Ви переглядаєте архівну версію офіційного сайту НУЛП (2005-2020р.р.). Актуальна версія: https://lpnu.ua
Управління якістю
Спеціальність: Логістика
Код дисципліни: 7.073.07.E.44
Кількість кредитів: 4
Кафедра: Маркетинг і логістика
Лектор: доц. Балик У.О.
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Результати навчання:
В результаті вивчення дисципліни, фахівець повинен:
- знати: сутність основних теоретичних положень сучасної концепції менеджменту якості; призначення та механізм застосування класичних та сучасних методів і інструментів управління якістю в поточній діяльності підприємств; послідовність етапів створення на підприємстві системи менеджменту якості, базуючись на процесному підході, і забезпечення її ефективного функціонування на основі концепції постійного покращання; порядок застосування міжнародних стандартів в процесі створення та сертифікації системи менеджменту якості на підприємстві та проведення внутрішнього та зовнішнього аудиту системи управління якістю.
- вміти: інтегрувати стратегію управління якістю в загальну систему стратегічного управління підприємства; здійснювати економічні розрахунки щодо обґрунтування організаційно-технічних рішень, що спрямовані на підвищення якості і продуктивності; застосовувати статистичні методи управління якістю в операційній діяльності в процесі забезпечення якості виконання технологічних операцій; будувати процесну модель підприємства і описувати бізнес-процеси, що відбуваються в організації; розробляти документацію системи менеджменту якості організації у відповідності з вимогами стандартів ISO 9000 при побудові системи та підготовці підприємства до сертифікації.
- знати: сутність основних теоретичних положень сучасної концепції менеджменту якості; призначення та механізм застосування класичних та сучасних методів і інструментів управління якістю в поточній діяльності підприємств; послідовність етапів створення на підприємстві системи менеджменту якості, базуючись на процесному підході, і забезпечення її ефективного функціонування на основі концепції постійного покращання; порядок застосування міжнародних стандартів в процесі створення та сертифікації системи менеджменту якості на підприємстві та проведення внутрішнього та зовнішнього аудиту системи управління якістю.
- вміти: інтегрувати стратегію управління якістю в загальну систему стратегічного управління підприємства; здійснювати економічні розрахунки щодо обґрунтування організаційно-технічних рішень, що спрямовані на підвищення якості і продуктивності; застосовувати статистичні методи управління якістю в операційній діяльності в процесі забезпечення якості виконання технологічних операцій; будувати процесну модель підприємства і описувати бізнес-процеси, що відбуваються в організації; розробляти документацію системи менеджменту якості організації у відповідності з вимогами стандартів ISO 9000 при побудові системи та підготовці підприємства до сертифікації.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни:
- пререквізит: логістика, виробничий менеджмент, операційний менеджмент
- кореквізити: захист магістерської кваліфікаційної роботи
- кореквізити: захист магістерської кваліфікаційної роботи
Короткий зміст навчальної програми:
Сутність менеджменту якості та його сучасна концепція. Еволюція підходів до управління якістю. Функції управління якістю. Методи та інструменти управління якістю. Економіка якості. Концепція TQM – як ефективний спосіб управління бізнесом. Премії з якості. Стандартизація вимог до якості. Міжнародні стандарти ISO, QS, GMP. Побудова системи менеджменту якості у відповідності з вимогами стандартів ISO серії 9000. Порядок та процедура сертифікації систем менеджменту якості. Правове забезпечення процесів управління якістю.
Рекомендована література:
1. ВСЕОБЩЕЕ УПРАВЛЕНИЕ КАЧЕСТВОМ: УЧЕБНИК ДЛЯ ВУЗОВ / О.П. ГЛУДКИН, Н.М.ГОРБУНОВ, А.И.ГУРОВ, Ю.В.ЗОРИН. ПОД РЕД.О.П.ГЛУДКИНА. – М.: ГОРЯЧАЯ ЛИНИЯ - ТЕЛЕКОМ, 2001. – 600 С. 2. ЛАПИДУС В.А. ВСЕОБЩЕЕ КАЧЕСТВО (TQM) В РОССИЙСКИХ КОМПАНИЯХ /ГОС.УН-Т УПРАВЛЕНИЯ; НАЦ. ФОНД ПОДГОТОВКИ КАДРОВ. – М.: ОАО «ТИПОГРАФИЯ «НОВОСТИ», 2000. – 432 С. 3. ОГВОЗДИН В.Ю. УПРАВЛЕНИЕ КАЧЕСТВОМ. ОСНОВЫ ТЕОРИИ И ПРАКТИКИ: УЧЕБНОЕ ПОСОБИЕ. – М.: ИЗД-ВО «ДЕЛО И СЕРВИС», 2002. – 160С. 4. ОКРЕПИЛОВ В.В. УПРАВЛЕНИЕ КАЧЕСТВОМ: УЧЕБНИК. – М.: ЭКОНОМИКА, 1998 (2000 – 2-Е ВИДАННЯ). – 639 С. 5. ФОМИЧЕВ С.К., СТАРОСТИНА А.А., СКРЯБИНА Н.И. ОСНОВЫ УПРАВЛЕНИЯ КАЧЕСТВОМ: УЧЕБ. ПОСОБИЕ. – К.: МАУП, 2000. – 196С. 6. БАСАКОВ М.И. СЕРТИФИКАЦИЯ ПРОДУКЦИИ И УСЛУГ С ОСНОВАМИ СТАНДАРТИЗАЦИИ И МЕТРОЛОГИИ: УЧЕБНОЕ ПОСОБИЕ. – РОСТОВ Н/Д.: МАРТ, 2000. – 256 С. 7. БАСОВСКИЙ Л.Е., ПРОТАСЬЕВ В.Б. УПРАВЛЕНИЕ КАЧЕСТВОМ: УЧЕБНИК. – М.: ИНФРА-М, 2000. – 212 С. 8. БИЧКІВСЬКИЙ РОМАН УПРАВЛІННЯ ЯКІСТЮ: НАВЧ.ПОСІБНИК. – ЛЬВІВ: ДУ “ЛЬВІВСЬКА ПОЛІТЕХНІКА”, 2000. – 329 С. 9. ВАРАКУТА С.А. УПРАВЛЕНИЕ КАЧЕСТВОМ ПРОДУКЦИИ: УЧЕБНОЕ ПОСОБИЕ. – М.: ИНФРА – М, 2001. – 207 С. 10. ГЕРЧИКОВА И.Н. МЕЖДУНАРОДНЫЕ ЭКОНОМИЧЕСКИЕ ОРГАНИЗАЦИИ: РЕГУЛИРОВАНИЕ МИРОХОЗЯЙСТВЕННЫХ СВЯЗЕЙ И ПРЕДПРИНИМАТЕЛЬСКОЙ ДЕЯТЕЛЬНОСТИ: УЧЕБНОЕ ПОСОБИЕ. – М.: КОНСАЛТБАНКИР, 2000. – 624 С. 11.
Методи і критерії оцінювання:
- поточний контроль (30%): розв'язування задач, усне опитування
- підсумковий контроль (70%): модульний та семестровий контроль .
- підсумковий контроль (70%): модульний та семестровий контроль .