Ви переглядаєте архівну версію офіційного сайту НУЛП (2005-2020р.р.). Актуальна версія: https://lpnu.ua
Інформаційні технології підготовки виробництва машинобудівного підприємства
Спеціальність: Технології машинобудування
Код дисципліни: 7.131.03.E.22
Кількість кредитів: 6
Кафедра: Технологія машинобудування
Лектор: Юрчишин Ігор Іванович
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Результати навчання:
1. Аналізувати й структурувати комплексні процеси конструкторсько-технологічної підготовки виробництва на предмет систематизації вхідних і вихідних потоків інформації, які використовуються у таких процесах (металорізальні інструменти, технологічне устаткування, пристрої).
2. Розуміти основи концепції керування життєвим циклом виробу (PLM).
3. Розуміти типові архітектури програмних комплексів автоматизації конструкторської та технологічної підготовки виробництва.
4. Отримати початкові знання з об’єктного моделювання як основи сучасних інформаційних технологій.
5. Набути навичок з реінжинірингу процесів конструкторсько-технологічної підготовки виробництва.
6. Набути навичок з моделювання типових схем комплексної автоматизації конструкторсько-технологічної підготовки виробництва машинобудівного підприємства.
7. Вміти розраховувати техніко-економічну ефективність використання інформаційних технологій для конструкторсько-технологічної підготовки виробництва.
2. Розуміти основи концепції керування життєвим циклом виробу (PLM).
3. Розуміти типові архітектури програмних комплексів автоматизації конструкторської та технологічної підготовки виробництва.
4. Отримати початкові знання з об’єктного моделювання як основи сучасних інформаційних технологій.
5. Набути навичок з реінжинірингу процесів конструкторсько-технологічної підготовки виробництва.
6. Набути навичок з моделювання типових схем комплексної автоматизації конструкторсько-технологічної підготовки виробництва машинобудівного підприємства.
7. Вміти розраховувати техніко-економічну ефективність використання інформаційних технологій для конструкторсько-технологічної підготовки виробництва.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни:
1. Попередні навчальні дисципліни. Основи інформатики та програмування. Основи автоматизованого проектування. Металорізальні інструменти. Технологічне спорядження. Технологія машинобудування. Системи автоматизованого проектування металорізальних інструментів, спорядження та технологічних процесів.
2. Супутні і наступні навчальні дисципліни. Технології механоскладального виробництва. Наукові дослідження в технології машинобудування.
2. Супутні і наступні навчальні дисципліни. Технології механоскладального виробництва. Наукові дослідження в технології машинобудування.
Короткий зміст навчальної програми:
1. Вступ. Задачі та зміст дисципліни (Мета, значення та задачі дисципліни “Інформаційні технології підготовки машинобудівного підприємства”. Основні етапи розвитку інформаційних технологій, історичний екскурс. Актуальність вивчення дисципліни. Зміст дисципліни).
2. Єдиний інформаційний простір підприємства (Комплексна автоматизація бізнес-процесів підготовки машинобудівного виробництва як основа підвищення ефективності праці інженера-проектанта. Системи керування проектом та інженерним документообігом (PDM). Концепція керування життєвим циклом виробу (PLM) в єдиному інформаційному просторі підприємства. Загальний огляд основних систем класів PDM/PLM, які використовуються на підприємствах України).
3. Архітектура програмних комплексів Єдиного інформаційного простору підприємства (Типова архітектура програмного комплексу автоматизації конструкторської підготовки виробництва. Типова архітектура програмного комплексу автоматизації технологічної підготовки виробництва).
4. Об’єктне моделювання як основа сучасних інформаційних технологій.
5. Реінжиніринг процесів конструкторсько-технологічної підготовки виробництва: елементи загальної методології (Основні поняття і принципи. Організаційні аспекти. Реінжиніринг і комплексна автоматизація конструкторсько-технологічної підготовки виробництва. Реінжиніринг і віртуальні підприємства).
6. Моделювання типових схем комплексної автоматизації конструкторсько-технологічної підготовки машинобудівного виробництва (Типові моделі окремих бізнес-процесів конструкторсько-технологічної підготовки виробництва з використанням інтегрованих інформаційних технологій. Загальна схема конструкторсько-технологічної підготовки виробництва з використанням інтегрованих інформаційних технологій. Загальні рекомендації щодо оптимального вибору і використання корпоративної ІТ-системи).
7. Техніко-економічна ефективність використання інформаційних технологій для конструкторсько-технологічної підготовки виробництва.
Рекомендована література:
1. Юрчишин І.І. Конспект лекцій з дисципліни “Інформаційні технології підготовки машинобудівного підприємства”, 2016. – 80 с.
2. Левин В.И. Информационные технологии в машиностроении – Москва: Машиностроение и металлообработка, 2006.
3. Кондаков А.И. САПР технологических процессов – Москва: Машиностроение, 2007.
