и педагогика. М.: Педагогика, 1976. – 279 с.
11. Психологічне дослідження творчого потенціалу особистості [монографія / наук. кер. Моляко В. О.]. – К.: Педагогічна думка, 2008. – 208 с.
12. Трофимов Ю.Л. Техническое творчество в САПР (психологические аспекты). – К.: Вища школа, 19989. – 189 с.
13. Холодная М.А. Когнитивные стили как проявление своеобразного интелектуального интелекта. – К.: , 1990.
14. Полуянов Ю.А. Воображение и способности. – М.: 1982. – 374 с.
15. Швай Р.І. Елементи технології творчості у навчальному процесі. Наукові записки. – Випуск 82. – Серія: Педагогічні науки. – Кіровоград: РВВ КДПУ ім. Винниченка. – 2009. – Частина 2. – С. 107 – 111.
16. Швай Р.І. Аналіз класичних теорій творчості на предмет їх значення для навчання. Вісник Чернігівського державного педагогічного університету імені Т.Г.Шевченка. – Випуск 65. – Серія: Педагогічні науки. Чернігів: ЧДПУ, 2009. – № 65. – С. 318 – 322.
17. Швай Р.І. Навчання творчості і /або творче навчання. (конгрес “Креативність і творчість” //Вісник Київського національного університету імені Т. Шевченка. – Серія “Соціологія. Психологія. Педагогіка. – Тематичний випуск № 1 “Креативність і творчість. – К. Гнозис, 2009. – С. 252 – 256. (Збірник ВАК).
18. Швай Р.І. Творчість, креативність та інновація як важливі поняття сучасної педагогіки //Вісник Львівського університету. Серія педагогічна. – Львів: Видавничий центр Львівського національного університету імені Івана Франка, 2009. – Вип. 25. –Ч. 2. – С. 175 – 182. (Збірник ВАК).
19. Швай Р.І. Формування творчої особистості з позицій системного підходу //Зб. наук. пр. Кам’янець-Подільського державного університету: Серія педагогічна. – Кам’янець-Подільський: Кам’янець-Подільського державний університет, 2009. – Вип. 15. – С. 334 – 337. (Збірник ВАК).
20. Швай Р.І. Творчі процеси з позицій когнітивних теорій творчості//Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова. Серія № 5. Педагогічні науки: реалії та перспективи. – Випуск 18: збірник наукових праць, 2009. – С. 281 – 286. (Збірник ВАК).
21. Швай Р.І. Теоретико-методичні засади розвитку креативності учнів у процесі навчання фізики: монографія / Р.І.Швай. – Львів: Львівська політехніка, 2012. – 348 с.
22. Швай Р.І. Психологія та педагогіка творчості: навч. посібник/Роксоляна Швай. - Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2014. – 200 с.
Методи і критерії оцінювання:
поточний контроль (усна форма, 35%);
екзаменаційний контроль (65 %, письмово-усна форма).
екзаменаційний контроль (65 %, письмово-усна форма).