Ви переглядаєте архівну версію офіційного сайту НУЛП (2005-2020р.р.). Актуальна версія: https://lpnu.ua
Методологія і методика наукових досліджень в соціальній роботі
Спеціальність: Соціальна робота
Код дисципліни: 7.231.01.O.3
Кількість кредитів: 5
Кафедра: Соціологія та соціальна робота
Лектор: доцент Шаповалова Тетяна Вікторівна
Семестр: 1 семестр
Форма навчання: денна
Результати навчання:
• Збирати та здійснювати кількісний і якісний аналіз емпіричних даних.
• Застосовувати загальне та спеціалізоване програмне забезпечення для вирішення професійних задач та здійснення наукового дослідження.
• Аналізувати соціальний та індивідуальний контекст проблем особи, сім’ї, соціальної групи, громади, формулювати мету і завдання соціальної роботи, планувати втручання в складних і непередбачуваних обставинах відповідно до цінностей соціальної роботи.
• Визначати методологію прикладного наукового дослідження та застосовувати методи кількісного та якісного аналізу результатів, у тому числі методи математичної статистики.
• Розробляти критерії та показники ефективності професійної діяльності, застосовувати їх в оцінюванні виконаної роботи, пропонувати рекомендації щодо забезпечення якості соціальних послуг та управлінських рішень.
• Упроваджувати результати наукового пошуку в практичну діяльність.
• Організовувати спільну діяльність фахівців різних галузей і непрофесіоналів, здійснювати їх підготовку до виконання завдань соціальної роботи, ініціювати командоутворення та координувати командну роботу.
• Самостійно будувати та підтримувати цілеспрямовані, професійні взаємини з широким колом людей, представниками різних спільнот і організацій, аргументувати, переконувати, вести конструктивні переговори, результативні бесіди, дискусії, толерантно ставитися до альтернативних думок.
• Застосовувати загальне та спеціалізоване програмне забезпечення для вирішення професійних задач та здійснення наукового дослідження.
• Аналізувати соціальний та індивідуальний контекст проблем особи, сім’ї, соціальної групи, громади, формулювати мету і завдання соціальної роботи, планувати втручання в складних і непередбачуваних обставинах відповідно до цінностей соціальної роботи.
• Визначати методологію прикладного наукового дослідження та застосовувати методи кількісного та якісного аналізу результатів, у тому числі методи математичної статистики.
• Розробляти критерії та показники ефективності професійної діяльності, застосовувати їх в оцінюванні виконаної роботи, пропонувати рекомендації щодо забезпечення якості соціальних послуг та управлінських рішень.
• Упроваджувати результати наукового пошуку в практичну діяльність.
• Організовувати спільну діяльність фахівців різних галузей і непрофесіоналів, здійснювати їх підготовку до виконання завдань соціальної роботи, ініціювати командоутворення та координувати командну роботу.
• Самостійно будувати та підтримувати цілеспрямовані, професійні взаємини з широким колом людей, представниками різних спільнот і організацій, аргументувати, переконувати, вести конструктивні переговори, результативні бесіди, дискусії, толерантно ставитися до альтернативних думок.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни:
• Експертиза практичної соціальної роботи
• Професійний супровід (супервізія) в соціальній роботі
• Консультативні техніки соціальної роботи у міжкультурному вимірі
• Особливості соціальної роботи з біхевіоральними залежностями
• Здоров'єзбережувальна діяльність в соціальній роботі
• Професійний супровід (супервізія) в соціальній роботі
• Консультативні техніки соціальної роботи у міжкультурному вимірі
• Особливості соціальної роботи з біхевіоральними залежностями
• Здоров'єзбережувальна діяльність в соціальній роботі
Короткий зміст навчальної програми:
Внаслідок вивчення навчальної дисципліни студент:
1. формує сутнісне уявлення про соціальну роботу як міждисциплінарну науку; опановує концептуально методологією наукового пізнання;
2. з’ясовує зміст та функціональне призначення загальнонаукових та конкретно-специфічних методів, принципів дослідження різноманітних явищ і процесів;
3. набуває досвіду логічного викладу та правильного оформлення результатів соціальних досліджень і магістерських робіт для прилюдного захисту.
Рекомендована література:
As a result of studying the discipline the student:
1. forms an essential idea of social work as an interdisciplinary science; masters conceptually the methodology of scientific knowledge;
2. clarifies the content and functional purpose of general scientific and specific methods, principles of research of various phenomena and processes;
3. acquires experience of logical presentation and correct design of the results of social research and master's theses for public defense.
1. forms an essential idea of social work as an interdisciplinary science; masters conceptually the methodology of scientific knowledge;
2. clarifies the content and functional purpose of general scientific and specific methods, principles of research of various phenomena and processes;
3. acquires experience of logical presentation and correct design of the results of social research and master's theses for public defense.
Методи і критерії оцінювання:
1. Атестація студентів з дисципліни «Методологія і методика наукових досліджень в соціальній роботі» здійснюється за допомогою засобів об'єктивного контролю ступеня досягнення кінцевих цілей.
2. Атестація проводиться на підставі оцінки рівня досягнутих компетентностей та результатів навчання магістра зі спеціальності «Соціальна робота», з використанням методів комплексної діагностики: семестрове оцінювання (СО) знань студентів здійснюється за сумарною кількістю отриманих балів за результатами поточного контролю (ПК), виконання індивідуального наукового завдання (ІЗ) та участі в НДР.
3. Інформаційною базою, на підставі якої формуються засоби об'єктивного контролю ступеня досягнення кінцевих цілей освоєння дисципліни є його тематика, завдання до практичних та самостійних робіт, перелік літератури та методичних рекомендацій.
4. Атестація якості освоєння дисципліни здійснюється після виконання студентами робочої програми у повному обсязі .
2. Атестація проводиться на підставі оцінки рівня досягнутих компетентностей та результатів навчання магістра зі спеціальності «Соціальна робота», з використанням методів комплексної діагностики: семестрове оцінювання (СО) знань студентів здійснюється за сумарною кількістю отриманих балів за результатами поточного контролю (ПК), виконання індивідуального наукового завдання (ІЗ) та участі в НДР.
3. Інформаційною базою, на підставі якої формуються засоби об'єктивного контролю ступеня досягнення кінцевих цілей освоєння дисципліни є його тематика, завдання до практичних та самостійних робіт, перелік літератури та методичних рекомендацій.
4. Атестація якості освоєння дисципліни здійснюється після виконання студентами робочої програми у повному обсязі .