Ви переглядаєте архівну версію офіційного сайту НУЛП (2005-2020р.р.). Актуальна версія: https://lpnu.ua
Режими роботи нетрадиційних та відновлювальних джерел енергії в ЕЕС
Спеціальність: Електричні станції
Код дисципліни:
Кількість кредитів: 5
Кафедра: Електроенергетика та системи управління
Лектор: к.т.н., доцент Козовий Андрій Богданович
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: заочна
Результати навчання:
1. Здатність продемонструвати знання і розуміння наукових і математичних принципів, необхідних для розв’язування інженерних задач та виконання досліджень в області електроенергетики, електротехніки та електромеханіки;
2. Вибирати методи і моделювати явища та процеси в динамічних системах, а також аналізувати отримані результати;
3. Застосовувати інформаційно-комунікаційні технології та навики програмування для розв’язання типових інженерних завдань;
4. Застосовувати знання і розуміння для розв’язування задач синтезу та аналізу елементів систем, характерних обраній спеціалізації;
5. Самостійно виконувати експериментальні дослідження та застосовувати дослідницькі навички за професійною тематикою;
6. Застосовувати системний підхід, інтегруючи знання з інших дисциплін та враховуючи нетехнічні аспекти, під час розв’язання інженерних задач обраної спеціалізації та проведення досліджень;
7. Оцінити доцільність та можливість застосування нових методів і технологій в задачах синтезу електроенергетичних, електротехнічних та електромеханічних систем;
8. Аргументувати вибір методів розв’язування спеціалізованої задачі, критично оцінювати отримані результати та захищати прийняті рішення.
2. Вибирати методи і моделювати явища та процеси в динамічних системах, а також аналізувати отримані результати;
3. Застосовувати інформаційно-комунікаційні технології та навики програмування для розв’язання типових інженерних завдань;
4. Застосовувати знання і розуміння для розв’язування задач синтезу та аналізу елементів систем, характерних обраній спеціалізації;
5. Самостійно виконувати експериментальні дослідження та застосовувати дослідницькі навички за професійною тематикою;
6. Застосовувати системний підхід, інтегруючи знання з інших дисциплін та враховуючи нетехнічні аспекти, під час розв’язання інженерних задач обраної спеціалізації та проведення досліджень;
7. Оцінити доцільність та можливість застосування нових методів і технологій в задачах синтезу електроенергетичних, електротехнічних та електромеханічних систем;
8. Аргументувати вибір методів розв’язування спеціалізованої задачі, критично оцінювати отримані результати та захищати прийняті рішення.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни:
• Нетрадиційні та відновлювальні джерела електроенергії
• Особливості конструкцій сучасних генераторів вітрових електричних станцій
• Напівпровідникові перетворювачі сонячної енергії
• Особливості конструкцій сучасних генераторів вітрових електричних станцій
• Напівпровідникові перетворювачі сонячної енергії
Короткий зміст навчальної програми:
Конструктивні особливості ВЕС і СЕС та їх вплив на режими роботи і стійкість енергосистеми. Основні види впливу СЕС та ВЕС на режими енергосистем. Особливості впливу ВЕС на енергосистему. Вимоги до систем захисту ВЕС і СЕС. Вимоги до режимів роботи і участі ВЕС і СЕС у протиаварійному управлінні з метою недопущення та ліквідації аварійних режимів в енергосистемах. Урахування потужних ВЕС та СЕС в розрахунках статичної стійкості енергосистем. Вимоги до рівнів напруги в точці приєднання ВЕС та СЕС. Визначення коефіцієнта запасу з статичної стійкості за напругою. Врахування режимів роботи ВЕС та СЕС в розрахунках стійкості. Врахування характеристик ВЕС та СЕС для регулювання напруги та компенсації реактивної потужності. Вимоги до моделювання ВЕС та СЕС в розрахунках електричних режимів та стійкості енергосистем.
Рекомендована література:
1. Clark K., Nicholas W. Miller, and Juan J. Sanchez-Gasca. «Modeling of GE wind turbine-generators for grid studies», GE Energy 4, 2010. – 92 p.
2. Clark K., Nicholas W. Miller, and Reigh Walling. «Modeling of GE solar photovoltaic plants for grid studies», General Electric International Inc., Schenectady, NY 12345, 2010. – 36 p.
3. IEEE Recommended Practice for Excitation System Models for Power System Stability Studies. IEEE Std 421.5™-2005
4. WECC PV Power Plant Dynamic Modeling Guide / Western Electricity Coordinating Council Modeling and Validation Work Group // Prepared by WECC Renewable Energy Modeling Task Force. April 2014. - 24p.
5. Вимоги до вітрових та сонячних фотоелектричних електростанцій щодо приєднання до зовнішніх електричних мереж [Електронний ресурс]. Режим доступу: http://www.uself.com.ua/fileadmin/documents/Wind_and_Solar_PV_Tech_Req_Final_Version_Ukrainian.pdf.
6. ГКД 341.003.001.001.-2000. Приєднання об’єктів вітроенергетики до електричних мереж. Порядок та вимоги. –Київ: 2001.– 21 с.
7.СОУ НЕК ХХ.ХХХ:2017 Вимоги до вітрових та сонячних електростанцій при їхній роботі паралельно з об’єднаною енергетичною системою України. Київ2017. 38с.
2. Clark K., Nicholas W. Miller, and Reigh Walling. «Modeling of GE solar photovoltaic plants for grid studies», General Electric International Inc., Schenectady, NY 12345, 2010. – 36 p.
3. IEEE Recommended Practice for Excitation System Models for Power System Stability Studies. IEEE Std 421.5™-2005
4. WECC PV Power Plant Dynamic Modeling Guide / Western Electricity Coordinating Council Modeling and Validation Work Group // Prepared by WECC Renewable Energy Modeling Task Force. April 2014. - 24p.
5. Вимоги до вітрових та сонячних фотоелектричних електростанцій щодо приєднання до зовнішніх електричних мереж [Електронний ресурс]. Режим доступу: http://www.uself.com.ua/fileadmin/documents/Wind_and_Solar_PV_Tech_Req_Final_Version_Ukrainian.pdf.
6. ГКД 341.003.001.001.-2000. Приєднання об’єктів вітроенергетики до електричних мереж. Порядок та вимоги. –Київ: 2001.– 21 с.
7.СОУ НЕК ХХ.ХХХ:2017 Вимоги до вітрових та сонячних електростанцій при їхній роботі паралельно з об’єднаною енергетичною системою України. Київ2017. 38с.
Методи і критерії оцінювання:
• письмові звіти з лабораторних і розрахункової робіт, усне опитування (30%)
• підсумковий контроль - екзамен: письмово-усна форма (70%)
• підсумковий контроль - екзамен: письмово-усна форма (70%)