Ви переглядаєте архівну версію офіційного сайту НУЛП (2005-2020р.р.). Актуальна версія: https://lpnu.ua
Металорізальні верстати
Спеціальність: Прикладна механіка
Код дисципліни: 6.131.03.E.111
Кількість кредитів: 5
Кафедра: Технологія машинобудування
Лектор: К.т.н, доцент Кусий Я.М.
Семестр: 7 семестр
Форма навчання: денна
Результати навчання:
1. Самостійно аналізувати вплив відправних параметрів на функціональні показники обладнання загалом та його елементів зокрема.
2. Здійснювати розрахунок і проектування верстатів з врахуванням технічних, економічних та організаційних принципів
3. Складати системи планово-попереджувальних ремонтів, грамотно оформляти креслення та відповідну технічну документацію.
2. Здійснювати розрахунок і проектування верстатів з врахуванням технічних, економічних та організаційних принципів
3. Складати системи планово-попереджувальних ремонтів, грамотно оформляти креслення та відповідну технічну документацію.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни:
Пререквізити: фізика; опір матеріалів; деталі машин; нарисна геометрія та комп’ютерна графіка; технологія металів та конструкційні матеріали; ВСТВ; теорія різання.
Кореквізити: дипломне проектування (виконання бакалаврської кваліфікаційної роботи за відповідним напрямом підготовки).
Кореквізити: дипломне проектування (виконання бакалаврської кваліфікаційної роботи за відповідним напрямом підготовки).
Короткий зміст навчальної програми:
Мета викладення дисципліни «Металорізальні верстати» - отримання теоретичних знань і практичних навичок про будову, конструктивні особливості, експлуатації металорізальних верстатів, проектування металорізальних верстатів для механічного оброблення деталей та складання виробів.
В результаті вивчення дисципліни “Металорізальні верстати” студент повинен оволодіти теоретичними основами, принципами та практичними аспектами проектування та експлуатації металорізальних верстатів, методикою організації та реалізацією перспективних технологій ремонту, що дозволить йому свідомо та творчо підходити до вирішення поставлених практичних завдань.
В результаті вивчення дисципліни студент повинен засвоїти основні положення, які пов’язані з особливостями будови, принципу роботи та проектування металорізальних верстатів, вміти грамотно розшифровувати кінематичні схеми обладнання та аналізувати його паспортні дані, заповнювати відповідну технічну документацію, здійснювати розрахунок і проектування верстатів з врахуванням технічних, економічних та організаційних принципів. Отримати практичні навички щодо експлуатації верстатного обладнання в інженерній практиці.
В результаті вивчення дисципліни, фахівець повинен знати: методи розрахунку та проектування металорізальних верстатів, знати методи автоматизованого проектування з використанням відповідного програмного забезпечення.
Підготовлений фахівець повинен вміти самостійно аналізувати вплив відправних параметрів на функціональні показники обладнання загалом та його елементів зокрема, проектувати окремі вузли верстатів зокрема та обладнання загалом, складати системи планово-попереджувальних ремонтів, грамотно оформляти креслення та відповідну технічну документацію, що в комплексі забезпечувало б оптимальні техніко-економічні показники верстатного устаткування та його елементів.
Рекомендована література:
1. Кусий Я.М. Металорізальні верстати. Конспект лекцій в середовищі Microsoft PowerPoint для студентів базового напрямку “Інженерна механіка”. – Львів: НУЛП, 2015.
2. Металорізальні верстати : Навч. посіб. для студ. механічних спец. вищ. навч. закладів / В.М. Бочков, Р.І. Сілін, О.В. Гаврильченко.За ред. Р.І. Сіліна ; Нац. ун-т "Львівська політехніка", Хмельницьк. нац. ун-т. - Л. : Вид-во Нац. ун-ту "Львівська політехніка", 2009. - 268 с.
3. Мелехов Р.К., Грицай І.Є. Сучасні металорізальні верстати з ЧПК та інструментальні системи: Навч. посібник / Під ред. Грицая І.Є. – Львів: Видавництво “Растр-7”, 2008.- 240 с.
4. Розрахунок та конструювання металорізальних верстатів: Підручник для вищих навч. закладів/ В. М. Бочков, Р. І. Сілiн, О. В. Гаврильченко. За ред. засл. працівника нар. освіти України, д-ра техн. наук, проф., дійсного члена МАІ, академіка АІНУ та УТА Р. І. Сіліна; Ін-т інноваційних технологій і змісту освіти. - Львiв: Бескид Бiт, 2008. - 448 с.
