Ви переглядаєте архівну версію офіційного сайту НУЛП (2005-2020р.р.). Актуальна версія: https://lpnu.ua

Pedagogical Workshops

Major: History and Archeology
Code of Subject: 8.032.00.O.11
Credits: 3
Department: History of Ukraine and Ethnic Communication
Lecturer: prof. Verbytska Polina
Semester: 3 семестр
Mode of Study: денна
Learning outcomes:
• Ability to demonstrate methods of searching and processing various types of historical sources, professional historical and archaeological literature.
• Ability to communicate effectively at the professional and social levels;
• Ability to present and discuss the results obtained and to transfer the acquired knowledge.
• deepening and practical use of theoretical knowledge in professional disciplines;
• deep knowledge of the historical content and methods of teaching history q;
• acquaintance with modern scientific and methodical approaches to teaching historical disciplines;
• mastering the skills and methods of critical analysis of information, constructive social interaction on the basis of stable value orientations;
• acquisition of skills of modeling, designing, forecasting of historical and pedagogical processes;
• mastering modern forms, teaching methods.
Required prior and related subjects:
Professional pedagogy
Modern theoretical and methodological aspects of archeology
Problematic aspects of medieval and early modern history
Summary of the subject:
Implementation of a pedagogical workshop is a component of the preparation of a doctor of philosophy, which involves the acquisition of competencies of practical teaching activities: acquaintance with the specifics of the educational process in higher education, the content and methods of teaching courses in professional areas; conducting and analyzing different types of classes; use of innovative methods and modern approaches in the educational process.
Recommended Books:
1. Баханов К. О. Організація практики студентів педагогічних університетів з методики навчання історії: Навч. посібник для студентів істор. фак-тів. / К. О. Баханов. - Бердянськ, 2007.
2. Зашкільняк Л. Історія «своя» й історія «чужа» / Леонід Зашкільняк // Критика (Київ). - 2009. - Ч. 9-10 (Вересень—Жовтень). - С. 24-27.
3. Історична освіта і сучасність. Як викладати історію школярам і студентам / [За ред. Барбари Кубіс; наук. ред. Олексій Сокирко].- Київ, 2007.
4. Історична освіта: європейський та культурний досвід. Викладання національної історії в школах Центральної і Східної Європи / Пер. з нім. – К.: «К.І.С», 2010. – 288 с.
5. Історична освіта: європейський та український досвід. Київ, Вид-во «К.І.С.», 2010.
6. Кліменко В. Професіоналізація і психологія викладача вищої школи / В. Кліменко // Вища школа. – 2009. – №10. С.106 – 112.
7. Курилів В. Методика викладання історії: Навч. посібник / В. Курилів. – Львів; Торонто, 2003.
8. Мисан В. О. Сучасний урок історії: традиція і новаторство: Навчально-методичний посібник. / В. О. Мисан. – Рівне, 2008.
9. Мудрий М. Ідея толерантності та історична освіта / М. Мудрий // Доба: науково-методичний часопис з історичної та громадянської освіти (Львів). – 2011. – № 1 (32). – С. 16-18.
10. Ткаченко Л. Педагогіка вищої школи ХХІ століття / Л. Ткаченко // Освіта України. – 2010. 24 вересня. – №71-72. – С. 3.
11. Топольський Є. Як ми пишемо і розуміємо історію. Таємниці історичної нарації / Єжи Топольський. – Київ: «К.І.С.», 2012. – 400 с.
Assessment methods and criteria:
Semester evaluation of student learning is carried out according to the total number of points (100) obtained according to the results of current control (50) and the implementation of practical session for students –(50 – both written and oral component).