Ви переглядаєте архівну версію офіційного сайту НУЛП (2005-2020р.р.). Актуальна версія: https://lpnu.ua
Організація наукових досліджень
Спеціальність: Інформаційні технології проектування
Код дисципліни: 7.122.02.M.7
Кількість кредитів: 3
Кафедра: Системи автоматизованого проектування
Лектор: Тимощук Павло Володимирович
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Результати навчання:
Внаслідок вивчення навчальної дисципліни студент повинен бути здатним продемонструвати такі результати навчання:
1) Здатність вивчення теоретичних основ науково-дослідної роботи.
2) Здатність знання існуючих методів інформаційного пошуку.
3) Здатність знання принципів побудови експертних систем.
4) Здатність знання основ метрології, планування експерименту та оцінки ефективності наукових результатів.
5) Здатність знання принципів підготовки, оформлення та захисту наукових робіт.
6) Здатність формулювати та вдосконалювати важливу дослідницьку задачу, для її вирішення збирати необхідну інформацію та формулювати висновки, які можна захищати в науковому контексті.
7) Здатність працювати з експертними джерелами інформації для інтеграції даних і знань в області діяльності організації за допомогою методів набуття знань, подання знань, класифікації і компіляції знань.
8) Здатність володіти достатніми науковими навичками, щоб успішно проводити наукові дослідження під наглядом наставника.
Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування та розвиток у студентів компетентностей:
загальних:
1) знання теоретичних основ методів наукових досліджень;
2) знання принципів проведення наукових досліджень;
3) уміння спілкуватися другою мовою;
4) здатність навчатися;
5) уміння спілкуватися усно та в письмовій формі українською мовою;
6) здатність здійснювати пошук та аналізувати інформацію з різних джерел;
7) уміння ідентифікувати, формулювати та розв’язувати задачі;
8) уміння застосовувати знання в практичних ситуаціях;
9) уміння приймати обґрунтовані рішення;
10) уміння працювати в команді;
11) знання та розуміння предметної області та розуміння фаху;
12) уміння спілкуватися з нефахівцями однієї галузі;
13) уміння думати абстрактно, аналізувати та синтезувати;
14) уміння працювати самостійно;
фахових:
1) здатність використовувати результати наукових досліджень;
2) здатність гнучкого способу мислення, який дає можливість зрозуміти й розв’язати проблеми та задачі, зберігаючи при цьому критичне відношення до усталених наукових концепцій;
3) здатність використовувати поглиблені теоретичні та фундаментальні знання в галузі інформаційних технологій для розроблення складних систем;
4) здатність формулювати, аналізувати та синтезувати рішення наукових проблем на абстрактному рівні шляхом їхньої декомпозиції на складові, які можна дослідити окремо в їх більш та менш важливих аспектах
5) здатність будувати відповідні моделі складних систем, досліджувати їх для побудови проектів інформаційних систем;
6) здатність комунікувати з колегами з даної області щодо наукових досягнень, як на загальному рівні, так і на рівні спеціалістів, здатність робити усні та письмові звіти, обговорювати наукові теми рідною та англійською мовами;
7) здатність провести усну презентацію та написати зрозумілу статтю за результатами проведених досліджень, а також щодо сучасних концепцій інформаційних технологій;
8) здатність формулювати (роблячи презентації, або представляючи звіти) нові гіпотези та наукові задачі в області інформаційних технологій, вибирати належні напрями і відповідні методи для їхнього розв’язування;
9) здатність сприймати здобуті знання в області комп’ютерних наук, інформаційних технологій та інтегрувати їх зі уже наявними.
1) Здатність вивчення теоретичних основ науково-дослідної роботи.
2) Здатність знання існуючих методів інформаційного пошуку.
3) Здатність знання принципів побудови експертних систем.
4) Здатність знання основ метрології, планування експерименту та оцінки ефективності наукових результатів.
5) Здатність знання принципів підготовки, оформлення та захисту наукових робіт.
6) Здатність формулювати та вдосконалювати важливу дослідницьку задачу, для її вирішення збирати необхідну інформацію та формулювати висновки, які можна захищати в науковому контексті.
7) Здатність працювати з експертними джерелами інформації для інтеграції даних і знань в області діяльності організації за допомогою методів набуття знань, подання знань, класифікації і компіляції знань.
8) Здатність володіти достатніми науковими навичками, щоб успішно проводити наукові дослідження під наглядом наставника.
Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування та розвиток у студентів компетентностей:
загальних:
1) знання теоретичних основ методів наукових досліджень;
2) знання принципів проведення наукових досліджень;
3) уміння спілкуватися другою мовою;
4) здатність навчатися;
5) уміння спілкуватися усно та в письмовій формі українською мовою;
6) здатність здійснювати пошук та аналізувати інформацію з різних джерел;
7) уміння ідентифікувати, формулювати та розв’язувати задачі;
8) уміння застосовувати знання в практичних ситуаціях;
9) уміння приймати обґрунтовані рішення;
10) уміння працювати в команді;
11) знання та розуміння предметної області та розуміння фаху;
12) уміння спілкуватися з нефахівцями однієї галузі;
13) уміння думати абстрактно, аналізувати та синтезувати;
14) уміння працювати самостійно;
фахових:
1) здатність використовувати результати наукових досліджень;
2) здатність гнучкого способу мислення, який дає можливість зрозуміти й розв’язати проблеми та задачі, зберігаючи при цьому критичне відношення до усталених наукових концепцій;
3) здатність використовувати поглиблені теоретичні та фундаментальні знання в галузі інформаційних технологій для розроблення складних систем;
4) здатність формулювати, аналізувати та синтезувати рішення наукових проблем на абстрактному рівні шляхом їхньої декомпозиції на складові, які можна дослідити окремо в їх більш та менш важливих аспектах
5) здатність будувати відповідні моделі складних систем, досліджувати їх для побудови проектів інформаційних систем;
6) здатність комунікувати з колегами з даної області щодо наукових досягнень, як на загальному рівні, так і на рівні спеціалістів, здатність робити усні та письмові звіти, обговорювати наукові теми рідною та англійською мовами;
7) здатність провести усну презентацію та написати зрозумілу статтю за результатами проведених досліджень, а також щодо сучасних концепцій інформаційних технологій;
8) здатність формулювати (роблячи презентації, або представляючи звіти) нові гіпотези та наукові задачі в області інформаційних технологій, вибирати належні напрями і відповідні методи для їхнього розв’язування;
9) здатність сприймати здобуті знання в області комп’ютерних наук, інформаційних технологій та інтегрувати їх зі уже наявними.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни:
• пре-реквізит: диференційні рівняння; теорія систем; обробка сигналів; теорія електронних схем; мови програмування;
• ко-реквізит: чисельні методи; моделювання систем; штучні нейронні мережі; комп’ютерні мережі; розподілені комп’ютерні системи.
• ко-реквізит: чисельні методи; моделювання систем; штучні нейронні мережі; комп’ютерні мережі; розподілені комп’ютерні системи.
Короткий зміст навчальної програми:
Вивчаються методи та засоби наукових досліджень і технічної творчості, основні відомості про організацію науково-дослідної роботи, її етапи, методологію наукових досліджень у технічних галузях, а також рекомендації по підготовці і написанню наукових доповідей, курсових і дипломних робіт. Розглядається суть тренування навичок самостійних наукових досліджень, розширення наукового світогляду і розвитку творчого мислення. Вивчаються основи розробки експертних систем як з використан¬ням їх існуючих оболонок, так і опосередковано - у процесі розгляду (або на основі) мови логічного програмування Пролог. Вивчаються основи метрології і теорії планування багатофакторного експерименту.
Рекомендована література:
Базова
1. Анісімов А.В., Глибовець М.М., Кравченко І.В., Олецький О.В., Терещенко В.М., Кулябко П.П. Системи штучного інтелекту. - К .:ВЦ "Київський Університет" , 2000 . - 100 c.
2. Глибовець М.М., Олецький О.В. Штучний інтелект. - К .:Видавничий дім "КМ Академія" , 2002 . - 366 c.
3. Журахівський А. В., Варецький Ю. О., Бахор З. М.
Основи наукових досліджень та технічної творчості:навч. посіб. для студ. електроенерг. спец.-Л.:Вид-во Приаз. держ. техн. ун-ту,2000 .-138 с.
4. Спірін О.М. Початки штучного інтелекту. Навч. посібник для студентів фіз.-мат. спеціальностей. вищих педагогічних навчальних закладів. – Житомир: Вид-во ЖДУ, 2004.- 172с.
5. Тимощук П.В. Методи та засоби наукових досліджень в інноваційних комп’ютерних технологіях: Конспект лекцій для магістрів спеціальності 8.080402 “Інформаційні технології проектування”.-Львів; Видавництво Національного університету ”Львівська політехніка”, 2006. - 125с.
6. Тимощук П. В. Штучні нейронні мережі: навч. посібник / П. В. Тимощук. – Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2011. – 444 с.
Допоміжна
1.Андрушко П.П. Кримінально-правова охорона прав інтелектуальної власності в Україні. –К.: ФОРУМ, 2004, – 160 с.
2. Довідник Інтернет-ресурсів України “Жовті сторінки Інтернет 2004”, ТОВ “Жовті Сторінки України”.-Київ, 2004.-223 с.
3. Єріна А.М., Захожай В.Б., Єрін Д.Л. Методологія наукових досліджень: Навчальний посібник.-Київ: Центр навчальної літератури, 2004.-212 с.
4. Інтелектуальна власність в Україні. Нормативна база.-К.:КНТ, 2003.-440 с.
5. Ковальчук В.В., Моісеєв Л.М. Основи наукових досліджень: Навчальний посібник. Видання друге, перероблене і доповнене. –К.: Вид-во “Професіонал”, 2004.-208 с.
6. Пастухов О.М. Авторське право в Інтернет. –Київ, Видавництво “Школа”, 2004.-144 с.
