Ви переглядаєте архівну версію офіційного сайту НУЛП (2005-2020р.р.). Актуальна версія: https://lpnu.ua

Marketing Policy of Distribution

Major: Marketing
Code of Subject: 7.075.00.O.8
Credits: 3
Department: Marketing and Logistics
Lecturer: PhD, associate professor Kosar Nataliya
Semester: 2 семестр
Mode of Study: денна
Learning outcomes:
- to know the types of internal structures of distribution channels, types of marketing intermediaries and requirements for their selection;
- to know the characteristics of marketing logistics and modern trends in distribution channels;
- to be able to choose the distribution channel of products because of its specificity and characteristics of the target market, pick up some sales to intermediaries;
- to be able to control the activities of members of distribution channels.
Required prior and related subjects:
Prerequisites: Marketing Management, Strategic Marketing, Financial management, Logistics Management.
Co-requisites: Product innovation policy.
Summary of the subject:
The essence and importance of marketing distribution policy. Commodity movement mechanisms and use of distribution channels. Distribution of the company. Wholesale and retail intermediaries in the distribution channels of the goods. Competition and conflict in distribution channels of the goods. Choosing the best distribution channel. Manage goods movement and marketing logistics. Direct and interactive marketing.
Recommended Books:
1. Балабанова Л.В. Управління збутовою політикою: Навч. посібник / Л.В. Балабанова, Ю.П. Митрохіна. – К.: Центр учбової літератури, 2011.– 240 с.;
2. Крикавський Є. Логістика для економістів: Підручник / Є. Крикавський. – 2-ге вид. випр. і доп. – Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2014. – 476 с.
3. Крикавський Є.В. Маркетингова політика розподілу: навч. посібник / Є.В. Крикавський, Н.С. Косар, А. Чубала. – 2-ге вид., зі змінами. - Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2012. – 260 с. .
4. Мороз Л.А. Маркетинг: Підручник/ Л.А. Мороз, Н.І. Чухрай; за ред. Л.А. Мороз. – 5-те вид., онов. - Львів: Бухгалтерський центр «Ажур», 2010. - 232 с.
Assessment methods and criteria:
Processing workshops, oral examination (30%).
Final control, control measure - exam: written-oral form (70%).