Ви переглядаєте архівну версію офіційного сайту НУЛП (2005-2020р.р.). Актуальна версія: https://lpnu.ua

Моделювання енерго- та ресурсозберігаючих процесів в хімічній технології

Спеціальність: Комп'ютерна хімічна інженерія
Код дисципліни: 7.161.10.E.43
Кількість кредитів: 4
Кафедра: Хімічна інженерія
Лектор: к.т.н., доцент Кіндзера Діана Петрівна
Семестр: 1 семестр
Форма навчання: денна
Результати навчання:
знати:
- основи термодинамічного аналізу різноманітних хіміко-технологічних процесів;
- конструкції типової апаратури для забезпечення енергозбереження при виробництві;
- основи енерготехнології, що поєднують хіміко-технологічні та енергетичні процеси для економії паливо-енергетичних ресурсів і створення безвідходних технологій.
вміти:
- більш ефективно експлуатувати апаратуру, де проходять складні теплові та масообмінні процеси;
- виявляти і повно використовувати вторинні енергетичні ресурси в умовах економії паливо-енергетичних ресурсів;
- створювати безвідходні технології.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни:
Процеси та апарати хімічних виробництв
Короткий зміст навчальної програми:
Енерго- та ресурсозберігаючі поцеси в хімічній технології. Енергетичні потоки процесу та системи. Досконалість існуючої чи проектованої хіміко-технологічної системи чи процесу. Методи термодинамічного аналізу установок та систем. Основні положення ексергетичного методу аналізу. Основні тенденції розвитку теорії ексергетичного аналізу. Ексергетичні баланси хіміко-технологічних систем. Визначення термодинамічної ефективності системи за допомогою ексергеничних критеріїв. Схеми енергетичних перетворень. Оцінка, вибір та розробка технічних рішень для забезпечення енерго- та ресурсозбереження системи.
Рекомендована література:
1. Семенишин Є.М., Мальований М.С. енерготехнологія хіміко-технологічних процесів. Навч. Посібник. - Львів: Видавництво НУ «ЛП», 2005. -420 с.
2. Кирилін В.А., Сичев В.В., Шейдлін А.Е. Технічна термодинаміка. М., Наука, 1985р.
3. Теплотехніка. Під загальною редакцією. Кругова В.І., Машинобудування, 1986р.
Методи і критерії оцінювання:
• письмові звіти з лабораторних робіт, практичні заняття, усне опитування (30%)
• підсумковий контроль (70 %, контрольний захід, іспит): письмово-усна форма (70%)