Ви переглядаєте архівну версію офіційного сайту НУЛП (2005-2020р.р.). Актуальна версія: https://lpnu.ua

Теорія нелінійних і цифрових систем керування

Спеціальність: Автоматизація та комп'ютерно-інтегровані технології
Код дисципліни: 6.151.00.O.51
Кількість кредитів: 5
Кафедра: Автоматизація та комп'ютерно-інтегровані технології
Лектор: доцент, к.т.н. Крих Ганна Бориславівна
Семестр: 4 семестр
Форма навчання: денна
Результати навчання:
- знання основних принципів побудови нелінійних і цифрових систем керування;
- засвоєння математичного апарату теорії дискретних систем керування;
- вміння аналізувати стійкість нелінійних і цифрових систем керування;
- вміння синтезувати нелінійні і цифрові системи керування із бажаними показниками якості, застосовуючи прикладні комп’ютерні програми для їх розрахунку, моделювання і дослідження.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни:
Пререквізити:
- Вища математика;
- Фізика;
- Числові методи в задачах автоматизації;
- Теорія автоматичного керування.
Короткий зміст навчальної програми:
Типові суттєво нелінійні елементи, їх характеристики. Складання рівнянь нелінійних систем автоматичного регулювання (САР). Методи дослідження автоколивних режимів методом гармонічного балансу, методом Попова. Дослідження абсолютної стійкості нелінійних систем. Ковзні режими в нелінійних САР. САР зі змінною структурою. Адаптивні системи керування. Принципи побудови цифрових систем керування. Реалізація цифрових регуляторів. Математичні моделі дискретних елементів та систем керування. Аналіз стійкості дискретних систем. Якість дискретних систем керування. Синтез цифрових систем керування.
Рекомендована література:
1. Олссон Г. Цифровые системы автоматизации и управления / Г. Олссон, Дж. Пиани. – СПб. : Невский Диалект, 2001. – 557 с.
2. В.А. Бесекерский, У.П. Попов Теория систем автоматического управления. - СПб:Изд-во "Профессия", 2004. – 752 с.
3. Изерман Р. Цифровые системы управления: Пер. с англ. // -М.: Мир, 1984. -541с..
Методи і критерії оцінювання:
- письмові звіти з лабораторних робіт, усне опитування (30%);
- підсумковий контроль – екзамен, письмово-усна форма (70%).