Ви переглядаєте архівну версію офіційного сайту НУЛП (2005-2020р.р.). Актуальна версія: https://lpnu.ua

Кваліфікаційний екзамен

Спеціальність: Міжнародна економіка
Код дисципліни: 7.056.01.O.19
Кількість кредитів: 3
Кафедра: Менеджмент і міжнародне підприємництво
Лектор: Викладачі каф. ММП
Семестр: 3 семестр
Форма навчання: заочна
Результати навчання:

• володіння достатніми знаннями та розумінням основних категорій, понять та наукових принципів, що лежать в основі світового економічного розвитку, що дасть можливість критично аналізувати розвиток міжнародних економічних відносин та визначати ключові тенденції розвитку міжнародної торгівлі;
• знання основних моделей та стратегії розвитку національних економік, підходів, методів та інструментів макроекономічного аналізу, їх переваг, недоліків і сучасних тенденції;
• знання програмних пакетів, які можуть використовуватися для аналізування статистичних даних;
• знання особливостей тарифного регулювання міжнародної торгівлі, сучасної міжнародної боргової політик;
• знання тенденцій технологічного розвитку у глобальному масштабі торгівлі товарами і послугами;
• знання особливостей розвитку системоутворюючих галузей крупних економік світу;
• уміння здійснювати комунікації в межах соціального діалогу;
• уміння застосовувати сучасні експериментальні методи для оцінки рівня розвитку міжнародного науково-технологічного співробітництва;
• уміння аргументувати вибір методів прийняття управлінських рішень у сфері інноваційного розвитку;
• уміння формувати та обґрунтовувати індикаторно- критеріальну та ідентифікаційно-інтерпретаційну базу діагностики предмета та об’єкта дослідження;
• вміння застосовувати набуті знання і розуміння для ідентифікації, формулювання і вирішення завдань розвитку міжнародних економічних відносин;
• системне мислення та застосовування творчих здібностей до формування принципово нових ідей у міжнародних економічних відносинах;
• вміння аналізувати структуру глобальної економіки за різними критеріями економічного розвитку;
• вміння виявляти тенденції при дослідженні бізнес-процесів;
• здатність адаптуватись до нових ситуацій та приймати відповідні рішення;
• здатність демонструвати розуміння основних засад міжнародних економічних відносин та їх застосування.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни:
Кореквізит: прикладана економетрика; інноваційний розвиток підприємства; митне обслуговування міжнародної економічної діяльності; бізнес-планування експортно-імпортної діяльності
Короткий зміст навчальної програми:
Міжнародний менеджмент, управління міжнародною конкурентоспроможністю підприємства, міжнародний фінансовий менеджмент, міжнародні стратегії економічного розвитку.
Рекомендована література:
1. Киреев А. Международная экономика: В 2 – х т./Учебное пособие для студентов вузов. – М.: МО,1997,1999.
2. Международный менеджмент. Учебник для вузов / Под ред. С.Э.Пивоварова, Д.И.Баркана, Л.С.Тарасевича, А.И.Майзеля. – СПб: Издательство «Питер», 2000. – 624 с.
3. Джон Д.Дэниелс, Ли Х.Радеба. Международный бизнес: внешняя среда и деловые операции: Пер. с. англ.. – М.:Дело ЛТД, 1994.
4. Міжнародний менеджмент: теоретичні та прикладні положення: навч. посіб./ О.Є. Кузьмін, О.С. Скибінський, Н.І. Кара, Л.П. Сай, А.О. Босак – Л.: ЗУКЦ, 2012. – 264с.
5. Бойчук І.В. Маркетинг промислового підприємства. [текст] : навч. посіб. / І. В. Бойчук, А. Я. Дмитрів – К. : «Центр учбової літератури», 2014. – 620 с.
6. Войткевич А. Теорії інтернаціоналізації та інтерналізації як інструменти оцінювання результатів виходу компаній на іноземні ринки / А. Войткевич // Актуальні проблеми економіки. – № 5(167). – 2015. – С.32-39.
