Ви переглядаєте архівну версію офіційного сайту НУЛП (2005-2020р.р.). Актуальна версія: https://lpnu.ua

Інтелектуальна та інноваційна культура

Спеціальність: Економіка підприємства
Код дисципліни: 7.051.01.M.12
Кількість кредитів: 3
Кафедра: Менеджмент персоналу та адміністрування
Лектор: Ситник Йосиф Степанович доктор економічних наук, доцент
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Результати навчання:
У результаті вивчення модуля студент повинен знати:
- предмет і завдань дисципліни «Інтелектуальна та інноваційна культура»;
- основні засади та принципи формування інтелектуальної та інноваційної культури підприємств і організацій;
- застосування методів розвитку інтелектуальної та інноваційної культури;
- підходи до моделювання процесів розвитку інтелектуальної та інноваційної культури;
- засади діагностики та моніторингу розвитку інтелектуальної та інноваційної культури підприємств;
- сучасні технології та інструментарій впровадження інтелектуальної та інноваційної культури підприємств;
- показники і критерії економічної ефективності процесів розвитку інтелектуальної та інноваційної культури підприємств;
- джерела інформаційного та науково-методичного забезпечення системи розвитку процесів інтелектуальної та інноваційної культури підприємств.
У результаті вивчення модуля студент повинен вміти:
- дослідити зовнішні і внутрішні чинники процесів розвитку інтелектуальної та інноваційної культури підприємств і організацій;
- виконувати організаційні заходи стосовно створення системи інтелектуальної та інноваційної культури підприємств і організацій;
- забезпечувати впровадження мотиваційних заходів стосовно розвитку інтелектуальної та інноваційної культури;
- проводити моніторинг процесів розвитку інтелектуальної та інноваційної культури підприємств і організацій;
- діагностувати рівень інтелектуальної та інноваційної культури підприємств і організацій;
- оцінювати стан розвитку інтелектуальної та інноваційної культури підприємств і організацій;
- визначати резерви формування інтелектуальної та інноваційної культури;
- оцінювати економічну ефективність підприємств від впровадження інтелектуальної та інноваційної культури.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни:
Пререквізити: Аудит персоналу, Мотивація персоналу, Управління інтелектуальним потенціалом організації, Кадровий консалтинг
Корреквізити: Управління талантами, Поведінкова економіка, HR-брендинг, Інноваційна економіка, Управління знаннями.
Короткий зміст навчальної програми:
Вивчення дисципліни «Інтелектуальна та інноваційна культура» має на меті формування компетенцій у сфері комплексного підходу до аналітичної оцінки організаційної, корпоративної та інтелектуальної складової розвитку та діяльності сучасних підприємств. Сутність інтелектуальної та інноваційної культури полягає у розвитку творчого мислення та формування взаємодій майбутніх фахівців в умовах інтелектуальної економіки. У пропонованій програмі розглядаються підходи та інструментарій формування інтелектуальної та інноваційної культури в системі управління підприємствами та знаннями. Розкривається її суть та структура. Акцентовано на необхідності розвитку культури мислення, культури дії та культури спільної праці як різновиду інтелектуальної культури. Виділено інструментальний і морально-етичний складники інтелектуальної культури в системі управління знаннями та підприємств.
Рекомендована література:
1. Ситник Й.С. Інтелектуалізація систем менеджменту підприємств: концепція, системний моніторинг та моделювання : монографія / Й.С. Ситник. – Львів : Видавництво Львівської політехніки, 2017. – 380 с.
2. Ситник Й.С. Теоретико-методологічні засади інтелектуалізації систем менеджменту підприємств : монографія / Й.С. Ситник. – Львів : Видавництво Львівської політехніки, 2014. – 248 с.
3. Захарчин Г.М., Космина Ю.М. Інтелектуальна культура в системі управління знаннями. «Причорноморські економічні студії». Одеса. 2018. Випуск 27. С. 129–133.
4. Драган О.І. Інтелектуальна культура як складова інноваційної культури для інноваційного розвитку організації. Економіка ринкових відносин. 2013. №. 11. С. 251 –258.
5. Тамбовська К.В. Інтелектуальна культура як складова якісної освіти. Наука і освіта. 2014. № 3. С. 163–167.
Методи і критерії оцінювання:
Поточний контроль (60%): розв’язування аналітичних завдань, усне опитування, тести.
Підсумковий контроль (40%, контрольні заходи, залік): тестування (10%), теоретичні питання (10%), проблемно-пошукові та діагностичні завдання (20%).