Ви переглядаєте архівну версію офіційного сайту НУЛП (2005-2020р.р.). Актуальна версія: https://lpnu.ua

Conjuncture of Commodity Markets

Major: Marketing
Code of Subject: 7.075.01.E.27
Credits: 4
Department: Marketing and Logistics
Lecturer: Ph.D., Associate Professor Viktoriia Kuziak
Semester: 2 семестр
Mode of Study: денна
Learning outcomes:
Following the completion of the module the student should:
Know:
- methodological foundations of the market conjuncture, its structure, logical organization, methods and means of conjunctural studies;
- the nature and conjunctural analysis tools;
- classification of market's conjuncture indicators and peculiarities calculation of key indicators of market conjuncture;
- basic requirements for the use of economic indicators in conjunctural analysis;
- classification of methods for analysis of economic conjuncture.
Able:
- make financial calculations in conjunctural studies;
- to analyze the main trends of conjuncture in market;
- to analyze the potential market, its structure and the proportion of the market;
- use of conjunctural methods of business risk assessment.
Required prior and related subjects:
– infrastructure of commodity markets, marketing research, marketing commodity policy,
– financial management, marketing distribution policy, marketing simulation.
Summary of the subject:
The theoretical basis of conjunctural market research. Role of conjunctural studies in the system of market relations. The balance in the economy and conjunctural research. State conjunctural policy. Research of industry market conjuncture. Characteristics of conjunctural indicators. Tools of conjunctural studies. Methods of analysis of market conjuncture. Conjunctural assessment of business risk. Forecasting of commodity market’s conjuncture.
Recommended Books:
- Кузяк В.В. Електронний навчально-методичний комплекс «Кон’юнктура товарних ринків» / В.В. Кузяк [Електронний ресурс] . – Режим доступу: http://vns.lp.edu.ua/course/view.php?id=10134;
- Конспект лекцій з курсу «Кон'юнктура товарних ринків» для студентів спеціальності 8.03050701 «Маркетинг» № 5646 від 21.05.2014 р. / Укл.: В.В. Кузяк, Ю.Я. Добуш, О.Є. Шандрівська, О.М. Бек, Н.Р. Стасюк. – Львів: Видавництво Національного університету «Львівська політехніка», 2014. – 257с.;
- Методичні вказівки до проведення практичних занять з курсу «Кон'юнктура товарних ринків» для студентів спеціальності 8.03050701 «Маркетинг» № 5648 від 21.05.2014 р. / Укл.: В.В. Кузяк, Ю.Я. Добуш, О.Є. Шандрівська, О.М. Бек, Н.Р. Стасюк. – Львів: Видавництво Національного університету «Львівська політехніка», 2014. – 92 с.;
- Методичні вказівки до виконання контрольної роботи з курсу «Кон'юнктура товарних ринків» для студентів спеціальності 8.03050701 «Маркетинг» заочної форми навчання / Укл.: В.В. Кузяк, О.Є. Шандрівська, Н.Р. Стасюк. – Львів: Видавництво Національного університету «Львівська політехніка», 2015. – с.;
- Кучеренко В.Р. Проблеми кон’юнктурних досліджень ринків товарів і послуг. Монографія / В.Р. Кучеренко, В.А. Карпов, А.В. Андрейченко та ін. – Одеса, Атлант, 2010. – 161 с.
Assessment methods and criteria:
- Current control (30%): test, oral examination;
- Final control (70%): differentiated test, testing (50%), oral answer (20%).