Ви переглядаєте архівну версію офіційного сайту НУЛП (2005-2020р.р.). Актуальна версія: https://lpnu.ua
Роль релігії у сучасному суспільстві
Спеціальність: Соціологія
Код дисципліни: 7.054.01.M.9
Кількість кредитів: 3
Кафедра: Філософія
Лектор: к.філос.н., доцент Андрій Кадикало
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Результати навчання:
Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у студентів необхідних компетентностей:
Усвідомлення рівних можливостей та гендерних проблем.
Здатність виявляти, діагностувати та інтерпретувати актуальні проблеми українського суспільства та світової спільноти.
Застосовувати сучасні соціологічні поняття, концепції, теорії та результати емпіричних досліджень для опису й пояснення соціальних явищ і процесів.
Здійснювати діагностику та інтерпретацію актуальних проблеми українського суспільства та світової спільноти, причини їхнього виникнення та наслідки.
Розробляти проекти соціальних досліджень та обґрунтувати їхню методологію.
Викладати соціологічні та суміжні з ними дисципліни з використанням класичних і сучасних концепцій і методів навчання.
Узагальнювати результати власних наукових досліджень у різних формах (тез, статей, доповідей, презентацій тощо).
Спеціалізовані концептуальні знання, що включають сучасні наукові здобутки у сфері професійної діяльності або галузі знань і є основою для оригінального мислення та проведення досліджень.
Критичне осмислення проблем у галузі та на межі галузей знань.
Спеціалізовані уміння/навички розв’язання проблем, необхідні для проведення досліджень та/або провадження інноваційної діяльності з метою розвитку нових знань та процедур
Здатність інтегрувати знання та розв’язувати складні задачі у широких або мульти-дисциплінарних контекстах
Здатність розв’язувати проблеми у нових або незнайомих середовищах за наявності неповної або обмеженої інформації з урахуванням аспектів соціальної та етичної відповідальності
Зрозуміле і недвозначне донесення власних знань, висновків та аргументації до фахівців і
нефахівців, зокрема, до осіб, які навчаються
Управління робочими або навчальними процесами, які є складними, непередбачуваними та потребують нових стратегічних підходів
Відповідальність за внесок до професійних знань і практики та/або оцінювання результатів діяльності команд та колективів.
Усвідомлення рівних можливостей та гендерних проблем.
Здатність виявляти, діагностувати та інтерпретувати актуальні проблеми українського суспільства та світової спільноти.
Застосовувати сучасні соціологічні поняття, концепції, теорії та результати емпіричних досліджень для опису й пояснення соціальних явищ і процесів.
Здійснювати діагностику та інтерпретацію актуальних проблеми українського суспільства та світової спільноти, причини їхнього виникнення та наслідки.
Розробляти проекти соціальних досліджень та обґрунтувати їхню методологію.
Викладати соціологічні та суміжні з ними дисципліни з використанням класичних і сучасних концепцій і методів навчання.
Узагальнювати результати власних наукових досліджень у різних формах (тез, статей, доповідей, презентацій тощо).
Спеціалізовані концептуальні знання, що включають сучасні наукові здобутки у сфері професійної діяльності або галузі знань і є основою для оригінального мислення та проведення досліджень.
Критичне осмислення проблем у галузі та на межі галузей знань.
Спеціалізовані уміння/навички розв’язання проблем, необхідні для проведення досліджень та/або провадження інноваційної діяльності з метою розвитку нових знань та процедур
Здатність інтегрувати знання та розв’язувати складні задачі у широких або мульти-дисциплінарних контекстах
Здатність розв’язувати проблеми у нових або незнайомих середовищах за наявності неповної або обмеженої інформації з урахуванням аспектів соціальної та етичної відповідальності
Зрозуміле і недвозначне донесення власних знань, висновків та аргументації до фахівців і
нефахівців, зокрема, до осіб, які навчаються
Управління робочими або навчальними процесами, які є складними, непередбачуваними та потребують нових стратегічних підходів
Відповідальність за внесок до професійних знань і практики та/або оцінювання результатів діяльності команд та колективів.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни:
- Пререквізіт: історія світової та української культури, політологія.
- Кореквізіт: філософія.
- Кореквізіт: філософія.
Короткий зміст навчальної програми:
Витоки релігії та природа релігійної віри. Культ і ритуал. Релігії сучасного світу. Релігія і наука: відповіді на екзистенційні питання людини. Масова культура і явище "неконфесійних" релігій.
Рекомендована література:
1. Кадикало А.М. Становище релігії в сучасному суспільстві, її внутрішній та зовнішній стани. Конспект лекції. – Львів, 2013.
2. Карівець І.В., Кадикало А.М. Функціонування і розвиток релігії та релігійної свідомості: нові тенденції. Конспект лекції. – Львів, 2014.
3. Релігієзнавство. Навч. посібник / За ред. І.М. Сурмай.- Львів, 2004
4. Черній А.М. Релігієзнавство. Посібник. – Київ, 2003.
5. PHILOSOPHY OF RELIGION. An Anthology. Wadsworth Publishing; 3rd Edition, 1997.
6. Dean, Thomas, ed. Religious Pluralism and Truth:
Essays on Cross-Cultural Philosophy of Religion. SUNY Press, 1995.
7. Dembski, William. The Design Inference. New York: Cambridge University Press, 1991.
2. Карівець І.В., Кадикало А.М. Функціонування і розвиток релігії та релігійної свідомості: нові тенденції. Конспект лекції. – Львів, 2014.
3. Релігієзнавство. Навч. посібник / За ред. І.М. Сурмай.- Львів, 2004
4. Черній А.М. Релігієзнавство. Посібник. – Київ, 2003.
5. PHILOSOPHY OF RELIGION. An Anthology. Wadsworth Publishing; 3rd Edition, 1997.
6. Dean, Thomas, ed. Religious Pluralism and Truth:
Essays on Cross-Cultural Philosophy of Religion. SUNY Press, 1995.
7. Dembski, William. The Design Inference. New York: Cambridge University Press, 1991.
Методи і критерії оцінювання:
- Поточний контроль (40%): усне опитування, виступи на семінарах, тести, контрольна робота.
- Заліковий контроль (60%).
- Заліковий контроль (60%).