Ви переглядаєте архівну версію офіційного сайту НУЛП (2005-2020р.р.). Актуальна версія: https://lpnu.ua

Foreign Language for Specific Purposes, part 1

Спеціальність: Architecture and Town Planning
Код дисципліни: 6.191.00.O.61
Кількість кредитів: 6
Кафедра: Foreign Languages
Лектор: Morska N.O., Voloshyn М.М., Vysotska R.R., Tymniak Z.S., Babkina M. I.
Семестр: 6 семестр
Форма навчання: денна
Результати навчання:
By the end of the study, learners are expected to be able to:
• maintain a conversation on familiar study and specialism-related topics, expressing and exchanging opinions and factual information on study-related events;
• demonstrate understanding of clear and simple notices, including details on warning, announcements and instructions in academic and job-related events;
• make arrangements on the telephone in academic or professional environment, including getting connected, leaving and taking messages, provided the interlocutor’s speech is clearly articulated in a generally familiar accent;
• make public presentations on a number of general issues in the political, economic and cultural spheres using appropriate linguistic and non-linguistic means of communication;
• write e-mails for educational purposes conveying simple straightforward information of immediate relevance/close to academic environment and everyday life;
• write forum posts and comments, expressing their own opinion and commenting on other opinions, agreeing/disagreeing on what can be found in social media and virtual learning environment;
• fill in correctly application and registration forms for accommodation and \ or for a conference with an appropriate degree of accuracy and adequacy.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни:
Prerequisites: The level of knowledge A2-B1
Corequisites: Ukrainian language for specific purposes.
Короткий зміст навчальної програми:
Socialising in Academic and Professional Environments (Getting to Know Each Other. Describing Daily Life and Learning Experience. Making Arrangements by Phone. Exchanging Information and Discussing News. Dealing with Problems. Networking / Socialising in VLE) Searching for and Processing Information Developing skimming and scanning skills: extracting main and detailed information. Distinguishing between factual/non-factual, important/ less important. Listening for main and detailed information.
Рекомендована література:
English:

1. Голощук С.Л. Англійська мова для архітекторів: Навч. посібник. – Львів: Видавництво національного університету “Львівська політехніка”, 2010. – 120 c.
2. Іноземна мова професійного спрямування (англійська мова для реставраторів): Навч. посібник. / [Голощук С.Л.,Висоцька Р.Р., Новосілець О.В., Петрів І.Й., Четова Н.Й.]; за ред. Н.В. Мукан. – Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2018. – 292 с.
3. Іноземна мова професійного спрямування (англійська мова для дизайнерів): Навч. посібник. / [Н.В. Мукан, І.І. Бурбан, С.Л. Голощук, Л.В. Дуда, С.Ф. Кравець, Н.О. Морська]; за ред. Н.В. Мукан. – Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2014. – 468 с.
4. Кострицька С.І., Зуєнок І.І., Швець О.Д, Поперечна Н.В.. Англійська мова для навчання і роботи: підручник для студ. вищ. навч. закл.: у 4 т. Т. 1. Спілкування в соціальному, академічному та професійному середовищах = English for Study and Work: Coursebook in 4 books. Book 1 Socialising in Academic and Professional Environment / С.І. Кострицька, І.І. Зуєнок, О.Д. Швець, Н.В. Поперечна; М-во освіти і науки України, Нац. гірн. ун-т. – Дніпропетровськ : НГУ, 2015. – 162 с.
5. Azar, B.S (999) Understanding and Using English Grammar. New York: Pearson Education – 437p.
6. Evans, V. (2005) Round Up 6. English Grammar Book. Longman.
Getting on in English (Upper Intermediate). За ред. І.Байбакової, 7. О.Гасько, М.Федоришина, Львів – 20012.
7. Murphy R., English Grammar in Use. CEF Level: B1 Intermediate - B2 High Intermediate. Cambridge University Press.
8. Білик О.О., Гавран М.І.,Гук Л.І., Марціхів Х.Р., Проць М.З. – Електронний навчально-методичний комплекс "Іноземна мова за професійним спрямуванням, ч. 1", – Адреса розміщення: http: // vns.lp.edu.ua / modle / course / view.php?id=3277
9. Dictionaries..