7. Постанови КМУ від 27.12.2001 р. № 1756 “Про державну реєстрацію авторського права і договорів, які стосуються права автора на твір” (опубліковано в бюлетені “Офіційний вісник України” № 52 від 11.01.2002 р.)
8. П’ятницька-ПоздняковаІ.С. Основи наукових досліджень у вищій школі: Навчальний посібник .-К.: 2003.- 116 c.
9. Святоцький О.Д., Крайнєв П.П., Ревуцький С.Ф.Правове забезпечення інноваційної діяльності в Україні: питання теорії і практики/За ред.. О.Д.Святоцького.-К.: Концерн “Видавничий дім ”Ін Юре””, 2003.-80 с.
10. Тимощук П. В., Маркелов О. Е. Методи та засоби наукових досліджень в інноваційних комп’ютерних технологіях: Електронний навчально-методичний комплекс для студентів Інституту комп’ютерних наук та інформаційних технологій спеціальності 8.05010102 “Інформаційні технології проектування”. Сертифікат № 00474, номер та дата реєстрації: Е41-165-33/2013 від 28.10.2013 р. [Електронний ресурс] – Режим доступу: http://vns.lp.edu.ua/course/view.php?id=8581.
1. Анісімов А.В., Глибовець М.М., Кравченко І.В., Олецький О.В., Терещенко В.М., Кулябко П.П. Системи штучного інтелекту. - К .:ВЦ "Київський Університет" , 2000 . - 100 c.
2. Глибовець М.М., Олецький О.В. Штучний інтелект. - К .:Видавничий дім "КМ Академія" , 2002 . - 366 c.
3. Журахівський А. В., Варецький Ю. О., Бахор З. М.
Основи наукових досліджень та технічної творчості:навч. посіб. для студ. електроенерг. спец.-Л.:Вид-во Приаз. держ. техн. ун-ту,2000 .-138 с.
4. Спірін О.М. Початки штучного інтелекту. Навч. посібник для студентів фіз.-мат. спеціальностей. вищих педагогічних навчальних закладів. – Житомир: Вид-во ЖДУ, 2004.- 172с.
5. Тимощук П.В. Методи та засоби наукових досліджень в інноваційних комп’ютерних технологіях: Конспект лекцій для магістрів спеціальності 8.080402 “Інформаційні технології проектування”.-Львів; Видавництво Національного університету ”Львівська політехніка”, 2006. - 125с.
6. Тимощук П. В. Штучні нейронні мережі: навч. посібник / П. В. Тимощук. – Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2011. – 444 с.
Допоміжна
1.Андрушко П.П. Кримінально-правова охорона прав інтелектуальної власності в Україні. –К.: ФОРУМ, 2004, – 160 с.
2. Довідник Інтернет-ресурсів України “Жовті сторінки Інтернет 2004”, ТОВ “Жовті Сторінки України”.-Київ, 2004.-223 с.
3. Єріна А.М., Захожай В.Б., Єрін Д.Л. Методологія наукових досліджень: Навчальний посібник.-Київ: Центр навчальної літератури, 2004.-212 с.
4. Інтелектуальна власність в Україні. Нормативна база.-К.:КНТ, 2003.-440 с.
5. Ковальчук В.В., Моісеєв Л.М. Основи наукових досліджень: Навчальний посібник. Видання друге, перероблене і доповнене. –К.: Вид-во “Професіонал”, 2004.-208 с.
6. Пастухов О.М. Авторське право в Інтернет. –Київ, Видавництво “Школа”, 2004.-144 с.
7. Постанови КМУ від 27.12.2001 р. № 1756 “Про державну реєстрацію авторського права і договорів, які стосуються права автора на твір” (опубліковано в бюлетені “Офіційний вісник України” № 52 від 11.01.2002 р.)
8. П’ятницька-ПоздняковаІ.С. Основи наукових досліджень у вищій школі: Навчальний посібник .-К.: 2003.- 116 c.
9. Святоцький О.Д., Крайнєв П.П., Ревуцький С.Ф.Правове забезпечення інноваційної діяльності в Україні: питання теорії і практики/За ред.. О.Д.Святоцького.-К.: Концерн “Видавничий дім ”Ін Юре””, 2003.-80 с.
10. Тимощук П. В., Маркелов О. Е. Методи та засоби наукових досліджень в інноваційних комп’ютерних технологіях: Електронний навчально-методичний комплекс для студентів Інституту комп’ютерних наук та інформаційних технологій спеціальності 8.05010102 “Інформаційні технології проектування”. Сертифікат № 00474, номер та дата реєстрації: Е41-165-33/2013 від 28.10.2013 р. [Електронний ресурс] – Режим доступу: http://vns.lp.edu.ua/course/view.php?id=8581.
Методи і критерії оцінювання:
• поточний контроль (50%): поточні звіти з лабораторних робіт, усне опитування;
• підсумковий контроль (50%, екзамен): виконання тестових завдань.
• підсумковий контроль (50%, екзамен): виконання тестових завдань.