Ви переглядаєте архівну версію офіційного сайту НУЛП (2005-2020р.р.). Актуальна версія: https://lpnu.ua
Фоновий екологічний моніторинг
Спеціальність: Технології захисту навколишнього середовища
Код дисципліни: 6.183.00.O.68
Кількість кредитів: 3
Кафедра: Екологічна безпека та природоохоронна діяльність
Лектор: проф. Погребенник В.Д.
Семестр: 6 семестр
Форма навчання: денна
Результати навчання:
Одержання фундаментальних науково-теоретичних знань, умінь та практичних навичок, спрямованих на засвоєння основних сучасних концепцій моніторингу навколишнього середовища.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни:
Екологічні вимірювально-інформаційні технології. Бази даних в екології. Гідроекологія.
Короткий зміст навчальної програми:
Концепції екологічного моніторингу. Глобальний моніторинг довкілля. Принципи регіонального екологічного моніторингу. Моніторинг довкілля у західних країнах.
Система екологічного моніторингу в Україні. Моделі процесів забруднення водного середовища. Відбір інформації про параметри водного середовища. Розроблення принципів вибору мережі пунктів спостережень. Методи побудови і структура ієрархічних ВІС для фонового екологічного моніторингу. Структура станції фонового екологічного моніторингу ШНПП. Засади створення інформаційно-вимірювальних систем екологічного моніторингу водного середовища. Сучасні методики та засоби контролю довкілля. Параметри фонового екологічного моніторингу.
Рекомендована література:
1. Погребенник В.Д. Фоновий екологічний моніторинг. Конспект лекцій. Рукопис. – 2013.
2. Погребенник В.Д. Оперативне вимірювання інтегральних параметрів водного середовища та донних відкладів. Монографія. – Львів: СПОЛОМ, 2011.
3. Погребенник В.Д. Гідроекологічні дослідження Шацьких озер (методи, засоби, результати). – Львів: СПОЛОМ, 2008. – 144 с.
2. Погребенник В.Д. Оперативне вимірювання інтегральних параметрів водного середовища та донних відкладів. Монографія. – Львів: СПОЛОМ, 2011.
3. Погребенник В.Д. Гідроекологічні дослідження Шацьких озер (методи, засоби, результати). – Львів: СПОЛОМ, 2008. – 144 с.
Методи і критерії оцінювання:
- Поточний контроль (30%) — звіти з лабораторних робіт, усне опитування;
- Підсумковий контроль (70%) — залік.
- Підсумковий контроль (70%) — залік.