4. Проектирование технологий машиностроения на ЭВМ: Учебник для вузов/ О.В.Таратынов, Б.М. Базров, В.В. Клепиков и др.; Под ред. Таратынова О.В. – Москва: МГИУ, 2006. – 519 c.
5. Алексеев Г.В., Бриденко И.И., Головацкий В.А. и др. Компьютерные технологии при проектировании и эксплуатации технологического оборудования. – Москва: ГИОРД, 2006.
6. Проектування технологічних процесів у САПР ТП “Компас-Автопроект 9.х”. Методичні вказівки до лабораторної роботи № 1 ІТ з дисципліни “Інформаційні технології підготовки машинобудівного підприємства” для студентів спеціалізації 131.3 «Технології машинобудування» спеціальності 131 «Прикладна механіка» усіх форм навчання / Укладачі: І.І. Юрчишин, Я.М. Литвиняк, 2016. – 11 с.
7. Основи адміністрування САПР ТП “КОМПАС-Автопроект 9.х” в архітектурі “Файл-Сервер”. Методичні вказівки до лабораторної роботи № 2 ІТ з дисципліни “Інформаційні технології підготовки машинобудівного підприємства” для студентів спеціалізації 131.3 «Технологія машинобудування» спеціальності 131 «Прикладна механіка» усіх форм навчання / Укладачі: І.І. Юрчишин, І.Є. Грицай, Я.М. Литвиняк, 2016. – 19 с.
8. Основи адміністрування САПР ТП “КОМПАС-Автопроект 9.х” в архітектурі “Клієнт-Сервер”. Методичні вказівки до лабораторної роботи № 3 ІТ з дисципліни “Інформаційні технології підготовки машинобудівного підприємства” для студентів спеціалізації 131.3 «Технологія машинобудування» спеціальності 131 «Прикладна механіка» усіх форм навчання / Укладачі: І.І. Юрчишин, І.Є. Грицай, Я.М. Литвиняк, 2016. – 20 с.
2. Левин В.И. Информационные технологии в машиностроении – Москва: Машиностроение и металлообработка, 2006.
3. Кондаков А.И. САПР технологических процессов – Москва: Машиностроение, 2007.
4. Проектирование технологий машиностроения на ЭВМ: Учебник для вузов/ О.В.Таратынов, Б.М. Базров, В.В. Клепиков и др.; Под ред. Таратынова О.В. – Москва: МГИУ, 2006. – 519 c.
5. Алексеев Г.В., Бриденко И.И., Головацкий В.А. и др. Компьютерные технологии при проектировании и эксплуатации технологического оборудования. – Москва: ГИОРД, 2006.
6. Проектування технологічних процесів у САПР ТП “Компас-Автопроект 9.х”. Методичні вказівки до лабораторної роботи № 1 ІТ з дисципліни “Інформаційні технології підготовки машинобудівного підприємства” для студентів спеціалізації 131.3 «Технології машинобудування» спеціальності 131 «Прикладна механіка» усіх форм навчання / Укладачі: І.І. Юрчишин, Я.М. Литвиняк, 2016. – 11 с.
7. Основи адміністрування САПР ТП “КОМПАС-Автопроект 9.х” в архітектурі “Файл-Сервер”. Методичні вказівки до лабораторної роботи № 2 ІТ з дисципліни “Інформаційні технології підготовки машинобудівного підприємства” для студентів спеціалізації 131.3 «Технологія машинобудування» спеціальності 131 «Прикладна механіка» усіх форм навчання / Укладачі: І.І. Юрчишин, І.Є. Грицай, Я.М. Литвиняк, 2016. – 19 с.
8. Основи адміністрування САПР ТП “КОМПАС-Автопроект 9.х” в архітектурі “Клієнт-Сервер”. Методичні вказівки до лабораторної роботи № 3 ІТ з дисципліни “Інформаційні технології підготовки машинобудівного підприємства” для студентів спеціалізації 131.3 «Технологія машинобудування» спеціальності 131 «Прикладна механіка» усіх форм навчання / Укладачі: І.І. Юрчишин, І.Є. Грицай, Я.М. Литвиняк, 2016. – 20 с.
Методи і критерії оцінювання:
Захист результатів лабораторних робіт. Проводиться в усній формі за робочими комп’ютеризованими місцями, де проводилося опрацювання завдання на кожну роботу. Екзамен проводиться за результатами вивчення дисципліни. Письмова компонента складається складається з трирівневих теоретичних завдань. Усна компонента проводиться за результатами письмової компоненти для ґрунтовнішого оцінювання знань.
Поточний контроль (лабораторні роботи) – 30 балів; екзаменаційний контроль – 70 балів (письмова компонента – 60 балів, усна компонента – 10 балів); усього – 100 балів.
Поточний контроль (лабораторні роботи) – 30 балів; екзаменаційний контроль – 70 балів (письмова компонента – 60 балів, усна компонента – 10 балів); усього – 100 балів.