Ви переглядаєте архівну версію офіційного сайту НУЛП (2005-2020р.р.). Актуальна версія: https://lpnu.ua

Теоретична лексикологія та граматика української мови

Спеціальність: Прикладна лінгвістика
Код дисципліни: 7.035.10.E.35
Кількість кредитів: 3
Кафедра: Прикладна лінгвістика
Лектор: Кандидат філологічних наук, доцент Таран Оксана Сергіївна
Семестр: 1 семестр
Форма навчання: денна
Результати навчання:
знати:
1) традиційні й нові підходи до класифікації та кваліфікації лексичних і граматичних одиниць;
2) проблеми сучасної лексикології та граматики;
3) теоретичні засади творення синтаксичних одиниць;
вміти:
1) робити семно-компонентний аналіз, морфологічний, синтаксичний;
2) визначати структуру лексичного значення, зміни в ній;
3) визначати граматичні категорії, лексико-граматичні розряди тощо.

Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни:
- пререквізити: Вступ до мовознавства, Сучасна українська мова за професійним спрямуванням, Контрастивна лексикологія та фразеологія англійської та української мов;
- кореквізити: Загальне мовознавство, Комп’ютерна лексикографія.

Короткий зміст навчальної програми:
Склад лексики за походженням, за сферою й активністю вживання, зі стилістичного погляду; структура лексичного значення й зміни в ній. Типи граматичних значень, типи форм й основні способи вираження граматичних значень слова в українській мові, граматична категорія та грамема; частини мови, проблемні питання у їх визначенні, взаємоперехід частин мови, зміни в морфологічному складі слова; учення про словосполучення й речення, просте речення, просте ускладнене речення, складні сурядні, підрядні й безсполучникові речення, складні синтаксичні конструкції, проблемні питання синтаксису.
Рекомендована література:
Загнітко А.П. Теорія сучасного синтаксису: монографія. [вид. 2-е, випр. і доп.]. Донецьк: ДонНУ, 2007. — 294 с.
2. Плющ М.Я. Граматика української мови: підручник: у 2 ч. К., 2005. Ч. 1.
3. Сучасна українська літературна мова / за ред. М.Я. Плющ. К., 2005.

Методи і критерії оцінювання:
Форми та методи навчання: практичні заняття, самостійна робота; усне опитування, робота в групах, тести, пошукові завдання.
Методи і критерії оцінювання:
- поточний контроль (50 %): письмові самостійні роботи, усне опитування, захист індивідуальних дослідницьких робіт;
- підсумковий контроль (50%): диференційний залік, форма проведення — письмово-усна.