5. Агрегатно-модульне технологічне обладнання: у 3-х част. Ч. І. Принципи побудови агрегатно-модульного технологічного обладнання. Під ред. Ю.М. Кузнєцова. Навч. посібник для ВНЗ. – Кіровоград, 2003. – 422 с.
6. Агрегатно-модульне технологічне обладнання: у 3-х част. Ч. ІІ. Проектування та дослідження вузлів агрегатно-модульного технологічного обладнання. Під ред. Ю.М. Кузнєцова. Навч. посібник для ВНЗ. – Кіровоград, 2003. – 286 с.
7. Агрегатно-модульне технологічне обладнання: у 3-х част. Ч. ІІІ. Агрегатно-модульне технологічне обладнання нового покоління, ого оснащення та інструментальне забезпечення. Під ред. Ю.М. Кузнєцова. Навч. посібник для ВНЗ. – Кіровоград, 2003. – 286 с.
2. Металорізальні верстати : Навч. посіб. для студ. механічних спец. вищ. навч. закладів / В.М. Бочков, Р.І. Сілін, О.В. Гаврильченко.За ред. Р.І. Сіліна ; Нац. ун-т "Львівська політехніка", Хмельницьк. нац. ун-т. - Л. : Вид-во Нац. ун-ту "Львівська політехніка", 2009. - 268 с.
3. Мелехов Р.К., Грицай І.Є. Сучасні металорізальні верстати з ЧПК та інструментальні системи: Навч. посібник / Під ред. Грицая І.Є. – Львів: Видавництво “Растр-7”, 2008.- 240 с.
4. Розрахунок та конструювання металорізальних верстатів: Підручник для вищих навч. закладів/ В. М. Бочков, Р. І. Сілiн, О. В. Гаврильченко. За ред. засл. працівника нар. освіти України, д-ра техн. наук, проф., дійсного члена МАІ, академіка АІНУ та УТА Р. І. Сіліна; Ін-т інноваційних технологій і змісту освіти. - Львiв: Бескид Бiт, 2008. - 448 с.
5. Агрегатно-модульне технологічне обладнання: у 3-х част. Ч. І. Принципи побудови агрегатно-модульного технологічного обладнання. Під ред. Ю.М. Кузнєцова. Навч. посібник для ВНЗ. – Кіровоград, 2003. – 422 с.
6. Агрегатно-модульне технологічне обладнання: у 3-х част. Ч. ІІ. Проектування та дослідження вузлів агрегатно-модульного технологічного обладнання. Під ред. Ю.М. Кузнєцова. Навч. посібник для ВНЗ. – Кіровоград, 2003. – 286 с.
7. Агрегатно-модульне технологічне обладнання: у 3-х част. Ч. ІІІ. Агрегатно-модульне технологічне обладнання нового покоління, ого оснащення та інструментальне забезпечення. Під ред. Ю.М. Кузнєцова. Навч. посібник для ВНЗ. – Кіровоград, 2003. – 286 с.
Методи і критерії оцінювання:
Методи оцінювання:
1. Захист звітів до лабораторних і практичних робіт в усній формі шляхом опитування теоретичного матеріалу за темою роботи та методикою проведення досліджень або письмово шляхом проведення контрольного заходу за тематикою роботи у вигляді тесту.
2. Проведення письмового заліку за результатами вивчення дисципліни, який складається з трирівневих теоретичних та практичних завдань.
3. Проведення усної компоненти за результатами написання екзамену, питання якої ґрунтуються на змісті практичних завдань.
Критерії оцінювання:
1. Поточний контроль: захист звітів до лабораторних і практичних робіт в усній формі шляхом опитування теоретичного матеріалу за темою роботи та методикою проведення досліджень або письмово шляхом проведення контрольного заходу за тематикою роботи у вигляді тесту.
2.Заліковий контроль: проведення залікового контролю у письмовій формі.
1. Захист звітів до лабораторних і практичних робіт в усній формі шляхом опитування теоретичного матеріалу за темою роботи та методикою проведення досліджень або письмово шляхом проведення контрольного заходу за тематикою роботи у вигляді тесту.
2. Проведення письмового заліку за результатами вивчення дисципліни, який складається з трирівневих теоретичних та практичних завдань.
3. Проведення усної компоненти за результатами написання екзамену, питання якої ґрунтуються на змісті практичних завдань.
Критерії оцінювання:
1. Поточний контроль: захист звітів до лабораторних і практичних робіт в усній формі шляхом опитування теоретичного матеріалу за темою роботи та методикою проведення досліджень або письмово шляхом проведення контрольного заходу за тематикою роботи у вигляді тесту.
2.Заліковий контроль: проведення залікового контролю у письмовій формі.