7. ЗУ “Про обмеження монополізму та недопущення недобросовісної конкуренції у підприємницькій діяльності” від 18 лютого 1992 р. №2132-ХІІ.
8. ЗУ “Про Антимонопольний комітет України” від 05.07.1995 №258/95-ВР.
9. ЗУ “Про захист від недобросовісної конкуренції” від 07.06.96 №236/96- ВР.
10. ЗУ “Про захист національного товаровиробника від демпінгового імпорту” від 28.12.98 №330-ХІY.
11. ЗУ “Про захист національного товаровиробника від субсидованого імпорту” від 22.12.98 №331-ХІY.
12. ЗУ “Про захист економічної конкуренції” від 11.01.01 №2210-ІІІ. 9. ЗУ “Про природні монополії” від 20.04.2000 №1682-ІІІ.
13. Кириченко О., Кавас І., Ятченко А. Менеджмент зовнішньоекономічної діяльності. - К.”Фінансист”, 2000. - 635 с.
14. Кузьмін О.Є., Горбаль Н.І. Управління міжнародною конкурентоспроможністю підприємства (організації): Навч.посібник. – Львів: Вид-во НУ «Львівська політехніка», 2004. – 188 с.
15. Кузьмін О.Є., Горбаль Н.І. Управління міжнародною конкурентоспроможністю підприємства: Підручник. – Львів: Компакт-ЛВ, 2005. – 304 с.
16. Гросул В.А. Методичні підходи до комплексного оцінювання конкурентного потенціалу підприємства / В.А. Гросул, М.В. Афанасьєва // Актуальні проблеми економіки. – № 5(167). – 2015. – С.176-184.
17. Окландер М. А. Маркетингова товарна політика.[текст] : навч. посіб. / М. А. Окландер, М. В. Кірносова – К. : «Центр учбової літератури», 2014. – 208 с.
18. Пастернак-Таранушенко Г., Рожок В. Конкуренция. Курс лекций. - Киев: ЦУЛ, 2002, - 322 с.
19. Портер М. Конкуренция: Пер.с.англ., Уч. пос. - М.: Издательский дом “Вильямс”, 2001. - 495 с.
20. Портер М. Международная конкуренция. - М.: Международные отношения, 1993. – 541 c.
21. Портер М. Стратегія конкуренції. - К. Основи, 1998. - 390 с.
22. Томпсон А.А., Стрикленд А.Дж. Стратегический менеджмент. Искусство разработки и реализации стратегии: Учебник для вузов./ Пер. с англ. - М.: Банки и биржи. ЮНИТИ, 1998. - 576 с.
23. Управління міжнародною конкурентоспроможністю підприємства (організації). - Навч.посібник. За ред. І.Ю.Сіваченка. - Київ: ЦУЛ, 2003. - 186с. Перелік основних джерел, які визначають зміст навчання з дисципліни «Міжнародний фінансовий менеджмент»
24. Бланк И.А. Управление активами / И.А. Бланк. – К.: Ника-Центр, 2000. – 720 с.
25. Гриньова В.М. Фінанси підприємств: [навч. Посібник] / В.М. Гриньова, В.О. Коюда. – Київ: «Знання-Прес», 2004.
26. Економіко-корпоративні основи підприємств / д.е.н., рофессор В.І. Павлов, д.е.н., проф. І.І. Пилипенко, к.е.н. Н.В. Павліха, к.е.н. І.С. Скороход, к.е.н. О.Я. Кравчук, к.е.н. О.А. Мишко: Навч. Посібник. – К.: ІВЦ Держкомстату України, 2005. – 378 с.
27. Костирко Р.О. Фінансовий аналіз: [навчальний посібник] / Р.О. Костирко. – Х.: Фактор, 2007. – 784 с.
28. Міжнародний фінансовий менеджмент: [конспект лекцій з курсу «Міжнародний фінансовий менеджмент» для магістрів спеціальності 8.050206 «Менеджмент зовнішньоекономічної діяльності» усіх форм навчання] / Кузьмін О.Є., Колісник М.В., Олексів І.Б., Івасюк В.В., Комарницький І.М.. – Львів: Видавництво Національного університету «Львівська політехніка», 2006. – 148 с.
