Ви переглядаєте архівну версію офіційного сайту НУЛП (2005-2020р.р.). Актуальна версія: https://lpnu.ua

Marketing Simulation

Major: Marketing
Code of Subject: 7.075.00.M.19
Credits: 5
Department: Marketing and Logistics
Lecturer: Sophiya V. Leonova, PhD, Senior Lecturer
Semester: 2 семестр
Mode of Study: денна
Learning outcomes:

know: methods of management of marketing activity in all components of the marketing mix (product, price, marketing and communication policy) based on the study of changes in the macro and micro environment of marketing through the adoption of logistics solutions on the volume of deliveries of building supplies.
to be able to: make informed management decisions on marketing in the changing of the current market situation, which is simulated using different means of imitation.
Required prior and related subjects:
Prerequisites: Marketing, Market researches
Co-requisites: Strategic marketing

Summary of the subject:
Test control of residual knowledge of students in the disciplines of marketing cycle qualification of "Bachelor". Introductory lecture to complex computer business game "Dynamic modeling of marketing." Characteristics of the target market of the company and its products. Organization of the distribution network, the company's communication policy. Determining the areas of market research, which can be ordered. Characteristics of the trade association of the industry in which the company operates. Analysis of the overall marketing of the situation at the beginning of the game. Defining objectives. Relation between the team members. Preparation of income statements and balance sheet of the company. Analysis of sales volume and revenue. Management decisions regarding commodity, price, distribution and communication policy of quarterly. Order the necessary documentation. Analysis of the data for each quarter. The presentation of the game. Analysis of the results. Rating score of participants. Final test control.
Recommended Books:

1. Куденко Н.В. Стратегічний маркетинг: Навчальний посібник. - К.: КНЕУ, 2005. -152 с.
2.Крикавський Є.В. Маркетингова політика розподілу: Навч. посібник / Є.В. Крикавський, Н.С. Косар, А. Чубала. – 2-ге вид. - Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2012. – 260 с.
3. Крикавський Є.В. Стратегічний маркетинг: Навчальний посібник / Є.В. Крикавський, Л.І. Третьякова, Н.С. Косар. Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2012. 256 с.
4. Крикавський Є.В. Логістичні системи: Підручник / Є.В. Крикавський, Н.В. Чорнописька. - Львів: Національний університет “Львівська політехніка”, 2009. – 264 с.
5. Крикавський Є.В. Маркетингові дослідження: Навч. посібник / Є.В. Крикавський, Н.С. Косар, О.Б. Мних.– НУ “Львівська політехніка” (Інф.-вид. Центр “Інтелект” + ІПДО), 2004. – 288 с.
6.Крикавський Є.В. Промисловий маркетинг: Підручник / Є.В. Крикавський, Н.І. Чухрай. – Львів: Видавництво Національного університету “Львівська політехніка”, 2001. – 336 с.
7. Котлер Ф. Маркетинговий менеджмент: Підручник / Ф. Котлер, К.Л. Келлер, А.Ф. Павленко та ін. — К.: Видавництво «Хімджест», 2008. — 720 с.
8. Котлер Ф., Армстронг Г., Сондерс Д., Вонг В. Основы маркетинга / Пер. с англ. – 2-е ев. изд.–М.; СПб.:К.: Издательский дом «Вильямс», 2000.– 944 с
9 Макаренко Т.І. Моделювання та прогнозування у маркетингу. – К.: Центр навч. Літератури, 2005 – 160 с.
10. Маркетинг: магістерський курс: навчальний курс: Навчальний посібник / Під загальною редакцією д.е.н., проф. С.М. Ілляшенка. – Суми: ВТД «Університетська книга», 2004. – 976 с.
11. Маркетинг: Підручник / [А.О.Старостіна, Н.П.Гончарова, Є.В.Крикавський та ін.]; за ред. А.О.Старостіної. – К.: Знання, 2009. – 1070 с.
12. Мороз Л.А. Маркетинг: Підручник / Л.А. Мороз, Н.І. Чухрай; за ред. Л.А. Мороз. – 5-те вид., онов. – Львів: Бухгалтерський центр «Ажур», 2010. - 232 с.
13. Редченко К.І. Стратегічний аналіз у бізнесі: Навчальний посібник. Видання 2-ге., доп. .- Львів: «Новий Світ - 2000», 2003. – 272 с.
14. Руделіус В. Маркетинг: підручник / В. Руделіус, Л. Мороз, Н. Глинський та ін.; ред. упор. О.І. Сидоренко, Л.С. Макарова. – 2-е вид. – К.: Навч.-метод. Центр «Консорціум із удосконалення менеджмент-освіти в Україні», 2008 . – 580с.
15. Кіндрацька Г.І. Стратегічний менеджмент: Навч. посіб. – К.: Знання, 2006. – 366 с.
16. Крикавський Є. Маркетингова товарна політика: Навч. посібник / Є. Крикавський, І. Дейнега, О. Дейнега, Р. Патора. -2-ге вид. – Львів: Видавництво Національного університету «Львівська політехніка», 2008. – 276 с.
17. Крикавський Є.В. Маркетингова політика розподілу: Навч. посібник / Є.В. Крикавський, Н.С. Косар, А. Чубала. – 2-ге вид. - Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2012. – 260 с.
18. Третьякова Л.І., Косар Н.С. Стратегічний маркетинг: Конспект лекцій для студентів спеціальності 7(8).050108 «Маркетинг»/ Л.І. Третьякова, Н.С. Косар – Львів: Видавництво Національного університету «Львівська політехніка», 2010. – 191 с.
19.Чухрай Н.І. Формування інноваційного потенціалу підприємства: маркетингове і логістичне забезпечення : Монографія / Н.І. Чухрай. – Львів: Вид-во Нац. У-ту "Львівська політехніка", 2002. – 315 с.
20.Чухрай Н.. Товарна інноваційна політика: управління інноваціями на підприємстві / Н.Чухрай, Р. Патора - К.: Кондор, 2005. - 398с.

Assessment methods and criteria:
сurrent control (70 % )
final control (30%)