Ви переглядаєте архівну версію офіційного сайту НУЛП (2005-2020р.р.). Актуальна версія: https://lpnu.ua
Педагогічна техніка
Спеціальність: Професійна освіта (Комп'ютерні технології)
Код дисципліни: 6.015.10.E.186
Кількість кредитів: 4
Кафедра: Педагогіка та інноваційна освіта
Лектор: Дольнікова Любов Василівна
Семестр: 8 семестр
Форма навчання: денна
Результати навчання:
• здатність продемонструвати знання і розуміння педагогічної техніки як компонента педагогічної майстерності педагога;
• здатність продемонструвати знання структури педагогічної техніки;
• здатність продемонструвати розуміння та завдання вербальної і невербальної техніки педагогічного спілкування;
• наявність знань і практичних вмінь щодо правильного застосування різних методів і прийомів педагогічної техніки в процесі педагогічної взаємодії;
• здатність продемонструвати вміння застосовувати прийоми і методи педагогічної техніки в процесі організування навчальних занять;
• здатність застосовувати прийоми і механізми володіння педагогічною технікою.
• здатність продемонструвати знання структури педагогічної техніки;
• здатність продемонструвати розуміння та завдання вербальної і невербальної техніки педагогічного спілкування;
• наявність знань і практичних вмінь щодо правильного застосування різних методів і прийомів педагогічної техніки в процесі педагогічної взаємодії;
• здатність продемонструвати вміння застосовувати прийоми і методи педагогічної техніки в процесі організування навчальних занять;
• здатність застосовувати прийоми і механізми володіння педагогічною технікою.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни:
• Педагогіка
• Педагогічна майстерність
• Психологія
• Педагогічна майстерність
• Психологія
Короткий зміст навчальної програми:
Предмет і завдання курсу «Педагогічна техніка». Педагогічна техніка як сукупність професійних умінь внутрішнього змісту діяльності вчителя і зовнішнього його вираження/
Типові помилки педагогічної техніки вчителів-початківців. Педагогічна техніка як вміння використовувати власний психофізичний апарат як інструмент виховного впливу. Складники педагогічної техніки. Техніка педагога керувати своєю поведінкою: техніка володіння своїм організмом (мімікою, пантомімікою); керування емоціями, настроєм для зняття зайвого психічного напруження, збудження творчого самопочуття; опанування умінням соціальної перцепції (техніка керування увагою, уявою); техніка мовлення (керування диханням, дикцією, гучністю, темпом мовлення). Техніка впливу на особистість і колектив: техніка організації контакту, управління педагогічним спілкуванням; техніка навіювання. Організація внутрішнього самопочуття педагога, або на вміння це почуття адекватно виявити зовні.
Внутрішня техніка і зовнішня техніка педагога. Педагогічний оптимізм.Засоби запобігання.Методи, засоби та механізми налагодження контакту з учнями та запобігання професійного вигорання. Саморегуляція емоційної та вольової сфери педагога. Прийоми контролю емоційного стану.Аутогенне тренування. Зовнішня техніка. Елементи зовнішньої техніки. Зовнішні способи вираження власного»Я» педагога. Мова тіла, міжособистісний простір, часові характеристики спілкування. Характеристика техніки педагога в різних емоційних станах.
Рекомендована література:
1. Булатова О.С. Педагогический артистизм/ О.С.Булатова. – М., 2001
2. Пихтіна Н.П. Основи педагогічної техніки [текст] : навч. посіб.- К.,»Центр учбової літератури», 2013. – 316с.
3. Педагогічна майстерність: Підручник / За ред. І.А.Зязюна. – К.: Вища школа, 2004. – 422 с.
4. Педагогічна майстерність: Хрестоматія: Навч.посіб.; За ред. Зязюна І.А.- К: Вища шк.; 2006. – 606 с.
5. Педагогічна майстерність: Підручник / І. А. Зязюн, Л. В. Крамущенко, І. Ф. Кривонос та ін.; За ред. І. А. Зязюна. — 3-тє вид., допов. і переробл. — К.: СПД Богданова А. М., 2008.
2. Пихтіна Н.П. Основи педагогічної техніки [текст] : навч. посіб.- К.,»Центр учбової літератури», 2013. – 316с.
3. Педагогічна майстерність: Підручник / За ред. І.А.Зязюна. – К.: Вища школа, 2004. – 422 с.
4. Педагогічна майстерність: Хрестоматія: Навч.посіб.; За ред. Зязюна І.А.- К: Вища шк.; 2006. – 606 с.
5. Педагогічна майстерність: Підручник / І. А. Зязюн, Л. В. Крамущенко, І. Ф. Кривонос та ін.; За ред. І. А. Зязюна. — 3-тє вид., допов. і переробл. — К.: СПД Богданова А. М., 2008.
Методи і критерії оцінювання:
• спостереження за навчально-пізнавальною діяльністю;
• усне опитування (фронтальне, індивідуальне, комбіноване);
• письмовий контроль знань і умінь здійснюється за допомогою виконання індивідуальних завдань – ессе, презентації, педагогічні задачі, реферати;
• виконання контрольних (тематичних) робіт та тестових завдань.
• усне опитування (фронтальне, індивідуальне, комбіноване);
• письмовий контроль знань і умінь здійснюється за допомогою виконання індивідуальних завдань – ессе, презентації, педагогічні задачі, реферати;
• виконання контрольних (тематичних) робіт та тестових завдань.