29. Теоретичні основи конкурентної стратегії підприємства: [монографія] / за заг. Ред. Д-ра екон. Наук, рофессора Іванова Ю.Б., д-ра екон. Наук, рофессора Тищенка О.М. – Х.: ВД «ІНЖЕК», 2006. – 384 с.
30. Терещенко О.О. Антикризове фінансове управління на підприємстві: [монографія] / О.О. Терещенко. – К.: КНЕУ, 2004. – 268 с.
31. Терещенко О.О. Фінансова діяльність суб’єктів господарювання: [навч. Посібник.] / О.О. Терещенко. – К.: КНЕУ, 2003. – 554 с.
32. Уолш К. Ключові фінансові показники. Аналіз та управління розвитком підприємства / Кяран Уолш; [пер. з англ.]. – К.: Всеувито: Наукова думка, 2001. – 367 с.
33. Управління у сферах фінансів, оподаткування, страхування і кредиту: [монографія]. – Х.: ФОП Александрова К.М.; ВД «ІНЖЕК», 2009. – 168 с.
34. Haugen, Robert A. Modern Investment Theory. Prentice Hall, Englewood Cliffs, NJ: A Paramount Communications Company. 2003.
35. Block, Stanley B., Hirt, Geoffrey A. Foundations of Financial Management. Irwin, McGraw-Hill, Inc. 2007.
36. Brealey, Richard A., Myers Stewart C. Principles of Corporate Finance. – McGraw-Hill, Inc. 2000.
37. Brigham, Eugene F., Kahl, Alfred L., Rentz, William F. Canadian Financial Management – Holt, Rinehart and Winston of Canada, Limited. 1991.
38. Keown, Arthur J., Scott, David F. Jr, Martin, John D., Petty William J. Basic Financial Management. – Prentice Hall, Inc., 2006.
39. Ross, Stephen A., Westerfield, Randolph W., Jordan, Bradford D. Fundamentals of Corporate Finance. – Irwin, 1995.
40. Van Horne, James C. Financial Management and Policy. Prentice Hall, Englewood Cliffs, NJ: A Simon & Schuster Company. 2005.
41. Подольчак Н.Ю. Стратегічний менеджментю – Львів: Національний університет «Львівська політехніка», 2010. – 235с.
42. Ансофф Й. Новая корпоративная стратегия. - СПб: Пнтер Ком, 1999. - 416с.
43. Дойль П. Менеджмент-маркетинг и стратегии. - СПб: Издательство «Питер», 2002. - 544 с.
44. Круглов М.И. Стратегическое управление компанией. Учебник для вузов. - М.: Русская Деловая Литература, 1998.
45. Минцберг Г., Альстревд Б., Лсмпєл Дж. Школьї стратегий. / Пер. с англ. под ред. Ю.Н.Каптуревского. – СПб: Издательство «Питер», 2000.
46. Минцберг Г., Куиин дж.б., Гошал С. Стратегический процесе. / Пер. с англ. под ред. Ю.Н.Каптуревского. -. - СПб: Издательство «Питер», 2001.
47. Томпсон А.А., Стрикленд А.Дж. Стратегический менеджмент. Искусство разработки й реализации стратегий: Учебник для вузов/ Пер. с англ. под ред. Л.Г.Зайцева, М.И.Соколовой. - М.: Банки й биржи, ЮНИТИ, 1998. - 576 с.
48. Томпсон А.А., Стриклеид А.Дж. Стратегический менеджмент: концеїщии й ситуации: Учебник для вузов/ Пер. с 9-го англ. изд. - М.: ИІЇФРА-М, 2000.
49. Шершньова З.Є., Оборська С.В. Стратегічне управління: Навч. посібник. - К.: КНЕУ, 1999. - 384 с.
50. Шершньова З.Є. Стратегічне управління. – К.:КНЕУ, 2004. – 699 с.
51. Василенко В.А., Ткаченко Т.І. Стратегічне управління. Навч. Пос. – Київ: ЦУЛ, 2003. – 396 с.
Методи і критерії оцінювання:
Письмова компонента 70%, усна компонента 30%