German:

1. Netzwerk. Deutsch als Fremdsprache. (A1, A2) / Stefanie Dengler, Paul Rusch, Helen Schmitz, Tanja Sieber. – Munchen: Klett-Langenscheidt Verlag, 2018. - 168 c.
2. Sicher Aktuell. Deutsch als Fremdsprache. (B1,B2) / Michaela Perlmann-Balme, Susanne Schwalb, Magdalena Matussek. – Muncehn: Hueber Verlag, 2019. – 118 c.
3. Schritte international 1 Deutsch als Fremdsprache / Kursbuch + Arbeitsbuch mit Audio-CD zum Arbeitsbuch und interaktiven Ubungen Niebisch, Daniela / Penning-Hiemstra, Sylvette / Specht, Franz / Bovermann, Monika / Reimann, Hueber Verlag ,2006
4. Schritte international 2 Deutsch als Fremdsprache / Kursbuch + Arbeitsbuch mit Audio-CD zum Arbeitsbuch und interaktiven Ubungen Niebisch, Daniela / Penning-Hiemstra, Sylvette / Specht, Franz / Bovermann, Monika / Reimann, Hueber Verlag ,2006
5. Ja genau! Deutsch als Fremdsprache/ Kurs- und Ubungsbuch A1,Band 1 /Boschel, Giersberg, Hagi/ Cornelsen Verlag, Berlin 2009
6. Mit Erfolg zu START DEUTSCH A1/ Hans-Jurgen Hantschel, Verena Klotz, Paul Krieger/ Klett Verlag, Stuttgart 2004
7. Весна М. Українсько-німецький розмовник. Растр-7, Львів – 2010.
8. Смеречинська О.В, Драпалюк Г.С., Пиндик Н.І – Електронний навчально-методичний комплекс "Іноземна мова за професійним спрямуванням, ч. 2", – Адреса розміщення: http: // vns.lp.edu.ua / modle / course / view.php?id=11505
8. Dictionaries.


French:

1. Mes pas vers la France. Мої кроки до Франції: підручник з французької мови для розвитку розмовних навичок (В1, В2) / М.І.Бабкіна, О.С.Білик, М.З.Джура, І.М.Ключковська, Б.Г.Кушка; за ред. І.М.Ключковської. – Львів: ВД “Панорама”, 2017. – 252 c.
2. Бабкіна М.І. Збірник граматичних завдань з французької мови: Навчальний посібник для студентів вищих технічних навчальних закладів / М.І.Бабкіна. – 3-тє вид., переробл. і доповн. Львів: – ЗУКЦ, 2015. – 260 с.
3. Бабкіна М.І. Ділова кореспонденція: Навчальний посібник з французької мови для студентів вищих технічний навчальних закладів / М.І. Бабкіна. – Львів: ЗУКЦ, ПП НВФ БІАРП, 2012. – 152 с.
4. Parizet M.-L. DELF B2 : 200 exercices / Marie-Louise Parizet. – CLE international, 2013. – 192 p.
5. Бабкіна М.І. Електронний навчально-методичний комплекс “Збірник граматичних завдань з французької мови”. – Адреса розміщення: http: // vns.lp.edu.ua / modle / course / view.php?id=10768.
6. Даутель К. Французька граматика коротко і легко . К.: Методика,2011. – 192с.
7. Dictionaries.

Методи і критерії оцінювання:
Current control: listening, monologue and dialogic speech, reading, writing. Control test.
Final control: differentiated test/credit.
The distribution of points according to a 100-point scale
Total for the discipline 100
Current control (CC)
Classroom work 70
Listening 5
Reading 5
Speaking 5
Writing 5
Test № 1 25
Test № 2 25
Self-study 30
Exercises from textbooks. 5
Lexical and grammatical tests in Virtual Educational Environment (VEE) 5
Extracurricular reading. 5
Vocabulary of educational and special professional vocabulary. 5
Monologic speech. 5
Dialogic speech. 5