Ви переглядаєте архівну версію офіційного сайту НУЛП (2005-2020р.р.). Актуальна версія: https://lpnu.ua

Штучний інтелект в ігрових застосуваннях

Спеціальність: Системи штучного інтелекту
Код дисципліни:
Кількість кредитів: 5
Кафедра: Системи штучного інтелекту
Лектор: Шаховська Н.Б., Косаревич Р.Я.
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: заочна
Результати навчання:
1. Володіння поглибленими професійно-профільними знання і практичними навичками для оптимізації проектування інформаційних систем будь-якої складності, для вирішення конкретних завдань проектування інтелектуальних інформаційних систем з керування об'єктами різної фізичної природи.
2. Розуміння принципів і методів аналізу та оцінювання коло завдань, які сприяють подальшому розвитку ефективного використання інформаційних ресурсів систем прийняття рішень.
3. Отримання знань для здатності проводити оцінку наявних технологій та на основі аналізу формувати вимоги до розроблення перспективних інформаційних технологій.
4. Знання та навики здійснювати ефективну комунікативну діяльність роботи команди зі розроблення проекту інформаційної системи.
5. Знання та навики з побудови моделі інформаційних потоків, проектування сховища і простору даних, бази знань, використовуючи діаграмну техніку і стандарти розроблення інформаційних систем.
6. Здатність володіти достатніми знаннями з дослідження та виявлення проблем замовника та оформлення їх у вигляді вимог з подальшим знаходженням найефективнішого їхнього розв’язку.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни:

Системи штучного інтелекту
Інтелектуальний аналіз даних
Короткий зміст навчальної програми:
Базові методи штучного інтелекту. Штучний інтелект в іграх Дерева рішень та системи, засновані на правилах. Методи пошуку: вглибину, сходження на вершину, променевий пошук, метод гілок і границь, альфа-бета, А* Скінчені автомати, Баєсівські мережі, мережі Маркова Груповий розум: мурашиний алгоритм Передбачення: часові ряди
Рекомендована література:
1. Стюарт Рассел та Пітер Норвіг “Штучний інтелект. Сучасний підхід” (Artificial Intelligence: A Modern Approach (ISBN 0-13-604259-7) ).
2. Глибовець М.М., Олецький О.В. Штучний інтелект. –К.: КМ Академія, 2002. –366 с.
3. Люгер Д.Ф. Искусственный интеллект. Стратегии и методы решения сложных проблем. –М.: Издат.дом «Вильямс», 2003. –864 с
Методи і критерії оцінювання:
лабораторні роботи - 40
практичні роботи - 10
письмова компонента - 40
усна компонента – 10

Штучний інтелект в ігрових застосуваннях (курсова робота)

Спеціальність: Системи штучного інтелекту
Код дисципліни:
Кількість кредитів: 2
Кафедра: Системи штучного інтелекту
Лектор: Шаховська Н.Б.
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: заочна
Результати навчання:
1. Володіння поглибленими професійно-профільними знання і практичними навичками для оптимізації проектування інформаційних систем будь-якої складності, для вирішення конкретних завдань проектування інтелектуальних інформаційних систем з керування об'єктами різної фізичної природи.
2. Розуміння принципів і методів аналізу та оцінювання коло завдань, які сприяють подальшому розвитку ефективного використання інформаційних ресурсів систем прийняття рішень.
3. Отримання знань для здатності проводити оцінку наявних технологій та на основі аналізу формувати вимоги до розроблення перспективних інформаційних технологій.
4. Знання та навики здійснювати ефективну комунікативну діяльність роботи команди зі розроблення проекту інформаційної системи.
5. Знання та навики з побудови моделі інформаційних потоків, проектування сховища і простору даних, бази знань, використовуючи діаграмну техніку і стандарти розроблення інформаційних систем.
6. Здатність володіти достатніми знаннями з дослідження та виявлення проблем замовника та оформлення їх у вигляді вимог з подальшим знаходженням найефективнішого їхнього розв’язку.
7. Здатність володіти різними інструментами та стратегіями, що мають відношення до діагностування та аналізу різних типів складних управлінських проблем на рівні, що дасть можливість їхнього працевлаштування в наукових установах, здатність ефективно використовувати на практиці теоретичні концепції наукового менеджменту та ділового адміністрування.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни:
Системи штучного інтелекту
Інтелектуальний аналіз даних
Короткий зміст навчальної програми:
Альфа-бета алгоритм та алгоритм А* Груповий розум: мурашиний алгоритм Класифікація, кластеризація Глибинні нейронні мережі Генетичні алгоритми
Рекомендована література:
Introduction to Artificial Intelligence на Udacity (курс ведуть Пітер Норвіг – автор вище зазначеної книги та голова дослідницького підрозділу Google, та Себастіан Тран – засновник Udacity)
Artificial Intelligence for Robotics на Udacity (курс веде Себастіан Тран – засновник Udacity та один з головних розробників самокерованих роботів від Google)
Artificial Intelligence на EdX (курс багато в чому повторює структури книги “Штучний інтелект. Сучасний підхід”)
Artificial Intelligence Planning на Coursera (курс детально розповідає про один з розділів книги “Штучний інтелект. Сучасний підхід” – Планування)
Методи і критерії оцінювання:
курсова робота - 100