Ви переглядаєте архівну версію офіційного сайту НУЛП (2005-2020р.р.). Актуальна версія: https://lpnu.ua

Основи створення комп’ютерних ігор

Спеціальність: Професійна освіта (Комп'ютерні технології)
Код дисципліни: 6.015.10.E.96
Кількість кредитів: 4
Кафедра: Системи автоматизованого проектування
Лектор: Кандидат економічних наук, доцент, доцент кафедри САПР Белей Олександр Ігорович
Семестр: 4 семестр
Форма навчання: денна
Результати навчання:
знати: основні концепції розробки комп'ютерних ігор; комп’ютерне моделювання, анімації та саунд-дизайну, створення VFX ефектів, рендерингу, симуляції, композитінгу та ріггінгу при проектуванні комп’ютерних ігор; теоретичні аспекти цифрового скульптурінгу, роботи з текстурами, створення локацій в комп’ютерних іграх, набуття навичок з проектування ігор; різновидами програмного забезпечення, що використовується для створення багатокористувацьких ігор.
вміти: застосовувати знання на практиці, необхідні для розробки і реалізації проекту комп'ютерної гри; працювати з цифрової графікою та анімацією, звуковою інженерією, комп’терним моделювання; проектувати комп'ютерні ігри; користуватися технологіями розробки багатокористувацьких комп’ютерних ігор.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни:
Алгоритмізація та програмування
Технології обробки графічної інформації
Об’єктно-орієнтоване програмування
Методика тестування
Короткий зміст навчальної програми:
Тенденції розвитку інформаційних технологій та комп’ютерних ігор для різних операційних систем (Windows, Android, Linux, iOS) вимагають систематизації підходів до їх розробки, а також вивчення методів їх створення. Головна мета дисципліни “Основи створення комп’ютерних ігор”- ознайомлення з основами технологій створення комп’ютерних ігор на різноманітних алгоритмічних мовах для різних операційних систем (Windows, Android, Linux, iOS). Основнi завдання курсу: • ознайомлення з процесом розробки комп’ютерних ігор; • вивчення основних технологій розробки комп’ютерних ігор; • оволодіння навиками самостійної розробки комп’ютерних ігор. Тема 1. Коротка історія багатокористувацьких ігор та Інтернету. Тема 2. Топології мереж і приклади мережевих ігор. Тема 3. Масштабованість. Область видимості і релевантність об'єктів. Тема 4. Безпека. Перехоплення пакетів. Тема 5. Основи ріггінгу. Розробка концептів образів. Тема 6. Послідовності та одночасне виконання. Тема 7. Мультиплікація. Моделювання. Тема 8. Комп’ютерне моделювання. 2-D і 3-D моделювання. Тема 9. Цифрова графіка та анімація. Тема 10. Звукова інженерія. Тема 11. Проектування комп'ютерних ігор. Тема 12. Програмування сценаріїв взаємодії ігрових об'єктів. Матеріали. Освітлення. Тема 13. Технологія розробки багатокористувацьких комп’ютерних ігор. Тема 14. Створення презентації концепту гри. Тема 15. Тестування та підтримка, комерціалізація і монетизація комп'ютерних ігор.
Рекомендована література:
Базова
1. Bates, B. Game Design [Text] / B. Bates. – Cengage Learning PRT; 2 edition, 2004. – 376 p.
2. Buxton, B. Sketching User Experiences: Getting the Design Right and the Right Design (Interactive Technologies) [Text] / B. Buxton. – Morgan Kaufman; 1 edition, 2007. – 448 p.
3. Dille, F., Platten, J. Z. The Ultimate Guide to Video Game Writing and Design [Text] / F. Dille, J.Z. Platten. – Lone Eagle, 2008. – 272 p.
4. Kapp, K. The Gamification of Learning and Instruction Fieldbook: Ideas into Practice [Text] / K. Kapp. – Pfeiffer, 2013. – 480 p.
5. Koster, R. Theory of Fun for Game Design [Text] / R. Koster. – O’Reilly Media; 2 edition, 2013. – 300 p.
Допоміжна
1. Glazer, J. and Madhav, S. (November 2015). Multiplayer Game Programming: Architecting Networked Games. R.R. Donnelley. ISBN-13: 978-013-403430-0, ISBN-10: 0-134-03430-9.
2. Shoham Y., Leyton-Brown K, Multiagent Systems: Algorithmic, Game-Theoretic and Logical Foundations, London: Cambridge University Press. 2009. 513 p.
3. Baxter J.W., Horn G.S., Leivers D.P. , Fly-by-Agent: Controlling a Pool of UAVs via a Multi-Agent System, QinetiQ Ltd Malvern Technology Centre St Andrews Road. Malvern. UK. 2007.
4. No bugs’ hare(July 2017). Development and Deployment of Multiplayer Online Games, Vol. I: GDD, Authoritative Servers, Communications. ISBNs for PDF: 9783903213074.
5. Madhav, S. (December 2013). Game Programming Algorithms and Techniques: A Platform-Agnostic Approach (Game Design). R.R. Donnelley. ISBN-13: 978-0321940155, ISBN-10: 0321940156.
6. Thor, A. Massively Multiplayer Game Development (Charles River Media Game Development). Charles River Media, 2003.
7. Barron, T., Lamothe A. (June 2002). Multiplayer Game Programming w/CD (Prima Tech's Game Development). ISBN-13: 978-0761532989, ISBN-10: 0761532986.
Інформаційні ресурси
1. https://scratch.mit.edu - Сайт з довідкою по scratch.
2. http://cppstudio.com - Сайт з ресурсами по вивченню С++.
3. https://unity3d.com/ - керівництво по unity.
4. https://docs.unrealengine.com/latest/INT/Gameplay/Networking/ - Epic Games. «Networking & Multiplayer». Unreal Engine.
5. http://docs.unity3d.com/ru/current/Manual/UNet.html - Unity Technologies. «Multiplayer and Networking». Unity Manual.
Методи і критерії оцінювання:
оцінювання знань, умінь і навичок студентів з навчальної дисципліни „Основи створення комп’ютерних ігор” здійснюється на основі результатів поточного і підсумкового контролю. Поточний контроль здійснюється протягом семестру шляхом проведення лабораторних, тестування та індивідуальних занять і оцінюється сумою набраних балів. Підсумковий контроль проводиться у формі екзамену у терміни, передбачені графіком навчального процесу