Ви переглядаєте архівну версію офіційного сайту НУЛП (2005-2020р.р.). Актуальна версія: https://lpnu.ua

Турбіни теплових електростанцій, частина 1

Спеціальність: Теплоенергетика
Код дисципліни: 6.144.01.E.91
Кількість кредитів: 4
Кафедра: Теплоенергетика, теплові та атомні електричні станції
Лектор: Доцент, к.т.н., Кравець Тарас Юрійович
Семестр: 5 семестр
Форма навчання: денна
Результати навчання:
• знати типи турбін та теплові цикли паротурбінних установок;
• знати вплив початкових і кінцевих параметрів пари на економічність роботи турбіни;
• знати теплові процеси в ступені парової турбіни;
• вміти розраховувати ступінь парової турбіни;
• вміти розраховувати показники теплової економічності парової турбіни.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни:
• Технічна термодинаміка,
• Тепломасообмінні апарати теплових електростанцій,
• Котельні установки теплових електростанцій.
Короткий зміст навчальної програми:
Турбіна, як основний двигун сучасної ТЕС, принцип дії парової турбіни. Класифікація парових турбін, теплові схеми паротурбінних установок (ПТУ). Регенеративний підігрів живильної води. Проміжний перегрів пари на ТЕС. Основні рівняння теорії парових турбін. Процес перетворення енергії в турбінному ступені. Трикутники швидкостей. Зусилля, що діють на робочі лопатки. Потужність ступеня. Питома робота пари. Додаткові втрати енергії в одноступеневій паровій турбіні, процес в І-S діаграмі з їх урахуванням. Внутрішній відносний ККД ступеня. Вплив початкових і кінцевих параметрів пари на економічність роботи турбоустановки. Потужності і ККД турбоустановки.
Рекомендована література:
1. Костюк А.Г., Фролов В.В. Паровые и газовые турбины: Учебник для вузов. – М.: Энергоатомиздат, 1985. – 352 с.
2. Трояновский Б.М., Филиппов Г.А., Булкин А.Е. Паровые и газовые турбины атомных электростанций – М.: Энергоатомиздат, 1985. – 256 с.
3. Рыжкин В.Я. Тепловые электрические станции: Учебник для вузов/ Под ред. В.Я. Гиршвельда. – 3-е изд., перераб. и доп. – М.: Энергоатомиздат, 1987. – 448 с.
Методи і критерії оцінювання:
• письмові звіти з лабораторних робіт, усне опитування (15%)
• робота на практичних заняттях, усне опитування (15%)
• підсумковий контроль (70 %, контрольний захід, іспит): письмово-усна форма (70%)