Ви переглядаєте архівну версію офіційного сайту НУЛП (2005-2020р.р.). Актуальна версія: https://lpnu.ua

Psycho-Pedagogy of Creativity

Спеціальність: Professional Education
Код дисципліни: 8.015.00.M.9
Кількість кредитів: 3
Кафедра: Department of Pedagogics and Innovative Education
Лектор: prof. Shvay Roksolyana Ivanivna
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: заочна
Результати навчання:
•knowledge of the psychological characteristics of the student's age in the implementation of organizational, analytical and social functions in the education of the creative personality, patterns and features of its development;
• ability to provide a favorable psychological climate in the teaching staff;
• ability to show and develop creative qualities of a person, to apply methods of teaching creativity.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни:
Professional pedagogy
Короткий зміст навчальної програми:
Conceptual categorical apparatus of creativity psychopedagogy. Сreativity and innovation. Types of creativity. Сreative imagination. Modern theories of creativity. An egalitarian and elitist approach to creativity. Creative cognitive styles. Methodical systems of creativity development Methods of creativity research. Creativity trainings.
Рекомендована література:
1. Horalskyi A. Pravyla treninhu tvorchosti / A. Horalskyi. –L'viv: VNTL, 1998. – 52 s.
2. Horalskyi i A. Teoriya tvorchosti / A. Horalskyi – L'viv.: Kamenyar; Warszawa: Universitas rediviva, 2002. – 144 s.
3. Elektronnyy navchal'no-metodychnyy kompleks (ENMK) “Psykholohiya tvorchosti” dlya studentiv Instytutu prava ta psykholohiyi napryamu pidhotovky 6.03010300 “Praktychna psykholohiya”.
4. Psykholohichne doslidzhennya tvorchoho potentsialu osobystosti [monohrafiya / nauk. ker. Molyako V. O.]. – K.: Pedahohichna dumka, 2008. – 208 s.
5. Shvay R.I. Psykholohiya ta pedahohika tvorchosti: navch. posibnyk/Roksolyana Shvay. - L'viv: Vydavnytstvo L'vivs'koyi politekhniky, 2014. – 200 s.

Методи і критерії оцінювання:
• current control (oral form, 35%)
• examination control (65%, written and oral form)

Psycho-Pedagogy of Creativity

Спеціальність: Vocational Education (by subject specialization)
Код дисципліни: 8.015.00.M.9
Кількість кредитів: 3
Кафедра: Department of Pedagogics and Innovative Education
Лектор: prof. Shvay Roksolyana Ivanivna
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: заочна
Результати навчання:
•knowledge of the psychological characteristics of the student's age in the implementation of organizational, analytical and social functions in the education of the creative personality, patterns and features of its development;
• ability to provide a favorable psychological climate in the teaching staff;
• ability to show and develop creative qualities of a person, to apply methods of teaching creativity.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни:
Professional pedagogy
Короткий зміст навчальної програми:
Conceptual categorical apparatus of creativity psychopedagogy. Сreativity and innovation. Types of creativity. Сreative imagination. Modern theories of creativity. An egalitarian and elitist approach to creativity. Creative cognitive styles. Methodical systems of creativity development Methods of creativity research. Creativity trainings.
Рекомендована література:
1. Horalskyi A. Pravyla treninhu tvorchosti / A. Horalskyi. –L'viv: VNTL, 1998. – 52 s.
2. Horalskyi i A. Teoriya tvorchosti / A. Horalskyi – L'viv.: Kamenyar; Warszawa: Universitas rediviva, 2002. – 144 s.
3. Elektronnyy navchal'no-metodychnyy kompleks (ENMK) “Psykholohiya tvorchosti” dlya studentiv Instytutu prava ta psykholohiyi napryamu pidhotovky 6.03010300 “Praktychna psykholohiya”.
4. Psykholohichne doslidzhennya tvorchoho potentsialu osobystosti [monohrafiya / nauk. ker. Molyako V. O.]. – K.: Pedahohichna dumka, 2008. – 208 s.
5. Shvay R.I. Psykholohiya ta pedahohika tvorchosti: navch. posibnyk/Roksolyana Shvay. - L'viv: Vydavnytstvo L'vivs'koyi politekhniky, 2014. – 200 s.

Методи і критерії оцінювання:
• current control (oral form, 35%)
• examination control (65%, written and oral form)