Ви переглядаєте архівну версію офіційного сайту НУЛП (2005-2020р.р.). Актуальна версія: https://lpnu.ua
Logistics Market Researches (курсова робота)
Major: Management
Code of Subject: 6.073.07.E.202
Credits: 2
Department: Marketing and Logistics
Lecturer: Nataliya V. Chornopyska, PhD, associate professor, Nataliya O. Marhita, PhD, senior lecturer
Semester: 6 семестр
Mode of Study: денна
Learning outcomes:
As the study’s results, student has:
Know: the structure of market research process; logistics services market specifics; primary and secondary information collecting methods; sample size calculation; basic methods and tools of research; data processing and presentation of research results.
Be able to: select sources; collect, evaluate and process necessary information; develop a program of logistics services market research; form questionnaires; using modern data processing systems, generate reports with conclusions and recommendations.
Know: the structure of market research process; logistics services market specifics; primary and secondary information collecting methods; sample size calculation; basic methods and tools of research; data processing and presentation of research results.
Be able to: select sources; collect, evaluate and process necessary information; develop a program of logistics services market research; form questionnaires; using modern data processing systems, generate reports with conclusions and recommendations.
Required prior and related subjects:
Prerequisites: Logistics, Marketing, Marketing Researches .
Co-requisites: Transport Logistics, Warehouse Logistics
Co-requisites: Transport Logistics, Warehouse Logistics
Summary of the subject:
- Development of logistics services market research concept.
- Development of research program.
- Desk research and secondary information analysis.
- Field research planning.
- Sampling.
- Data analysis and results presentation.
- Conclusions and recommendations.
Recommended Books:
1. Крикавський Є.В. Маркетингові дослідження /Є.В.Крикавський, Н.С.Косар, О.Б.Мних, О.А.Сорока: Навч.посібник.-Львів: НУ «Львів.політехніка» ІВЦ «Інтелект-Захід», 2004.- 288 с.
2. Косенков С.І. Маркетингові дослідження: Навч. посіб. для студ. вищ. навч. закл. / С. І.Косенков. - К.: Вид. дім "Скарби", 2004. - 464 с.
3.Гилберт А. Черчилль. Маркетинговые исследования. – СПб.: Питер, 2001. – 752 с.
4. Голубков Е.П. Маркетинговые исследования: теория, методология и практика/Е.П.Голубков.- 2 изд., исправл. и доп.- М.:Изд. «Финпресс», 2000.- 464 с.
5. Малхотра Нэреш. Маркетинговые исследования. Практическое руководство: пер. с англ. /Н.Малхотра. – Москва.: ООО «И.Д.Вильямс», 2007. -1200 с.
2. Косенков С.І. Маркетингові дослідження: Навч. посіб. для студ. вищ. навч. закл. / С. І.Косенков. - К.: Вид. дім "Скарби", 2004. - 464 с.
3.Гилберт А. Черчилль. Маркетинговые исследования. – СПб.: Питер, 2001. – 752 с.
4. Голубков Е.П. Маркетинговые исследования: теория, методология и практика/Е.П.Голубков.- 2 изд., исправл. и доп.- М.:Изд. «Финпресс», 2000.- 464 с.
5. Малхотра Нэреш. Маркетинговые исследования. Практическое руководство: пер. с англ. /Н.Малхотра. – Москва.: ООО «И.Д.Вильямс», 2007. -1200 с.
Assessment methods and criteria:
final control (100%, differentiated test)