Ви переглядаєте архівну версію офіційного сайту НУЛП (2005-2020р.р.). Актуальна версія: https://lpnu.ua

Педагогіка вищої школи

Спеціальність: Журналістика
Код дисципліни: 7.061.01.O.6
Кількість кредитів: 3
Кафедра: Педагогіка та інноваційна освіта
Лектор: Дольнікова Любов Василівна
Семестр: 1 семестр
Форма навчання: денна
Результати навчання:
1.Знання основних положень сучасної філософії вищої освіти, теоретико-методологічних основ та категоріального апарату педагогіки вищої школи, сутності організаційної структури навчально-виховного процесу у вищій школі, характеристик структурних елементів процесу навчання.
2. Знання і розуміння дидактичних основ педагогічного процесу у вищій школі, ролі кафедри в управлінні навчальним процесом та організаційно-методичному забезпеченні навчального процесу.
3. Знання принципів, методів, прийомів, засобів та форми організації навчання студентів у вищій школі.
4. Вміння застосовувати сучасні активні й інтерактивні методи навчання, розробляти дидактичні засоби та проекти проведення лекційних, семінарських, лабораторно - практичних занять.
5.Вміння розробляти та застосовувати засоби діагностики навчальних досягнень студентів
та педагогічні умови самостійної роботи студентів.
6.Вміння застосовувати знання психолого-педагогічних особливостей особистості викладача вищої школи та умови формування його професійної майстерності, норми, критерії оцінювання педагогічної діяльності;
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни:
філософія,
основи педагогіки
психології
Короткий зміст навчальної програми:
Педагогіка вищої школи як навчальна дисципліна.Система освіти в Україні і світі. Психодидактика як теоретична основа навчання. Теорії навчальної діяльності. Основи дидактики вищої школи: категорії та основні принципи. Структура і особливості навчального процесу у вищій школі. Мета, зміст та організація навчального процесу у вищій школі. Державні стандарти освіти та їх функції Принципи та методи навчання, їх класифікація. Суть і зміст методів навчання. Вибір методів навчання. Форми організації навчання у вищій школі та їх дидактичне забезпечення.Діагностика навчання. Контроль навчальних досягнень. Тестування досягнень та розвитку. Діагностика навченості. Технології виховання. Мистецтво і технології виховання. Сучасні напрями виховної роботи у ВНЗ. Куратор академічної групи. Особистість викладача вищого навчального закладу
Рекомендована література:
1.Вітвицька С.С. Основи педагогіки вищої школи: метод. посібник для студентів магістратури – К.: Центр навчальної літератури, 2003.
2.Нагаєв В.М. Методика викладання у вищій школі: навч. посібник для студ. вищ. навч. закл. / В.М. Нагаєв. –К.: Центр навч. літератури, 2007. – 232 с.
3.Ортинський В.Л. Педагогіка вищої школи : навч. посіб. для студ ВНЗ / В.Л. Ортинський. — К.: Центр учбової літератури, 2009. — 472 с.
4.Туркот Т.І. Педагогіка вищої школи : навчальний посібник для студентів вищих навчальних закладів / Т.І. Туркот. - К.: Кондор, 2011. – 628 с.
Методи і критерії оцінювання:
Поточний контроль – 40%, підсумковий контроль – екзамен 60% (письмова складова - 40%; усна складова – 20% ).